Vesti
29. 09. 2020.
Trećina građana ne veruje ni jednom mediju
Građani najviše vremena provode na društvenim mrežama, najčešće ih interesuju kratke video forme, skoro nikada ne proveravaju informacije koje su pročitali, a više od trećine ne veruje nijednom mediju, pokazalo je istraživanje o medijskoj i digitalnoj pismenosti, čiji su rezultati danas predstavljeni.
Istraživanje su sproveli Centar za slobodne izbore i demokratiju (Cesid) i "Propulsion" u saradnji sa USAID-om.
"Oko 35 odsto ispitanih izjasnilo se da ne veruje ni jednom mediju, 24 odsto ima poverenja u portale, 17 odsto u društvene mreže dok samo 19 odsto građana veruje sadržajima koje čuje na televiziji, rekao je Bojan Kačar iz Cesida, predstavljajući rezultate.
On je istakao da je sport tema koja najviše zanima građane, a zatim kovid u trenutnoj situaciji, slede politika, moda i muzika.
Ljudi dnevno provedu 81 minut slušajući radio, ali kako je rekao Klačar tu spada i sedenje na radnom mestu ili u kafiću, 67 minuta pretražuju internet, 77 minuta gledaju TV, 23 minuta listaju novine, dok čak 104 minuta provode na društvenim mrežama.
Televiziju gleda starija populacija, dok su mladi na društvenim mrežama, pre svega na Instagramu, a srednja generacija i stariji više koriste Fejsbuk, pokazalo je istraživanje.
Klačar je dodao da ispitanici smatraju da su zadovoljavajuće medijski i digitalno pismeni, svesni da nije dobro pročitati samo naslove, ali i bez volje da proveravaju podatke koje su pročitali.
"Najveći procenat građana ne zna da napravi blog, dve trećine i dalje plaća račune u banci lično, dok polovina ispitanih ne ume da napravi power point prezentaciju", rekao je Klačar.
Urednica Nove ekonomije Biljana Stjepanović istakla je da je pred medijima izazov da ozbiljne sadržaje prilagode formama koje su prihvatljivije za mlađe korisnike.
Ona je dodala da nikada ne objavljuje neproverene informacije, ali da mnogi mediji nemaju resurse za taj posao. Ipak smatra da je istina u medijima od presudnog značaja i da se moraju opredeliti da li će im to biti prioritet, jer veliki broj "klikova" nekom mediju kratkoročno može da donese uspeh, ali ako više puta objavi laž, korisnici ga napuštaju.
"Mediji ipak moraju da vide kuda ide tendencija medijskog sadržaja i kako se mladi informišu, pa da takve sadržaje i ponude", rekla je Stjepanović.
Projekat o medijskoj i digitalnoj pismenosti biće nastavljen i narednih meseci, najavljeno je na konferenciji za novinare.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.