Naslovna  |  Desk  |  Akcija 2% za medije  |  Dvadeset vesti i tekstova ePodunavlja Grad Smederevo koštalo sedam miliona
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Akcija 2% za medije

17. 04. 2018.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

Dvadeset vesti i tekstova ePodunavlja Grad Smederevo koštalo sedam miliona

Firma „Open View“ d.o.o, izdavač sajta ePodunavlje, ni u dodatnom roku koji joj je Grad Smederevo dao, nije dostavila 300 originalnih medijskih sadržaja za koje je dobila sedam miliona dinara na prošlogodišnjem gradskom konkursu, već samo 20 vesti i tekstova, pokazalo je istraživanje Udruženja novinara Srbije (UNS).

Gradu Smederevu dostavljeno je 300 medijskih sadržaja objavljenih na ePodunavlju, međutim većina tekstova u koje je UNS imao uvid, preuzeti su iz drugih medija sa ili bez navođenja izvora.

Od ukupno 300 „originalnih medijskih sadržaja“ koje je ePodunavlje trebalo da proizvede, a za šta se "Open View" obavezao ugovorom sklopljenim sa Gradom Smederevom u novembru 2017. godine, oko 280 tekstova preuzeto je iz drugih medija.

Od toga, ePodunavlje je oko 180 tekstova prenelo bez navođenja izvora.

Najveći broj tekstova prenet je sa sajta Podunavlje.info, pokazalo je UNS-ovo istraživanje, inače portala koji je na smederevskom konkursu dobio oko 570 hiljada dinara za projekat „Za život pre prepreka-OSI“.

EPodunavlje je sa sajta Podunavlje.info prenelo oko 50 vesti, od kojih je 40 prenelo bez navođenja izvora.

Zakonski zastupnik NGO Podunavska inicijativa i izdavača medija Podunavlje.info Dejan Đorić podneo je žalbu Savetu za štampu protiv sajta ePodunavlje u maju prošle godine. Portal ePodunavlje dobio je javnu opomenu Saveta za štampu za neovlašćeno preuzimanje tekstova.

Đorić je u žalbi koju je dostavio Savetu za štampu naveo da sajt ePodunavlje zbog sličnog naziva koji ima kao i Podunavlje.info dovodi građane u zabludu, kao i da im sajt preuzima vesti, fotografije i ilustracije, bez navođenja izvora.

Sa sajta „Politika“ ePodunavalje preuzelo je četiri teksta, bez navođenja izvora, ali i bez poštovanja pravila prenošenja tekstova sa ovog sajta.

„Prenošenje tekstova ili delova tekstova, dozvoljeno je samo u obimu od maksimalno 600 slovnih znakova i to isključivo sa početka teksta“ navodi se u pravilima preuzimanja tekstova na „Politici“ i dodaje da je obavezno navođenje izvora, kao i stavljanja linka na kraju vesti, sa usmerenjem na originalni tekst.

EPodunavlje ukupno je prenelo 30 tekstova sa „Smederevskih novina“, inače portala čiji je direktor i vlasnik Jovica Šešlak, ujedno i direktor i glavni i odgovorni urednik Televizije Smederevo. Ovoj televiziji je na smederevskom konkursu dodeljeno dva miliona dinara, za projekat koji, kako je UNS ranije pisao, još nije opravdan Gradu Smederevu.

U medijskim sadržajima koje je ePodunavlje dostavilo Gradu su i tekstovi preuzimani od novinskih agencija bez navođenja izvora - Tanjuga (13) i Bete (10).

Četiri teksta bez navođenja izvora preneseni su i sa sajta TV Jasenica. Jedan od tekstova koje je ePodunavlje dostavilo Gradu Smederevu kao svoj, preuzet je sa Fejsbuk stranice ove televizije uključujući i video zapis, pokazalo je UNS-ovo istraživanje. Podsetimo, ePodunavlje je u prvom izveštaju o realizaciji medijskog projekta koji je dostavio Gradu Smederevu, umesto proizvedenog video priloga, priložilo video TV Jasenice preuzet sa Youtube kanala ove televizije. 

EPodunavlje je i sa sajta Radio-televizije Srbije (RTS), uz skraćivanje, preuzelo desetak vesti, a Gradu Smederevu ih u pravdanju dostavio kao svoje.

Nepotpisani tekstovi preuzimani su i sa portala Danasa (18), Blica (8), Novosti (7) kao i sajta Palankadanas.com (8).

EPodunavlje preuzimalo je tekstove i sa portala Grada Smedereva od kojeg je dobio sedam miliona dinara za proizvodnju 300 medijih sadržaja, kao i sa portala Paragraf, Informer, Telegraf.rs, Alo, ekapija.com, vino.rs, Kurir, 021.rs.

Šta je ePodunavlje proizvelo

Od 300 tekstova koliko je ePodunavlje trebalo da proizvede za sedam miliona dinara, ovaj portal objavio je oko 20 svojih naslova.

Većina tekstova koje je proizvelo ePodunavlje odnosi se na aktuelnu gradonačelnicu Smedereva: “Fijasko Jasne Avramović-javno ostala bez podrške stranke”,”Zbog odnosa Avramović-Stošić SNS traži treće rešenje?”, „Napadi na Avramovićevu-sujeta pojedinaca“, „Gradonačelnica Smedereva: Umorila sam se, odlazim!“.

Takođe, ePodunavlje napisalo je i desetak informacija o rezultatima utakmica FK Smederevo.

Sve fotografije koje je objavio ovaj sajt su nepotpisane i, kako je UNS istražio, takođe preuzete sa drugih portala.

U pravdanju ovog projekta navedeno je da su medijski sadržaji proizvedeni i u „formi informativnih priloga-novinarskih tekstova sa pratećim fotografijama i opciono video zapisima“.

Podsetimo, u okviru projekta „Regionalni centar za javno informisanje građana-interes građanskog društava“ sa kojim je konkursila, firma „Open View“ d.o.o, osim 300 originalnih medijskih sadržaja, trebalo je i da „izradi novi regionalni informativni portal“ i „aplikaciju za mobilne telefone“, što nije uradila.

Kome je „Open View“ uplatio sedam milona za proizvodnju 20 tekstova i vesti

Firma „Open View“ d.o.o. je ukupno 2,4 miliona dinara uplatila firmi koja je trebalo da angažuje pet novinara za pisanje 300 originalnih medijskih sadržaja kao i preduzetnici za angažovanje kameramana i fotografa, a o čemu je UNS ranije pisao.

U izveštajima o realizaciji projekta, za pet honorarnih novinara firma „Open View” čiji je vlasnik Aleksandar Čupić ujedno i urednik portala ePodunavlje, uplatila je 800 hiljada dinara Agenciji za marketing „Global Medija“ iz Pančeva.

„Open View“ sarađivao je i sa belocrkvanskom fotografskom radnjom “Mango pro” Anite Votipke, kako bi ova radnja izradila video priloge i fotografije za ePodunavlje.

Za tri fotografa i dva kamermana „Open View” ovoj radnji je uplatio 1.600.000 dinara, kako stoji u finansijskom pravdanju projekta, u koji je UNS imao uvid.

Vlasnica firme „Global Media“ Violeta Peštanac kao i vlasnica fotografske radnje „Mango pro“ Anita Votipka na UNS-ove pozive se nisu javljale.

Firma „Open View Opštini Smederevska Palanka ispostavila račun od 500.000 dinara

UNS je u međuvremenu saznao i da je Opština Smederevska Palanka firmi „Open View” isplatila 50.000 dinara u 2017. godini, a da joj duguje još 450.000 dinara.

Na pitanje UNS-a za koje namene je ovoj firmi isplaćivan novac, iz Opštine nisu odgovorili.

Opština Smederevska Palanka UNS-u je samo dostavila račun iz kog se vidi da je ova Opština dužna da plati firmi „Open View“ 500 hiljada dinara, odnosno još 450 hiljade dinara.

Podsetimo, Opština Smederevska Palanka do sada nije izdvajala iz budžeta sredstva za projektno sufinansiranje medijskih projekata.

Komentari (1)

ostavi komentar
sre

18.04.

2018.

Вукица [neregistrovani] u 11:24

Све по 'ладу, да их не познаду...

... или у стилу народне песме "Што град Смедерево ваздан затворено, ваздан затворено-свуноћ отворено..." (Ех, неки "бизнисмени" лепо пливају у мутној медијској води, нема шта! И нико им ништа не може!)

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi