Medijski konkursi - projektno sufinansiranje
08. 06. 2016.
Koalicija: Novi Pazar najizdašniji, ali za jedan medij
Radio-televizija Novi Pazar je sa više od 50 miliona dinara godišnje iz gradskog budžeta dobila najviše novca na konkursima za sufinansiranje javnog informisanja koje su u prethodnih godinu dana raspisali svi nivoi vlasti u državi, pokazuje istraživanje Koalicije novinarskih i medijskih udruženja.
Taj medij je na trogodišnjem konkursu Novog Pazara, vrednom gotovo 170 miliona dinara, dobio više od 151 milion dinara (više od 1,2 miliona evra) što je gotovo 90 odsto odsto ukupno opredeljenih sredstava iz budžeta grada za sufinansiranje projekata javnog informisanja.
Poređenja radi, RTV Novi Pazar će za godinu dana iz budžeta Novog Pazara inkasirati oko 50,5 miliona dinara, odnosno duplo više nego što je Studio B, druga na listi medija po visini odobrenih sredstava, dobila na konkursu Grada Beograda.
Televizija Studio B, dobila je 23 od predviđenih 45 miliona dinara.
Među prvih pet medija po visini dobijenih sredstava na javnim konkursima su Timočka televizija sa 18,8 miliona dinara, Televizija Šabac sa 17 i RTV Pančevo sa 16,5 miliona dinara.
Za razliku od RTV Novi Pazar kojoj je pripalo skoro 90 odsto ukupno opredeljenih sredstava konkursom Novog Pazara, iznosi koje su te tri televizije dobile ne prelaze 50 odsto ukupnih sredstava koja su deljena konkursima na kojima su učestvovale.
Koalicija novinarskih i medijskih udruženja pratila je konkurse za sufinansiranje projekata javnog informisanja od 1. aprila 2015. do 1. aprila 2016. godine, a rezultati istraživanja objavljeni su u publikaciji "Bela knjiga konkursnog sufinansiranja javnog interesa u sferi javnog informisanja".
U tom periodu je bilo raspisano ukupno 212 konkursa na svim nivoima, a dodeljeno je više od dve milijarde dinara.
"Najviše novca u analiziranom periodu izdvojio je Grad Novi Pazar, koji je opredelio čak 169.639.000 dinara za sufinansiranje javnog interesa, a presedan je da je bezmalo celokupan iznos dobila RTV Novi Pazar, doduše za trogodišnji projekat", navodi se u Beloj knjizi.
Koaliciju medijskih i novinarskih udruženja čine Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Lokal Pres (LP) i Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM).
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.