Medijske oaze
08. 05. 2025.
Počeo projekat „Medijske oaze“ kao podrška novinarima za razvoj lokalnih inicijativa
Projekat Udruženja novinara Srbije (UNS) „Medijske oaze“, čija je svrha da novinari i studenti novinarstva razvijaju lokalne inicijative, počeo je danas, upoznavanjem sa učesnicima i uvodnim predavanjem operativne menadžerke u Podcast.rs Jovane Tripunović, održanim u Pres centru UNS-a.
Realizacija tri najbolje inicijative biće finansijski podržana (sa 30.000 dolara za prvo, 20.000 za drugo i 10.000 dolara za treće mesto).
Novinare i studente novinarstva će najpre, kako je rekla projekt menadžerka UNS-a Vesna Masalović, istaknuti medijski profesionalci obučiti za osnivanje ili unapređenje postojećih digitalnih medijskih platformi koje su fokusirane na informisanje lokalnih zajednica.
Projekat „Medijske oaze“ je, objasnila je Masalović, odgovor na „medijske pustinje“ - područja bez dovoljno profesionalnih medija, koji izveštavaju o temama od značaja za lokalnu zajednicu.
Novinari i studenti novinarstva će, kako je navela Masalović, kroz obuku, steći znanja i praktične veštine kojima će moći da kreiraju kvalitetan medijski sadržaj za svoju lokalnu zajednicu i da odgovore na izazove sa kojima se lokalno novinarstvo suočava.
Oni će, kako je objasnila menadžerka projekta „Medijske oaze“ i urednica sajta UNS-a Kristina Kovač Nastasić, kroz obuku, steći znanja o inovacijama u kreiranju medijskog sadržaja, novim medijskim formama, produkciji digitalnog sadržaja i biznis modelima u novinarstvu.
Ovaj intenzivni trening će, kako je objasnila, trajati 100 dana – od čega će 40 dana činiti predavanja i vežbe, a 60 dana rad sa mentorima i razijanje medijskih inicijativa.
Kovač Nastasić je istakla da će nakon obuke i predavanja, koji traju od maja do avgusta, učesnici imati tri meseca za pripremu inicijativa, koje će predstaviti na završnom takmičenju pred žirijem sastavljenim od profesora, novinara, medijskih stručnjaka, predstavnika UNS-a i Američke ambasade.
Kovač Nasatasić ohrabrila je polaznike da rade u timovima, naročito ako dele slična interesovanja ili dolaze iz istog kraja.
Kovač Nastasić i Masalović navele su da će žiri posebno ceniti održivost predloga - odnosno potencijal da inicijativa opstane i nakon završetka projekta.
Kurikulum u skladu sa očekivanjima učesnika
Inače, u pisanju kurikuluma za predavanja i vežbe učestvovali su docent na Fakultetu političkih nauka Marko Nedeljković i docenti na Filozofskom fakultetu u Nišu Marta Mitrović i Neven Obradović.
Novinari i studenti podelili su danas svoja interesovanja i očekivanja od projekta, Mitrović i Obradović zaključili su da program predavanja i vežbi u potpunosti odgovara onome što su čuli od polaznika. Razmena ideja i informacija će biti obostrana, naveo je Obradović, dodajući da su on i njegove kolege svesni da će i oni biti u prilici da nešto novo nauče od učesnika obuke.
Projekat će uz Obradovića, Mitrović i Nedeljkovića koordnirati i profesorka na Filozofskom fakultetu u Nišu Nataša Simeunović Bajić, kao i istraživačica saradnica na ovom fakultetu Neda Necić.
Simeunović Bajić rekla je da veruje da će obuke biti produktivne i da projekat pokazuje da se kroz male korake može učiniti mnogo za razvoj lokalnog novinarstva.
Za promociju značaja lokalnih medija u okviru projekta odgovorna je menadžerka za društvene mreže Mirjana Kerču.
Tripunović o osnovama pokretanja medijske inicijative
Da „Medijske oaze“ nisu samo edukativni program, već je i prostor za saradnju, razmenu ideja i pokretanje inicijativa koje mogu imati dugoročni značaj u lokalnim zajednicama, rekla je Jovana Tripunović, savetnica UNS-a za praćenje projekta, koja je u projekat bila uključena od samog početka.
Ona je danas držala uvodno predavanje „Kako možemo unaprediti medijske sadržaje i rešiti lokalne probleme kroz inovativne ideje“.
„Posebno me raduje što su među vama ljudi iz različitih delova zemlje, sa različitim novinarskim iskustvima – neko već radi u medijima, neko želi da pokrene svoj projekat, neko je možda još uvek u procesu obrazovanja, ali svi delite entuzijazam da nešto promenite i poboljšate“, rekla je Tripunović.
Tripunović je učesnicima pokazala kako se bira tema za medisjku inicijativu, procenjuje njen značaj u lokalnoj zajednici, definiše publika kojoj se obraćate i šta su ključni koraci u razvoju ideje.
Sa prisutnima je razgovarala i o inovativnim medijskim formama, kao i o tome kako ih novinari mogu iskoristiti da svoje priče prilagode potrebama i navikama publike.
Sutra će sa polaznicima sprovesti vežbu u okviru koje će oni imati priluku da razviju svoju početnu ideju, koja bi bila prvi porak u ovom medijskom procesu.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.