Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Intervju: Dalibor Bubnjević, 18 uspešnih godina na čelu lista „Zrenjanin“
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

22. 11. 2024.

Autor: Redakcija "Volim Zrenjanin" Izvor: volimzrenjanin.com

Intervju: Dalibor Bubnjević, 18 uspešnih godina na čelu lista „Zrenjanin“

Već više sedam decenija novinari lista „Zrenjanin“ verno i objektivno izveštavaju sugrađane o dešavanjima o svom gradu i regionu. Ovaj nedeljnik je 1. novembra napunio 72 godine, a njime 18 godina upravlja Dalibor Bubnjević, glavni i odgovorni urednik.

Za portal volimzrenjanin.com govorio je o izazovima i problemima u današnjem novinarstvu, medijskim pritiscima, budućim planovima…

Recite nam nešto o sebi, ko je Dalibor Bubnjević?

„Rođen sam u Zrenjaninu, 1980. godine. Završio sam Zrenjaninsku gimnaziju. Potom sam diplomirao i masterirao na Ekonomskom fakultetu u Beogradu.

Novinarstvom sam počeo da se bavim kao gimnazijalac na tadašnjem Radio Zrenjaninu, kao i u Listu. Potom sam imao autorske emisije na TV „Luna“ i KTV.

Na Regionalnoj televiziji „Santos“ sam uređivao i vodio emisiju čitavu deceniju.

Napisao sam nekoliko stručnih knjiga iz oblasti ekonomije, kao i brojne naučne radove u časopisima. Takođe, bio sam zaposlen u očevoj firmi („MB“) i tadašnjoj Direkciji za izgradnju i uređenje grada.“

Sledeće godine slavite drugo punoletstvo. Navršiće se 18. godina kako ste glavni i odgovorni urednik lista „Zrenjanin“. Koji period je bio najteži za bavljenje novinarstvom?

„Da nije Vas, ne bih se ni setio da slavim punoletstvo u listu „Zrenjanin“! Vreme brzo leti, kao da je juče bila 2007. godina. Tada sam postavljen najpre za glavnog i odgovornog urednika, a potom i direktora NIP „Zrenjanin“ AD. Nikad nije bilo lako! Najviše su otežavali faktori koji su van naše kontrole (na primer, ekonomska kriza, pandemija, inflacija i sl.). Čim privreda ne funkcioniše, nastupaju izazovi za medije. Mi smo prvi koji stradaju zbog „mera štednje“. Politički pritisci nikada ne iščezavaju, samo menjaju oblik.“

List „Zrenjanin“ se ponosi titulom najtiražnijeg regionalnog nedeljnika u Srbiji. Koliko je teško održati ovu titulu i sa kakvim se izazovima susreće pisano novinarstvo?

„Drago mi je da čitaoci već decenijama ukazuju poverenje „Zrenjaninu“. Reč je o izuzetno velikoj odgovornosti. Trudimo se da idemo u korak sa vremenom. Pisano novinarstvo danas se u mnogome razlikuje u odnosu na ono od pre 18 godina.

Čitaoci od nas očekuju da imamo ekskluzivnije vesti od elektronskih medija i detaljnije analize. To nisu laki zadaci, zar ne?! Povrh posrnuća mnogih kolega, mi i dalje nastojimo da budemo nepristrasni i krajnje profesionalni. Verovatno zato nismo miljenici politički i privrednih elita.“

Kakvi su finansijski izazovi opstanka jednog lokalnog medija danas?

„Opasnosti nadvladavaju šanse, pa se svi u branši suočavamo sa brojnim problemima. Konkretno, u Banatu je sve manje ljudi, samim tim i čitalaca/pratilaca.

Broj oglašivača je ograničen, budući da multinacionalne kompanije najčešće nisu spremne da komuniciraju sa lokalnim medijima. Nedavno sam bio u Austriji, zapazio sam da se neki ovdašnji giganti u državama članicama EU ponašaju društveno odgovornije nego u Srbiji (reklamiraju se na

lokalu, finansiraju sportske klubove/umetnike itd.). Stičem utisak da za mnoge investitore, kako sa Zapada tako i sa Istoka, mi imamo status kolonije.“

Vaša redakcija se odlično prilagođava razvoju digitalizacije i online sfere, pored pisanog izdanja, dostupan je sajt, „Fejsbuk“ i „Instagram“ stranica. Kada ste se odlučili za takav sadržaj i zašto je ovo važno za jedan štampani medij?

„Hvala na komplimentu. To nam znači, jer dolazi od kolega sa velikim iskustvom i izuzetnim učinkom na internetu. Proces digitalizacije lista „Zrenjanin“ je u završnoj fazi. Najpre smo čitaocima omogućili pretplatu na PDF izdanje, što je zaživelo naročito u inostranstvu.

Tokom pandemije smo uveli mogućnost predaje pomena putem sajta. Uskoro ćemo to obezbediti i davaocima malih oglasa. Trudimo se da štampano izdanje nadopunjuje digitalno. Početkom naredne godine ćemo lansirati novi sajt koji će biti mnogo atraktivniji.“

Poznato je da pružate priliku vlasti i opoziciji da se oglase u listu. Na koji način uspevate da napravite balans između suprotnih mišljenja i ispoštujete obe strane?

„Da smo na pravom putu potvrđuje činjenica da su našim izveštavanjem podjednako (ne)zadovoljni kako vlast, tako i opozicija. Svako saopštenje relevantne političke partije objavljujemo, jer javnost treba biti informisana. 

Neretko intervjuišemo opozicione prvake. Novinarka Miroslava Malbaški u izveštajima verno prenosi skupštinske rasprave.

Političke (ne)prilike česta su tema mojih kolumni. Ponosan sam na nagradu „Bogdan Tirnanić“ koju mi je Udruženje novinara Srbije dodelilo za „Ogledalo nedelje“.“

List „Zrenjanin“ ima dosta saradnika i prati dešavanja u selima i regionu. Koliko je teško ispratiti tamošnje događaje i pokriti toliku teritoriju?

„Površina Srednjobanatskog okruga je izuzetno velika. Na žalost, na raspolaganju nam je sve manje resursa. Trudimo se da sarađujemo sa kolegama iz susednih opština koji su pokrenuli portale. Razmenjujemo sadržaje i time jedni drugima olakšavamo poslovanje. Neretko smo na terenu i izveštamo sa lica mesta.“

Iako mnogi list svode samo na čitulje, to je samo jedan segment novina. Kako komentarišete ove prozivke i zašto je bitno imati deo posvećen pomenima?

„Zlonamernih je oduvek bilo i biće ih. Njihove zlurade komentare ne odobravam, jer su najčešće posledica odsustva kućnog vaspitanja i/ili posrnulog karaktera. Kakav je to čovek koji omalovažava pravo pojedinca na tugu? Pomeni/čitulje su svedoci jednog vremena. Reč je o civilizacijskoj tekovini kojom se na dostojanstven način svako može ispratiti, bez obzira na društveni status, moć ili pak novac koji je za života stekao.“

Mnogi svoje prve novinarske korake godinama, pa i decenijama prave u listu „Zrenjanin“. Neki su nastavili karijeru u drugim medijima, drugi su uspešni u drugim profesijama. Kako na to gledate?

„List „Zrenjanin“ je već decenijama rasadnik izuzetno talentovnih novinara. Drago nam je što su kod nas sticali početna znanja i iskustva. Čitaoci koji nam veruju i kadrovi koje smo iznedrili su naša najbolja preporuka. Sa svim bivšim saradnicima održavamo kolegijalne odnose. Neki su svoje karijere nastavili čak i van granica naše zemlje.“

Čini se da je Zrenjaninska medijska scena preplavljena „medijima“ pre svega online, među kojima se izdvaja nekolicina portala, da li ih sve pratite i koje vaše mišljenje o „online novinarstvu“?

„Na žalost, situacija je alarmantna! Pojedincima tzv. portali služe kako bi se najeli i napili. Zato kod njih dominiraju vesti o ćevapima, picama, girosu… Stičem utisak da ih drugi vešto koriste u formi finansijskog „protočnog bojlera“ po modelu „plati i nosi“. Ni jedni ni drugi nisu mediji, pa zato i ne odlazim na događaje kojima oni prisustvuju.

Trudim se da održim „sanitarni kordon“. volimzrenjanin.com pratim, jer pruža originalni pogled na naš region. Ukazujem da je listu „Zrenjanin“ jedini poslovno-tehnički partner u oblasti medija Vaš cenjeni portal!“

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi