Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Nedoumice u Zakonu o elektronskim komunikacijama
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

10. 06. 2010.

Izvor: Politika

Nedoumice u Zakonu o elektronskim komunikacijama


Prvi razlog za donošenje Zakona o elektronskim komunikacijama po hitnom postupku jeste, prema obrazloženju predlagača, da se omogući prelazak sa analognog na digitalno emitovanje TV programa do 4. aprila 2012. godine, a po mom mišljenju, da se delimično prekine sa tzv. novim javnim upravljanjem ili menadžmentom, po kom resorno ministarstvo treba da učestvuje u oblikovanju politike vlade, dok ostale poslove državne uprave, uključujući i sve poslove nadzora putem kontrole i inspekcije, treba da obavlja Agencija kao poverene poslove.

Naime, „nova” Republička agencija za elektronske komunikacije (RAEK) je, kao i „stara” agencija (RATEL), i dalje samostalna organizacija koja vrši javna ovlašćenja i koja je funkcionalno i finansijski nezavisna od državnih organa. Međutim, nova agencija nije više potpuna „sui generis” organizacija, jer posluje u skladu sa propisima o javni agencijama i zato što nazor nad zakonitošću i svrsishodnošću njenog rada u obavljanu poverenih poslova vrši „novo” ministarstvo nadležno za poslove elektronskih komunikacija (a ne telekomunikacija, kao što piše u predlogu).

Novi organizacioni problemi državne uprave, poznati iz istorijskog iskustva, na vidiku su. Nezavisnom imaocu javnih ovlašćenja je svojstvena netrpeljivost prema nadzoru njegovog rada. Ova netrpeljivost navodi Upravni odbor i direktora agencije da nerado gledaju na sve spoljne pokušaje da se ova ovlašćenja ograniče (kao u dva slučaja preuzimanja poverenih poslova, od kojih je poslednji propao). Otuda je u ovakvom obliku „podele vlasti” nižem telu u svojevrsnom sastavu višeg tela svojstvena težnja da se odvaja od nadležnog resornog ministarstva.

Nije teško objasniti ovutežnju. Njeno poreklo je u vlastoljublju. Imalac javnih ovlašćenja nad čijim radom se vrši nadzor po pravilu je protivnik baš onog resornog ministarstva koje nad njegovim radom vrši nadzor. Iz tog razloga je, verovatno, novim zakonom predviđeno paradoksalno rešenje po kom agencija sarađuje sa organima i organizacijama nadležnim za oblast radio-difuzije, zaštite konkurencije, zaštite potrošača, zaštite podataka o ličnosti i drugim organima i organizacijama o pitanjima značajnim za oblast elektronskih komunikacija, a nije eksplicitno određeno da sarađuje sa „nadređenim” organom – resornim ministarstvom.

Dejan Popović

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi