Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Medijski simbol slobode Beograda
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

01. 04. 2010.

Izvor: Danas

Medijski simbol slobode Beograda

Aleksandar Timofejev, direktor i glavni urednik RTV Studio B govori povodom 40. rođendana ove kuće

Beograd, brzina i korist za Beograđane. Uvek je na licu mesta. U etru su svakodnevni problemi Beograđana. U svom programu nema mnogo političkih emisija i međustranačkih sukoba. Cilj je samo jedan: život u gradu učiniti lepšim, lakšim i boljim. Ovo je kratka definicija RTV Studio B koji danas slavi svoj 40. rođendan.

Zamišljena kao prvi državno-nedržavni radio, početkom sedamdesetih, ova medijska kuća i dalje pruža svojim sugrađanima najkorisnije informacije. O tome koliko je uspela da ostane ono što je uvek bila  medijski simbol slobode Beograda, o njenim uspesima, slušanosti i gledanosti njenih emisija, uređivačkoj politici i medijskoj krizi na ovim prostorima, razgovarali smo sa Aleksandrom Timofejevim, generalnim direktorom i glavnim i odgovornim urednikom RTV Studio B.

- Šta je Studio B bio nekada za Beograđane, a šta je sada?

- Studio B uvek je mnogo značio Beograđanima. Međutim, bilo je i perioda, i pre i posle 5. oktobra, kada se više pažnje posvećivalo nekim drugim „višim“ političkim stvarima, a manje gradskimm temama. Ideja Skupštine grada a i moja bila je da ponovo vratimo priču na početak, da stvorimo jednu dobru gradsku stanicu koja će govoriti o gradu i svakodnevnim problemima. Praktično, da radimo ono što je već radio Đoko Vještica u svojim emisijama: da rešavamo probleme Beograđana.

- Šta je bilo najteže promeniti u uređivačkoj politici RTV Studio B?


- Da vesti krenu beogradskom pričom. Mnogi su me pitali: „Kako to misliš da vesti počnu time kako je pukla vodovodna cev u Rakovici, gužvama u gradskom saobraćaju, pa tek onda, primera radi, informacijama da je, primera radi, predsednik države uradio nešto“. Publika se vrlo brzo navikla i sada to funkcioniše odlično.

- Gde se RTV Studio B nalazi na lestvici slušanosti i gledanosti?

- Prema istraživanjima, TV Studio B nalazi se po gledanosti iza RTS-a i Pinka, a u trci je sa TV B92 i Fodž-om. Radio je trenutno među 10 najslušanijih radio stanica u gradu. To je naš veliki uspeh, jer, podsećanja rardi, u Beogradu postoji 40 radio stanica. Osim radija B92 koji je lider u svom poslu, i Radio Beograda, Studio B je jedna od retkih radio stanica koja ima govornih segmenata, a poznato je da su u celom svetu radio stanice koje imaju govorni program u ozbiljnoj defanzivi u odnosu na striktno muzičke radio stanice.

- Koliko, u tehnološkom smislu, Studio B uspeva da konkuriše ostalim medijskim kućama?

- Što se tiče radijske opreme solidno smo opremljeni, a i što se tiče televizije imamo pristojnu opremu. To kažem zbog toga što svaki dan izlazi neko novo tehnološko čudo koje nam nedostaje. Naravno, ne možemo u tehnološkom smislu da se merimo sa velikim kućama jer oni su, s te strane, mnogo „napredniji“ od nas. Ali, ono što imamo koristimo maksimalno koliko možemo.- Beograđani se rado sećaju emisije „Beograde, dobro jutro“ Duška Radovića, „Beogradske razglednice“ Đoka Vještice i „Fontane želja“ Dragana Jelića.

Koje su trenutno najslušanije odnosno najgledanije emisije?

 - Što se tiče televizije najgledanije su vesti i jutarnji program „Beograde, dobro jutro“, a tu su i govorne emisije „U centru“, „Problem“, kao i noćni program. Gledane su i serije kao što je „Pakov svet“ čijih 17 novih epizoda treba da bude emitovano narednih dana. Radio je najslušaniji ujutru i to jutarnji program koji vodi Veljko Pajević, koji je nezvanični beogradski ombudsman. Veoma slušane su emisije: „Tajanstveni voz“, „Sredinom ulice“, „Na beobradskim talasima“, „Diskomer“. Među studentskom populacijom najslušanija je emisija „Slušaonica 6“ koja se emituje od 18 do 19 časova, a koju pripremaju i vode studenti novinarstva Fakulteta političkih nauka.

- Koliko ima zaposlenih u RTV Studio B?


- Taj broj je varirao. Pre 40 godina bilo ih dvadesetak, a bilo je perioda kada je ova kuća imala i 500 zaposlenih. Kada sam došao na čelo ove kuće bilo je negde oko 300 ljudi. Taj broj je smanjen, tako da nas trenutno ima 232 stalno zaposlenih i dvadesetak honoraraca.

- Kako opstajete u vreme ekonomske krize koja je, možemo s pravom reći, najviše pogodila medije?

- Kriza je strašno pogodila kako pisane tako i elektronske medije. Osnivač RTV Studio B je Skupština grada Beograda i jednim delom se finansira iz gradskog budžeta, a ostalo zarađujemo na tržištu. Ali, ono što me raduje, mi smo, i pored krize, imali povećanu gledanost kontinuirano. To je dovelo do toga da se ponovo mnogo priča o ovoj kući, što je privuklo oglašivače. Prošlu poslovnu godinu smo završili u plusu, što je veliki uspeh. I mislim da smo najgore, u smislu finansija, pregurali. Ova godina nam je dobro počela.

- Kako vidite RTV Studio B u narednim godinama?

- Da ostane na ovom putu, ali tehnički mnogo moćniji i opremljeniji jer samo na taj način možemo da budemo još brži, efikasniji i korisniji građanima.

Antrfile : Danas proslava


- Kako ćete proslaviti 40. rođendan RTV Studio B?

- Danas će u 17 časova u Starom dvoru biti organizovan koktel, a biće tradicionalno izabran i najbeograđanin. Takođe, povodom 40. rođendana, Radio televizija Studio B pokrenula je i jednomesečnu medijsku kampanju pod sloganom „40 godina simbol Beograda“, u okviru koje će danas u Domu omladine biti organizovan rok koncert. Na ovom događaju će nastupiti: Disciplin A Kitschme, Van Gogh, Darknjood Dub, E-Play, Marčelo, Svi na pod! i ŽeneKese. Pored toga, u okviru kampanje koja traje do 15. aprila, na programima se emituje niz segmenata o ulozi i značaju Studija B. U okviru radijskog i televizijskog programa svakodnevno se, više puta dnevno, emituju kratke izjave svih važnih ličnosti koje su radile na Studiju B, kao i ličnosti koje su odrastale i sazrevale uz programe ove stanice. Povodom obeležavanja godišnjice, emituju se i posebne emisije, kao i radio zapisi „Beograde, dobro jutro“ Duška Radovića.

Zlatija Vuković

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi