Vesti
27. 07. 2012.
Preti gašenje lokalnih medija
Kragujevac - Poslednji događaji u vezi sa privatizacijom lista „Politika“, kao i štrajk zaposlenih i stečaj u Televiziji Čačak, samo su novi dokazi o pogubnim posledicama netransparentne privatizacije medija u Srbiji.
Ova dva, u nizu sličnih primera, još jednom potvrđuju ispravnost i svrsishodnost „Kragujevačke inicijative“, koju su, od 2007. do sada, potpisali predstavnici brojnih elektronskih medija iz svih delova Srbije, navodi se u jučerašnjem otvorenom pismu koje su predsedniku Vlade Srbije i ministru kulture i informisanja, te NUNS-u i UNS-u, uputili direktori i glavni i odgovorni urednici Radio televizije Kragujevac (RTK), NTV Niš i radio stanica u Pančevu i Novom Pazaru. Oni od nadležnih traže da se primeni nedavno usvojena Strategija razvoja sistema javnog informisanja u Srbiji do 2016, koja predviđa i formiranje šest regionalnih javnih radio i televizijskih servisa.
- Pojedine interesne grupe zalažu se, poslednjih dana, za izmenu medijske strategije, naročito u onom njenom delu koji se odnosi na formiranje regionalnih javnih servisa. Zbog toga, potpisnici „Kragujevačke inicijative“, od predsednika Vlade, ministra kulture i informisanja, ali i ostalih nadležnih zahtevaju da se medijska strategija sprovede što hitnije i prema dinamici koju taj dokument predviđa. U suprotnom, Srbiji preti gašenje lokalnih i regionalnih medija, kao i komercijalizacija preostalog medijskog prostora, što znači da bi regionalne i lokalne zajednice po Srbiji, izvan Beograda, uskoro mogle da ostanu u totalnom medijskom mraku, odnosno bez ikakvih informacija o aktuelnim zbivanjima u njihovom neposrednom okruženju, upozoravaju potpisnici jučerašnjeg otvorenog pisma Vladi Srbije.
Komentari (1)
ostavi komentar27.07.
2012.
У ствари буџетлије траже бивши ССРН
Дакле, медији који су на буџету вапе да остану и даље на буџетској сиси. Да Скупштина града Крагујевца, односно граћани, из буџета сваког месеца Радио-телевизији Крагујевац, која се неовлашћено представља као "Шумадијски јавни сервис" дају шест милиона динара! Уз остала давања за опрему и друге потребе РТК, та медијска кућа која има преко стотину запослених, и веома слабу гледаност, а о поверењеу да и не говоримо. међу гледаоцима, потроши око стотину милиона динара из буџета. Да не помињемо да јавно-комуинална предузећа морају даплаћчају ртекламе, да помажу према принципу "теледиригогваног маркетинга". Ето, сада се буџетски уредници боре за опстанак медија, за финансирање локалних јавних сервиса. Нека буду поштени и нека се заложе за оживљавање покојног ССРН (Социјалистичког савеза радног народа) ,да непостојећа "Застава" опет бу СОУР СА ДРУШТВЕНИМ КАПИТАЛОМК И РАДНМЦИМА САМОУПРАВЉАЧИМА (њих 28.000). Наравно, и да опет крене Титова штафета! Не бива, драги моји. То што Јованка и Вучко, покушавају да продају као борбу за Медијску стратегију, зове се на српском продавање рога за свећу. РТК је потпуно у власти локалног руководства, са утицајем локалне политик е алеко већим него што је пок. Бора Петровић имао у време свог градоначелниковања на Радио Крагујевац.
Odgovori