Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Odgovornost medija
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

07. 05. 2010.

Izvor: Pregled

Odgovornost medija


Beograd - Na drugoj konferenciji „Viza mladi lideri“, koju je organizovala kompanija Viza (Visa) učesnici su, između ostalog, iskazali i mišljenje da mediji iz oblasti finansija uglavnom plasiraju teme iz makroekonomije i ne preterano relevantne za mlade ljude.

Mladi bi voleli da budu više informisani o finansijama, ali i da nauče i da imaju pristup pravim porukama o tome kako da zarade novac i kako da ga koriste, pokazuju rezultati istraživanja u kom je učestvovalo 400 ispitanika starosti od 18 do 27 godina a sprovedeno je u četiri grada u Srbiji.

Viza je, da podsetimo, svetska kompanija za platne usluge koja povezuje potrošače, kompanije, finansijske institucije i vlade u više od 200 zemalja i područja digitalnim novcem. Učesnici u istraživanju odgovorili su u 17,5 odsto slučajeva da je novac u medijima predstavljen kao nešto što je teško dobiti, da je predstavljen samo u vidu cifara i brojeva misli 15,25 a da je dostižan kroz lutriju i igre na sreću 13,25 procenata. Kao nešto što ljudi mogu dobiti ako učestvuju u rijaliti šou vidi ga 7,5 odsto, nešto prljavo 6,5 a kao sredstvo za ostvarenje snova četiri procenta.

Preko polovine učesnika smatra da su veoma važne poruke koje društvo šalje u vezi sa novcem i finansijama, a isti procenat (56 odsto) smatra da bi mediji mogli pomoći i u pružanju adekvatnih finansijskih saveta. Njih 58,5 odsto nije sigurno da li ljudi u Srbiji cene novac na pravi način. Među ispitanicima 57,5 odsto je reklo i da više koristi platne kartice nego gotov novac, jer da tako može bolje da pazi koliko novca troši, 12,5 odsto smatra da su platne kartice jednostavnije za korišćenje, 11, 75 odsto je mišljenja da su bezbednije, dok 10 odsto ističe da ne voli keš.

Rezultati pokazuju da su mladi u Srbiji veoma zainteresovani da budu finansijski opismenjeni. Kada su upitani ko bi trebalo da organizuje obuke finansijske pismenosti, 67 odsto ispitanika je reklo da bi to trebale da rade vladine i finansijske institucije, 10,5 odsto smatra da to treba da rade resorna ministarstva a 8,75 procenata smatra da su za to odgovorni mediji.

Jelena Blagojević

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi