Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Uprkos svemu štampani mediji će preživeti
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

27. 11. 2009.

Izvor: Blic

Uprkos svemu štampani mediji će preživeti


Pojava digitalnih medija i onlajna koji je u konstantnom porastu za kratko vreme su potpuno promenili medijsku sliku, ali, kako za „Blic“ tvrdi Ričard Fon, jedan od vodećih svetskih autoriteta na polju merenja digitalnih medija, štampani mediji će preživeti. Kako kaže Fon, inače generalni direktor „ABC Electronic“ Velike Britanije, i tu se otvaraju nove mogućnosti.


- U ovom trenutku dešava se velika transformacija, koja stvara nove izazove kako za štampane, tako i za digitalne medije.U Velikoj Britaniji, drugom najvećem onlajn tržištu planete, novac potrošen na oglašavanje na internetu je već prevazišao sume koje se ulažu u oglašavanje na televiziji. Zbog toga je ovo veliki trenutak, a tehnologija je stara samo deset godina. Nešto što je samo deset godina staro, ima već četvrtinu tržišta i veće je od televizije“, kaže Fon, koji je juče održao izuzetno posećeno predavanje na seminaru „Standardi i budućnost novih medija“ u organizaciji „Audit Bureaux of Circulation Srbija“, uz podršku USAID i IREX.

Neki tvrde da štampani mediji odumiru?


- Apsolutno ne. Postoje kompanije gde digitalni mediji donose većinu prihoda, ali i dalje ima mnogo onih koje zarađuju na štampi. Jasno je, ako imate publiku i sadržaj, zaradićete novac. Ljudi žele da čitaju štampu koja im se obraća i žele da plate za tu privilegiju. Razlika je što čitaoci sada imaju više izbora i tu se postavljaju novi zadaci za medije. Nije uopšte pitanje da li će štampa preživeti, već kako će se pobrinuti za to da preživi.

Neki veliki dnevni listovi u SAD su se ugasili?

- Dosta toga zavisi od ljudi koji vode medijske kuće i od toga da li oni prepoznaju da se sada pita publika. Publika uvek veruje novinskom brendu i zbog toga ga i čita.

Da li će medijski magnat Rupert Mardok uspeti u nameri da naplaćuje sadržaj na internetu uprkos konkurenciji i slobodi samog medija?


- Kratak odgovor je „da“. Pitanja su sada koliko to košta, koji je to sadržaj, koja količina sadržaja i koliko su ljudi spremni da plate. On sada eksperimentiše i to je dobro i biće zanimljivo pratiti.

Da li je to naredni veliki korak u procesu transformacije?

Da, definitivno bi mogao da bude sledeći korak ili jedan od koraka. Ne mogu da znam koliki će rast biti u brojkama, ali je jasno da će se nastaviti. Postoji kritična masa, konstantan rast penetracije širokopojasnog interneta i dolazi nova, tehnološki svesna generacija, koja preferira da konzumira elektronski.- Ljudi kažu da je „papir i dalje papir“, postoji posebna navika čitanja novina.

Da li i koliko to utiče na situaciju?

„Mislim da utiče. Taj „kafa momenat“ postoji, bez obzira na razlike u generacijama. Uzmite generacije koje tek dolaze. Moja deca i njihovi prijatelji i dalje konzumiraju štampu, jer imaju istu potrebu za sadržajem kao i ja. Oni takođe imaju i naviku da pročitaju novine uz kafu, odvoje mirne trenutke za sebe. Samo oni, za razliku od mene, imaju veći izbor mesta na kojima će naći sadržaj i zbog toga manje čitaju.

Pavle Zlatić

Opširniji razgovor sa Ričardom Fonom pročitajte na Blic online - www.blic.rs

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi