Naslovna  |  Aktuelno  |  Medijski konkursi - projektno sufinansiranje  |  Nikolićevom mentoru najviše novca na medijskom konkursu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Medijski konkursi - projektno sufinansiranje

10. 11. 2017.

Autor: Miodrag Sovilj Izvor: N1

Nikolićevom mentoru najviše novca na medijskom konkursu

Nove nelogičnosti na konkursu za finansiranje medija u Novom Sadu. Skoro četvrtina predviđenog novca otišla firmi osnovanoj pre nekoliko meseci, čiji je suvlasnik bio mentor na magistarskom radu Tomislava Nikolića.

Nakon kontroverznog prvog konkursa za sufinansiranje medija u Novom Sadu, na kom su najviše novca dobili nepoznati i novoosnovani mediji, objavljeni su i rezultati drugog.  

Skoro četvrtina predviđenog novca otišla je firmi Media info centar, osnovanoj svega par meseci pre konkursa, čiji je suvlasnik bio mentor na magistarskom radu bivšeg predsednika Tomislava Nikolića, a koja je novac dobila i na konkursu održanom u maju.  

Osnivač Privredne akademije i čovek uz čiju stručnu pomoć je bivši predsednik Tomislav Nikolić stekao zvanje mastera, nikad nije imao veze s medijima. Međutim, po svemu sudeći, Marko Carić ima odličan njuh za biznis. Manje od mesec dana od osnivanja, investirao je 5.000 dinara u firmu Media info centar i tako postao vlasnik polovine udela.

Ulaganje mu se tri meseca kasnije višestruko isplatilo - projekat ove produkcije dobio je tri miliona dinara od grada Novog Sada, da bi istom sumom bili počašćeni i pre nekoliko dana. Pred kamere N1 nije hteo, već nas je uputio na svog partnera, koji tvrdi – politika nije imala veze s uspehom na konkursu.

"Koliko sam ja informisan, gospodin Carić nije član neke stranke, niti je blizak bilo kojoj političkoj stranci. On je jednostavno uspešan čovek. Bio je jedan od potpisnika podrške Aleksandru Vučiću na prethodnim izborima, a takođe je poznat i kao mentor Tomislava Nikolića na njegovom spornom master radu? To morate pitati gospodina Carića. Mi smo samo poslovni partneri", kaže suvlasnik Media info centra Vladimir Jovanović.

Iako je firma ovih poslovnih partnera bila uspešna i na konkursima u Baču, Beočinu i Titelu, na njihovom YouTube kanalu nalaze se samo tri snimka, i to korporativna. Sam Jovanović, inače, jedan je od ljudi koje su predsednici opština u Srbiji najčešće birali kao člana komisija za dodelu sredstava za medije.

Između ostalog, bio je član komisije u Beogradu, gde je gotovo 80 miliona dinara podeljeno provladinim medijima i tek osnovanim firmama. U koliko je komisija učestvovao, ni sam nije siguran.

"Ne mogu vam sad reći napamet, ali u dosta komisija. Možda desetak", kaže Jovanović.

Inače, po zakonu, diskreciono pravo i da formira komisiju i da ima poslednju reč o raspodeli novca ima predsednik lokalne samouprave. Prvi čovek Novog Sada kaže da veruje stručnosti komisije koju je postavio - toliko, da ni ne zna ko je sve dobio novac.  

"Ja nemam prava da ne potpišem predlog koji je komisija utvrdila, jer onda bi rekli da se politika meša. Po zakonu o javnom informisanju, oni su savetodavni, a odluku donosite vi? Pa, formalno. Zato što sam ja odgovoran za izvršenje budžeta", rekao je gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.

U petočlanoj komisiji nije bilo nijednog člana prepoznatih medijskih udruženja, a od devet podržanih projekata, samo tri su zapravo mediji. Čak pet firmi koje su dobile novac su klasične marketinške agencije, a skoro svi su pare dobili i na prethodnom konkursu.  

Predsednica komisije Biljana Ratković Njegovan najpre je pristala na intervju za N1, da bi se kasnije predomislila i rekla da ipak ne može detaljnije da komentariše ovu odluku. Komisije su, nažalost, samo ukras, kaže novinar, koji je i sam učestvovao u radu više takvih tela. Odluka kome će novac biti dodeljen donosi se, objašnjava on, najčešće na drugom mestu.   

"Odabir njih nije odabir na osnovu kvaliteta samih projekata, već na osnovu nekog lobiranja koje se dešava unutar političkih partija ili interesnih grupa. Prosto, postoje neka lobiranja koja doprinose da se takvi projekti odaberu od strane komisija", navodi bivši član komisija za sufinansiranje medija Miodrag Mandić.  

Imena članova komisija često se ponavljaju u više opština, pa je tako član novosadske Ferenc Berček bio predsednik komisije za sufinansiranje medija u Beogradu, a učestvovao je i u kontroverznoj podeli novca za medije i u Nišu.  

 

 

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi