Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  50 najmoćnijih u medijima u Srbiji
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

19. 01. 2015.

Izvor: Blic

Tradicionalna serija „Blica“

50 najmoćnijih u medijima u Srbiji

1. DRAGAN ŠOLAK

Dragan Šolak, osnivač kompanije SBB Srpske kablovske mreže koju je kupila kompanija „Kolberg Kravis Roberts“ (KKR).

Šolak je zadržao znatan udeo u SBB Telemax grupi i sa svojim timom ostao na čelu kompanije. SBB Telemax grupa je vodeći kablovski i internet operator u jugoistočnoj Evropi, a od 2012. i operator fiksne telefonije na tržištu sa 20 miliona potrošača. Posluje u Srbiji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Makedoniji i ima oko 1,7 miliona kablovskih pretplatnika i pretplatnika na satelitsku TV, internet, fiksnu i mobilnu telefoniju. Inače, Šolak je strastveni igrač golfa i predsednik je Golf asocijacije Srbije i vlasnik nekoliko golf terena u Srbiji i Zapadnoj Evropi.

2. TEODOR KIRIJAKU

Vlasnik i generalni direktor grčke medijske korporacije „Antena grupa“. Već četiri godine zaredom, „Prva TV“ drži lidersku poziciju i u rejtinzima i u profitabilnosti, a Teodor Kirijaku je, kako je i najavio, nastavio da ulaže na srpskom tržištu.

Grčki medijski mogul je 2014. u Srbiji pokrenuo Vice.com, nakon što je sklopio strateški savez s tom najbrže rastućom medijskom kućom na svetu koji podrazumeva lansiranje ovog portala i u drugim zemljama regiona. Osim što dovodi vodeće svetske trendove u Srbiju, uspešno prepoznaje potrebe lokalnog tržišta, pa je tako „Prva“ prošle godine ušla u partnerstvo sa „Grand produkcijom“ čime je dodatno utvrdila svoje mesto na medijskoj sceni.

3. JELENA DRAKULIĆ PETROVIĆ

Generalna direktorka najveće i najuspešnije medijske kuće u Srbiji “Ringier Axel Springer” koja izdaje troje dnevnih novina i četiri nedeljnika i ima 13 portala.

Ukupna publika svih ovih izdanja broji više od 3,5 miliona ljudi. “Blic” je najuticajniji i najčitaniji srpski dnevnik dnevno ga čita više od 800.000 ljudi, “24 sata” su besplatne urbane novine, dok na tržištu nedeljnih izdanja prednjače NIN, “Blic žena”, “Puls” i “Auto Bild”. Među deset najposećenijih portala u Srbiji tri su iz ove kompanije Blic.rs, Alo.rs i 24sata.rs. Na čelu je “Blic fondacije” koja je pokrenula uspešnu akciju “Srce za decu”, tokom koje je dosad više od šezdeset porodica dobilo značajnu pomoć, a za njih dvadeset je obezbeđen i novi dom. Krajem prošle godine je obnovljena i opremljena jedina dečja očna klinika u Srbiji i izgrađeno je i opremljeno 10 kuća za porodice iz Obrenovca postradale u poplavama.

4. SUZANA VASILjEVIĆ

Savetnica za medije premijera Aleksandra Vučića, a na tu poziciju je došla iz Ministarstva unutrašnjih poslova, gde je bila šef biroa za saradnju sa medijima. Do angažovanja u državnim organima radila je kao istraživač, prevodilac, producent i novinar brojnih inostranih televizijskih stanica poput BBC, ARD, ORF. Od 2004. do danas radila je kao konsultant u Kancelariji za saradnju sa medijima Vlade Republike Srbije, Ministarstvu unutrašnjih poslova, JP “Srbija šume”, a potom kao savetnik za medije prvog potpredsednika Vlade Srbije, a danas premijera Aleksandra Vučića. Članica je Nadzornog odbora „Politike“.

5. ŽELjKO MITROVIĆ

Iako je ostao bez emisije “Grand produkcija”, medijski magnat Željko Mitrović se brzo oporavio i osmislio sopstvene formate poput “Pink zvezda” i “Pink zvezdica” koji su ružičastu televiziju zadržali u vrhu gledanosti. Kreator je i popularnog programa “Bravo šou”. Da bi parirao drugim komercijalnim televizijama kupio je i počeo da emituje tursku seriju “Sulejman Veličanstveni”. Razradio je “Klik Pink paket” u okviru kojeg se emituje šezdeset različitih kanala kojim dominiraju filmski kanali poput “Pink Premium” i “Pink Action”. Realizovao je i “Pink muzički festival” na kojem su nastupale velike pop zvezde njegove televizije.

6. ALEKSANDAR RODIĆ

Danas predsednik kompanije i generalni direktor “Adrija medija grupe”, nekada prvi čovek kompanije “Kurir info” koja se utopila u “Adriju”.

I u 2014. godini nastavio je da širi poslovno carstvo koje je nasledio od oca Radisava Raje Rodića, a koje se temelji na jednom od najuticajnijih tabloida u zemlji. Tako je u decembru “Adrija medija grupa” potpisala ugovor o partnerstvu sa „IBT medijom“, međunarodnom izdavačkom kućom sa sedištem u Americi, izdavačem magazina “Njuzvik” koji bi uskoro trebalo da dobije i svoje srpsko izdanje. Biće to 19. štampano izdanje ove kuće u Srbiji.

7. ROBERT ČOBAN

Jedan od vlasnika i predsednik „Color Press grupe“, najvećeg izdavača magazina na prostoru bivše Jugoslavije sa 78 magazina („Svet“, „Lepota i zdravlje“, CKM, „Bravo“, JOY, „Auto start“, „Metal Hammer“, „TV novele“, „Alan Ford“, „PC magazin“, „Bratz“, „Girl Talk“...), preko 300 zaposlenih u kompanijama u sedam država regiona.

8. NIKOLA MIRKOV

Već skoro godinu i po dana Nikola Mirkov nalazi se na položaju v. d. direktora generalnog direktora Radiotelevizije Srbije.

Na čelo Javnog servisa došao je nakon iznenadne smrti Aleksandra Tijanića, a na tom se mestu zadržao duže nego što se očekivalo. Gotovo je sigurno, međutim, da kraj godine neće dočekati na istoj poziciji jer se očekuje da će uskoro biti raspisan konkurs za novog generalnog direktora Javnog medijskog servisa. RTS je prethodnu godinu završio sa minimalnom naplatom pretplate koja je pala na nivo od oko 25 odsto na nivou cele Srbije. Novim Zakonom o javnim medijskim servisima pretplata je privremeno i ukinuta, pa je RTS pao u potpunosti na budžetska pleća. S druge strane, RTS je i danas televizija čiji su dnevnik, jutarnji i informativni program, serije, zabavne emisije najgledaniji programi u zemlji.

9. IVAN  TASOVAC

Ministar kulture i informisanja, bivši direktor Beogradske filharmonije.

Otkad je u septembru 2013. ušao u tada rekonstruisanu vladu Ivice Dačića, ovaj nekad oštar i duhovit, u javnosti često prisutan kritičar stanja u srpskoj kulturi, u potpunosti je prestao da se pojavljuje u medijima. To mu je veoma zamereno, naročito kad se nije oglasio povodom ukidanja kultne emisije “Utisak nedelje” prošle jeseni. Od kritika se branio izjavom da ne želi da se bavi obećanjima, već da, kad je dobio priliku, rešava probleme. Nedavno je javnosti predstavljen nacrt izmena Zakona o kulturi kojim su, između ostalog, ukinute nacionalne penzije zaslužnim umetnicima. Istovremeno je, posle decenija razvlačenja i nakon promene čak sedam ministara kulture, počela rekonstrukcija Narodnog muzeja u Beogradu.

10. RATKO  DMITROVIĆ

Generalni direktor i glavni i odgovorni urednik kompanije “Novosti”.

Kao vršilac dužnosti posao preuzima u maju 2013, nakon ostavke dugogodišnjeg prvog čoveka kompanije Manojla Manja Vukotića, a novembra iste godine Nadzorni odbor ga imenuje za prvog čoveka kompanije i lista “Večernje novosti”. Iza njega je izazovnih godinu i po dana u kojima je list pokušavao da se održi u vrhu pet najčitanijih u zemlji, a da se pritom izbori sa nasleđenim dugom od 11 miliona dinara i neraščišćenim odnosima sa štamparijom “Borba”. Uprkos teškoj situaciji na tržištu, prvi čovek „Novosti“ tvrdi da imaju dnevnu likvidnost i da niko od 400 zaposlenih nije dobio otkaz.

11. GORAN  VESELINOVIĆ

Osnivač i većinski vlasnik Agencije za odnose s javnošću „Right“, koja se u pogledu klijenata („Salford“, kompanija „Roming“ i „Beogradski sajam“) danas može svrstati u jednu od najuspešnijih i najuticajnijih firmi u oblasti piara. Jedan je od osnivača SNS-a, član Glavnog i Izvršnog odbora stranke. Sama agencija je u poslednjih nekoliko godina više puta menjala ime, a Veselinović je pre ulaska u marketinške vode bio jedan od najbližih saradnika sadašnjeg premijera, koji je tada bio generalni sekretar Srpske radikalne stranke.

12. VESELIN SIMONOVIĆ

Do pre nekoliko dana glavni urednik a sada direktor „Blica“, koji će s nove pozicije određivati strateški pravac najčitanijeg srpskog dnevnika. Simonović je i vlasnik nesvakidašnjeg rekorda u istoriji beogradskog novinarstva po tome što je na mestu glavnog i odgovornog urednika dnevnih novina proveo gotovo 17 godina. Za to vreme, uprkos pritiscima režima i krizi štampanih medija, on je „Blic“ održao i učvrstio na liderskoj poziciji na tržištu dnevne štampe, istovremeno uspostavljajući Blic.rs kao najreferentniji njuz portal u zemlji.

13. SLAVICA ŠIMIĆ

Direktorka i većinski vlasnik „Media House-a“, preduzeća za marketing usluge i zastupanje, koje se godinama nalazi među vodećima u svojoj oblasti poslovanja u Srbiji.

„Media House“ se bavi zakupom medijskog prostora, ustupanjem prava, istraživanjem tržišta i analizom ponašanja potrošača. Prema podacima APR-a, beleže konstantan rast dobiti i broja zaposlenih, a klijenti su im neke od najpoznatijih svetskih kompanija.

14. JADRANKA DRINIĆ

Direktorka „Multikom grupe“, vodeće regionalne kompanije u oblasti multimedijalne komunikacije.

Jadranka Drinić nalazi se na čelu „Multikom grupe“ od 2008. godine, dok je od 2004. vodila „Direct Media“, najveći firmu u okviru ove grupacije u kojoj je zaposleno 180 radnika. Rezultati na tržištu pokazuju da ona svoj posao radi veoma uspešno i zato je s pravom smatraju jednom od najuspešnijih menadžerki na medijskom prostoru našeg regiona.

15. SRĐAN ŠAPER

Osnivač „I&F McCann Groupa“, jedne od vodećih kompanija za pružanje usluga u oblasti tržišnih komunikacija, u okviru koje posluje više specijalizovanih agencija u osam zemlja, od Slovenije do Bugarske.

Članica „I&F McCann Groupe“, agencija „McCann Beograd“ proglašena je 2014. godine za najuspešniju agenciju u regionu. Srđan Šaper je stručnjak za tržišne komunikacije koji se u svetu marketinga nalazi više od 25 godina. Dobitnik je brojnih domaćih i međunarodnih nagrada za svoj stručni i kreativni rad, među kojima je i nagrada za životno delo UEPSa. Jedan je od začetnika muzičkog pravca novi talas 80ih godina prošlog veka sa grupom „Idoli“. Predavač je na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Aktivan je u društvenom i kulturnom životu Srbije.

16. JASMINA STOJANOV

Direktorka i suvlasnica agencije za medije i komunikaciju „Right“, gde je, po sopstvenom priznanju, došla pošto se Aleksandar Vučić 2012. godine ponudio da joj pomogne, nakon što je ona, kao šef Informativne službe dotadašnjeg predsednika Srbije Borisa Tadića ostala bez posla. Agencija „Right“ vrlo brzo postala je jedna od najjačih piar agencija s vrlo jakim klijentima poput „Salforda“, kompanije „Roming“ i „Beogradskog sajma“.

17. IVAN  STANKOVIĆ

Vlasnik agencije „Communis“, jedan je od najiskusnijih marketinških stručnjaka u Srbiji.

Godinama proizvode vrhunske reklame za koje su firma i Stanković lično dobili više nagrada i priznanja. Od 2010. godine član je DDBa, vodeće mreže u oblasti komunikacija u svetu i posluje kao njen strateški partner na ovim prostorima. Njegova kompanija je prošlu godinu završila sa zaradom od oko 34 miliona dinara. Član je srpskog poslovnog kluba „Privrednik“.

18. LjILjANA SMAJLOVIĆ

Glavna i odgovorna urednica „Politike“.

Na to mesto došla je, po drugi put, u julu 2013. (prvi put je bila od 2005. do 2008). Vodi izbalansiranu uređivačku politiku, a strane na kojima pišu kolumnisti najdinamičniji je i najčešće citiran deo novina. Predsednica je UNSa od 2009. godine.

19. MANjA GRČIĆ

Direktorka korporativnih i regulatornih poslova „Antena grupe“ za Srbiju i jedna od najuticajnijih dama u medijskoj industriji regiona.

Važi za desnu ruku vlasnika „Antene“ Teodora Kirijakua u Srbiji. Za kratko vreme je od prelaska s pozicije direktorke B92 na jednu od ključnih pozicija u grčkoj medijskoj imperiji uspešno realizovala kompanijske planove. Bila je na čelu tima koji je pokrenuo „Vice“, novi „Antenin“ projekat u Srbiji, a njen fokus u narednom periodu biće upravo razvoj didžitala, odnosno internet biznisa.

20. SAŠA MIRKOVIĆ

Državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja, zadužen pre svega za oblast medija, 2014. godinu pamtiće po tome što je konačno usvojen set medijskih zakona Zakon o javnom informisanju, Zakon o elektronskim medijima i Zakon o javnim medijskim servisima.

Pamtiće je, doduše, i po tome što je u njegovo vreme došlo do skidanja „Utiska nedelje“ s programa TV B92, što doživljava vrlo lično s obzirom na to da je bio zaslužan za uvrštavanje te emisije u program „Devedesetdvojke“.

21. GORAN KARADžIĆ

Predsednik Saveta Regulatornog tela za elektronske medije, nekadašnje RRA, koji je na toj poziciji zamenio vladiku Porfirija, koji je rukopoložen za mitropolita zagrebačkoljubljanskog.

Ostaće zabeleženo da u 2014. godini RRA, bez jasnog obrazloženja, nije nikome dodelila nacionalnu frekvenciju upražnjenu nakon gašenja TV „Avale“. Promena imena RRA, međutim, nije promenila i princip delovanja ovog tela, koje još ne koristi sva ovlašćenja kako bi uticalo na to da televizijski program u Srbiji bude pristojniji.

22. DRAGAN  NENADOVIĆ

Generalni direktor „Prve srpske televizije“.

Ima više od 15 godina profesionalnog medijskog iskustva na televizijama poput BK TV, „Fox TV Srbija“, „Fox TV Turska“, „Sky Italia“ i „Prva TV“. Pre nego što je postao direktor „Prve srpske televizije“, radio je kao programski direktor i glavni urednik „Prve“, gde je imao značajnu ulogu u kreiranju profila televizije i atraktivne programske šeme, što je rezultiralo rekordnim rastom gledanosti. Zbog svoje ekspertize, angažovan je od „Fox TV“ u Turskoj i „Sky Italia“, gde je bio na čelu sektora istraživanja i razvoja.

23. OLjA  BEĆKOVIĆ

Dve decenije je bila zaštitni znak „Utiska nedelje“, najuticajnije političke televizijske emisije, koja je nedeljom uveče bila prvorazredni medijski događaj i jedan od najgledanijih programa. Bila je beskompromisna i u izboru tema i u načinu na koji je vodila razgovor sa sagovornicima, što je najverovatnije i bio glavni razlog što je njena emisija skinuta s programa Televizije B92 u novoj sezoni.

24. MARKO STJEPANOVIĆ

Glavni urednik „Blica“.

Novinarsku karijeru počeo je u „Večernjim novostima“, a onda je 1998. došao u „Blic“, gde je prešao put od novinara do glavnog urednika. Bio je jedan od urednika „Blica nedelje“, prvi urednik dnevnog besplatnog lista „24 sata“. Poslednjih godina bio je zamenik glavnog urednika i odgovorni urednik „Blic online“, ubedljivo najposećenijeg njuz portala u Srbiji.

25. IVANA MIKOVIĆ

Izvršna direktorka „N1 televizije“, novog medijskog kanala koji se emituje na kablovskoj mreži od oktobra 2014.

Oni koji je nemaju na kablu, „N1 televiziju“ mogu direktno pratiti i na internetu. Najavljena kao nova informativna televizija s regionalnim ambicijama, N1 ipak nije uspela da dobije nacionalnu frekvenciju, što joj je umnogome ograničilo uticaj. Mikovićeva je prethodno bila direktorka TV B92.

26. RADOMIR DIKLIĆ

Direktor novinske agencije Beta već skoro godinu dana.

Na toj poziciji okušao se i ranije, od 1994. do 2000. godine. Diklić je diplomirao na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Radio je kao novinar u Radio Beogradu i u novinskoj agenciji Tanjug, ali i kao diplomata. Bio je ambasador u Francuskoj, Belgiji i Luksemburgu, kao i spoljnopolitički savetnik predsednika Državne zajednice Srbije i Crne Gore.

27. DRAGOLjUB ŽARKOVIĆ

Glavni urednik nedeljnika „Vreme“ od 1991.

Pre toga bio je novinar i urednik u „Politici“ i „Borbi“. Autor je više televizijskih emisija i projekata. Dobitnik je više novinarskih nagrada. Predavač na Fakultetu političkih nauka u Beogradu (vodi specijalistički kurs istraživačkog novinarstva). Kolumnista „Blica“.

28. MILAN  ĆULIBRK

Glavni i odgovorni urednik NIN-a, jednog od najstarijih nedeljnika u Evropi, koji ove godine slavi 80 godina postojanja.

Ćulibrk je prepoznatljiv i kao jedan od najčešće citiranih ekonomskih komentatora, a godinu dana bio je i savetnik ministra Rasima Ljajića u vreme kad je vodio Ministarstvo za rad. Bio je glavni urednik magazina „Ekonomist“ i saradnik mnogih novina širom bivše Jugoslavije.

29. SARA POPOVIĆ

Generalna direktorka „Media Poola“

Sara Popović ima više od dve decenije iskustva na poslovima iz oblasti medija, od čega poslednjih pet godina na poziciji generalne direktorke „Media Poola“, medijskog kluba koji okuplja više medijskih agencija, osnovanog radi efikasnijeg i efektnijeg oglašavanja na svim medijskim platformama. Pre toga, radila je kao direktorka jedne od vodećih medijskih agencija u Srbiji „Initiative“, a godinu dana je bila i zamenica direktora sektora marketinga i prodaje na TV „BK Telecom“. Jedan je od najvećih stučnjaka u oblasti strateškog planiranja i zakupa medija.

30. SRĐAN MIHAJLOVIĆ

Generalni direktor Radiotelevizije Vojvodina.

Pre dolaska na ovu funkciju 2013, bio je direktor kompanije „Transnafta“, savetnik generalnog direktora Naftne industrije Srbije i generalni direktor Vojvođanske banke. Mihajlović je karijeru počeo u filijali Vojvođanske banke u Zrenjaninu, a ubrzo posle oktobarskih promena 2000. došao je na čelo te banke u Novom Sadu.

31. DUŠAN MITROVIĆ

Više od deset godina glavni menadžer „Dan grafa“ koji u svom portfoliju ima dinamičan konferenscentar, zapaženu izdavačku delatnost i, što je najvažnije, list „Danas“ kao respektabilan nacionalni dnevnik koji uspeva da održi na medijskom tržištu.

32. VESELIN JEVROSIMOVIĆ

Prvi čovek „Komtrejd grupe“, najveće IT kompanije u regionu sa 1.600 zaposlenih, i vlasnik portala “Telegraf” koji je za kratko vreme postao jedan od uticajnijih internet portala u Srbiji.

Firma „Internet Group“, u čijem je vlasništvu ovaj portal, poseduje i akcije makedonske firme „Grafički centar“, u čijem su sastavu makedonski dnevni listovi „Dnevnik“, „Vesti“ i „Utrinski vesnik“. Jevrosimović je diplomirao menadžment na američkom Univerzitetu Florida. U svet IT biznisa ušao je 1986. godine postavši suvlasnik kompanije koja se bavila distribucijom IT opreme u Nemačkoj.

33. VUKAŠIN OBRADOVIĆ (39)

Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije i vlasnik, direktor i glavni i odgovorni urednik nedeljnika „Vranjske“ koji je pokrenuo 1994. kao jedini nezavisni medij na jugu Srbije.

Dobitnik novinarskih nagrada „Dušan Bogavac“, „Jug Grizelj“ i „Stanislav  Staša Marinković“.

34. ZORAN  ANĐELKOVIĆ

Osnivač i suvlasnik najslušanijeg domaćeg Radija S.

U Vladi Mirka Marjanovića bio je ministar za sport i omladinu, a od 1998 dobija i funkciju prvog čoveka Privremenog izvršnog veća za Kosovo i Metohiju. Od 2008. je bio predsednik Upravnog odbora JP „Železnice Srbije“.

35. ĐORĐE VLAJIĆ

Glavni i odgovorni urednik Prvog programa Radio Beograda.

Od 1993. do jeseni 2009. godine bio je stalni dopisnik Bi-Bi-Si-jevog svetskog servisa iz Beograda, a pre toga je već radio kao urednik, novinar, reporter Radio Beograda. Godinama vodio novinarske kurseve u organizaciji Medija centra i OEBS-a. Jedno vreme bio je i predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije.

36. DUŠAN RADULOVIĆ

Direktor Radio Beograda.

Radio je kao novinar u raznim redakcijama  “Vreme”, “Evropljanin”, Bi-Bi-Si-jev svetski servis, Radio „Slobodna Evropa“, B92, ali najduže u Radio Beogradu 1. Svojevremeno jedan od autora tekstova za čuveno Indeksovo radio pozorište. Pasionirani ljubitelj trka Formule 1.

37. MIRA GLIŠIĆ SIMIĆ

Generalna direktorka “Politika novina i magazina”.

Na ovoj funkciji nalazi se gotovo pet godina i uspela je i pored ekonomske krize koja guši štampane medije da konsoliduje poslovanje najstarije medijske kuće na Balkanu koja beleži sve bolje finansijske rezultate. “Politika” ne odstupa od imidža ozbiljnih i referentnih novina, na čemu i temelji svoj uticaj, a prošle godine je proslavila 110 godina postojanja.

38. DRAGAN J. VUČIĆEVIĆ

Glavni i odgovorni urednik tabloida “Informer” koji gotovo neskriveno podržava aktuelnu vladu Srbije, a prema mnogim procenama služi i kao njeno neformalno glasilo koje najavljuje buduće poteze srpskog premijera. Na Televiziji “Pink” vodi emisiju “Teška reč!“.

39. IVAN ČORBIĆ

Od oktobra prošle godine na čelu je tiražnog tabloida “Alo!” koji posluje u okviru „Ringier Axel Springera“.

U novinarstvu je od 1996, kada počinje da radi u tek osnovanom “Blicu”, gde ostaje naredne dve godine. Zatim prelazi u “Glas javnosti”, gde postaje najmlađi odgovorni urednik dnevnih novina u Srbiji. Posle osam godina provedenih u “Glasu”, postaje pomoćnik glavnog urednika magazina “Standard”. Poslednjih sedam godina bio je na više uredničkih funkcija u “Alo!” i “Blicu”.

40. VELjKO LALIĆ

Tri meseca pre nego što je u novembru 2012. ugašen dnevni list “Pres”, Veljko Lalić podneo je ostavku na mesto glavnog i odgovornog urednika ovog dnevnika, kako bi se posvetio nedeljnom novinarstvu.

Ubrzo je kao samostalno izdanje pokrenuo magazin “Nedeljnik” koji je prethodno izlazio kao podlistak “Presa”. Vrlo brzo postigao je značajan ugled, pre svega izborom zanimljivih tema koje obrađuju. Lalić je, inače, dete “Večernjih novosti”, gde je i započeo novinarsku karijeru.

41. ZORAN SEKULIĆ

Zoran Sekulić je osnivač i direktor Foneta, prve privatne novinske agencije u Srbiji osnovane pre 20 godina i koja je, deleći sudbinu svih medija koji posluju na tržišno neuređenoj medijskoj sceni Srbije, ipak uspela da očuva profesionalni integritet i nepristrasnost svoje multimedijalne produkcije vesti.

Od 2013. godine Sekulić je i predsednik Upravnog odbora Asocijacije medija, najvećeg poslovnog udruženja novinskih izdavača u Srbiji. Na toj poziciji doprineo je njenoj konsolidaciji i definisanju minimuma zajedničkih interesa članica, kao i reformi medijskog zakonodavstva. Jedan je od najoštrijih protivnika odugovlačenju izlaska države iz vlasništva u medijima.

42. IVANA VUČIĆEVIĆ

Direktorka i glavna i odgovorna urednica Studija B.

S njenim nameštenjem nastavljena je praksa političkog postavljanja čelnika gradske televizije. Na to mesto došla je nakon smene DS i pobede na izborima gradonačelnika iz redova SNS. Dobro poznaje rad gradske televizije u kojoj je zaposlena poslednjih deset godina. Neposredno pre prelaska na čelnu funkciju, bila je urednik i voditelj jutarnjeg programa „Beograde, dobro jutro“ i emisije “Beograde, dobro veče”.

43. MARKO SOMBORAC

Jedan od najboljih srpskih karikaturista današnjice.

Dnevnim stripom u “Blicu”, kao i angažmanom na društvenim mrežama Fejsbuk i Tviter, širi oštru kritiku postojeće vlasti na način od kojeg mnogi u medijima danas zaziru direktan, nedvosmislen i precizan. Zbog njega dan počinje osmehom, gorkim ali lekovitim.

44. DARKO MATIJAŠEVIĆ

Osnivač i generalni direktor „Executive Group“, jedne od najuspešnijih agencija u Srbiji koja se bavi odnosima s javnošću, konsaltingom i marketingom.

U 2014. je proglašena piar agencijom godine, a istu titulu je ponela i dve godine pre. Među klijentima su i „Soni“, „Karlzberg“, „CocaCola“, „Delez“, „Erbas“, „Fijat“, „Del“, „Vip“, „Filip Moris“... Prethodnu godinu kompanija je završila sa dobiti od oko 44 miliona dinara, duplo više nego prethodne.

45. BORISLAV MILjANOVIĆ

Direktor „Represent sistem-a“ koji čine agencije „represent Communications“ u Srbiji i „Biz Life i Realtime Clipping“ u Crnoj Gori.

Tokom protekle godine sistem je proširio poslovanje na tržište Bosne i Hercegovine, ušao u nove komunikacijske oblasti, a portal BizLife postao je jedan od najrelevantnijih i najčitanijih biznis portala. Miljanović je doktor komunikologije i gostujući profesor na Fakultetu političkih nauka u Beogradu.

46. DUŠAN VLAOVIĆ

Direktor novosadske kompanije „Dnevnik Vojvodina pres“, koja izdaje “Dnevnik”, najuticajnije vojvođanske dnevne novine.

U 72 godine dugoj istoriji lista „Dnevnik“ Vlaović je direktor sa najdužim mandatom. Bivši potpredsednik Fudbalskog kluba Vojvodina.

47. SRBOBRAN BRANKOVIĆ

 “TNS Medium Gallup”, na čijem je čelu Branković, bavi se istraživanjem tržišta, javnog mnjenja i medija i deo je tri velika svetska lanca u toj branši: “TNS Group” i “Gallup International Association”, a od novembra 2008. i član “WPP Kantar Group”. Bio je vođa velikog broja istraživačkih projekata za domaće i strane klijente. Pored knjige “Serbia In War With Itself”, objavio je veliki broj tekstova o javnom mnjenju, tranziciji, političkoj kulturi, kao i o uticaju medija na izbore u Srbiji.

48. RUŽICA MEVORAH

Glavna i odgovorna urednica „Blic žene“, već godinama sa svojom ekipom pravi najtiražniji nedeljnik u regionu.

„Blic žena“ je ove godine proslavila jubilej  desetogodišnjicu izlaženja, a u okviru ovog magazina pokrenuta su još neka tiražna izdanja. Magazin se izdvaja po tome što istovremeno informiše, edukuje, zabavlja i u prvi plan stavlja i promoviše žene iz svakodnevnog života.

49. SRĐAN BOGOSAVLjEVIĆ

Po obrazovanju matematičar, Srđan Bogosavljević je od 1996. na čelu “Ipsos stratedžik marketinga”, jedne od najpoznatijih domaćih kompanija koje se bave istraživanjem javnog mnjenja.

To je najveća istraživačka kuća u Srbiji koja ima kancelarije u svim bivšim jugoslovenskim državama. Sedam godina uzastopno dobija priznanje za najbolju istraživačku kuću, a nedavno je dobio i nagradu za životno delo i nagradu za razvoj marketinške misli.

50. JUGOSLAV ĆOSIĆ

Nekadašnji novinar i urednik na Radio Beogradu, Trećem kanalu, TV „Politici“ i B92, sada je direktor programa za Srbiju N1 televizije, regionalnog partnera kompanije Si-En-En .

N1 je startovao sa programom 30. okrobra 2014. godine i emituje program iz tri centra u Beogradu, Zagrebu i Sarajevu. N1 je deo regionalne „United Grupe“, vodeće “pay TV” platforme u jugoistočnoj Evropi. Od marta 2014. grupa je u većinskom vlasništvu KKR, globalne investicione firme sa sedištem u Njujorku, a čiji je suinvestitor Evropska banka za obnovu i razvoj. S bogatim iskustvom vrsnog televizijskog novinara Ćosić je brzo uspeo da novu televiziju nametne na medijskom nebu Srbije i regiona.

 

 

Komentari (2)

ostavi komentar
sre

21.01.

2015.

MilicaJJanonymous [neregistrovani] u 11:14

ko sta kada kako gde zasto

Po kojim kriterijumima i kojom metodologijom je rađena ova lista? Taksativno nabrajanje bez ikakvog argumentovanog dokumentovanja nije novinarstvo, već propaganda.

Odgovori
uto

20.01.

2015.

riki salom [neregistrovani] u 17:45

lista ništa ne govori

Lista je montirana, ništa je govori, ponajmanje o moći onih koji su proglašeni najutijanijim ličnostima. i šta danas znači biti uticajan u medijima. Žene su simbolično zastupljene, gde su uticajni novinari, kritičari, kolumnisti...

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi