Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Medijska strategija stiže na leto
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

07. 05. 2010.

Izvor: Politika

Medijska strategija stiže na leto


Srbija će sredinom jula dobiti svoju medijsku strategiju, koja se upravo radi u Ministarstvu kulture, izjavila je juče pomoćnica ministra za medije Nataša Vučković Lesendrić.

Projekat „Medijska studija” pokazaće u kojoj meri je današnja medijska scena u Srbiji usklađena sa evropskim kriterijumima, pojasnila je Vučković Lesendrić, nastupajući na dvodnevnoj konferenciji u Medija centru pod nazivom „Višegradska četvorka: učenje iz iskustva”.

Mađarski ambasador Imre Varga, čija je zemlja (uz Poljsku, Češku i Slovačku) članica Višegradske četvorke je, otvarajući konferenciju poručio da je cilj skupa prenošenje iskustva u oblasti medijske regulative i usklađivanja sa evropskim standardima.

Potpredsednica Nezavisnog udruženja novinara Srbije Jelka Jovanović istakla je da Srbija ima lošu tradiciju medijskog zakonodavstva u skorijoj istoriji, „počev od Šešeljevog zakona, pa do prošlogodišnjih, veoma loših izmena Zakona o javnom informisanju”.

Koordinator sektora samostalnih novinara pri NUNS-u Dejan Kožul izneo je detalje nedavnog istraživanja javnog mnjenja i kao suštinske, naveo probleme pirataskih televizijskih i radio stanica, rad na crno, novinare koji po godinu dana nisu primili platu...

Rezultati istraživanja, koje je uglavnom obuhvatilo mlađe novinare, pokazuju da je ova kategorija medijskih radnika „uglavnom roba za jednokratnu upotrebu, a ne radna snaga”, jer ih vlasnici medija često koriste za obavljanje prljavih zadataka. U ugovorima o stalnom zaposlenju kod 34 odsto ispitanika ne stoji iznos zarade, a u slučajevima gde je iznos naveden često se zarada zaposlenima ne isplaćuje u punom obimu ili deo zarade dobijaju „na ruke”.

Predsednica Sindikata novinara Srbije Dragana Čabarkapa kaže da mnogi „novinari primaju minimalac, ako ga uopšte i primaju”. „Doprinosi se ne uplaćuju. Novinari ne mogu da overe zdravstvene knjižice, a poslodavci koji ne uplaćuju doprinose ne snose odgovarajuće sankcije. Ne postoji zakon o mobingu, koji bi za novinare bio veoma značajan”, napomenula je Čabarkapa i predložila da eksperti novinarskih udruženja napišu novi zakon o informisanju.

B. Bilbija

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi