Medijski konkursi - projektno sufinansiranje
25. 02. 2016.
Jedan odsto lokalnih budžeta nedovoljno za sufinansiranje medija
Koalicija medijskih i novinarskih udruženja predstavlja danas svoj drugi periodični izveštaj o sufinansiranju medijskih sadržaja od javnog značaja u lokalnim samoupravama za period od 15. septembar 2015. do 15. januar 2016. godine.
Po podacima kojima raspolaže Koalicija, u toku 2015. godine konkursi su raspisani u 103 grada, opštine i gradske opštine. Od ovog broja, pet lokalnih samouprava poništile su svoje konkurse na zahtev Koalicije zato što nisu bili zakoniti. Jedan put konkurs raspisan je u 88 opština i gradova, dva puta je konkurs raspisan u 14 lokalnih samouprava, a tri puta je to učinila Sremska Mitrovica.
Konkursi u prošloj godini nisu raspisani u 63 grada, opštine i gradske opštine. Ovim lokalnim samoupravama Koalicija je sredinom prošle godine uputila dopise sa pozivom da raspišu konkurse, ali bez rezultata.
Od ukupno 119 raspisanih konkursa, ne računajući republičke i pokrajinske konkurse, u trenutku njihovog objavljivanja 46 nije bilo u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima i Pravilnikom o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja. Koalicija novinarskih i medijskih udruženja zagovara izdvajanje od najmanje 2 odsto budžeta lokalnih samouprava za sufinansiranje medijskih sadržaja u oblasti javnog informisanja, a prema podacima, prosečan iznos koji su opštine i gradovi izdvojili za te namene u toku 2015. nije prešao jedan procenat.
Prema podacima UNS-a do danas raspisano je 67 konkursa za projektno sufinansiranje medijskih sadržaja u toku ove godine.
Koalicija medijskih i novinarskih udruženja je neformalno partnerstvo pet organizacija koju čine: Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije UNS, Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM) i Asocijacija lokalnih nezavisnih medija Lokal Pres (LP).
Ovo je treća diskusija na kojoj će biti predstavljeni rezultati projekta Biti ili ne biti za medijsku reformu u Srbiji, koji je podržala Britanska ambasada u Beogradu, a čiji je cilj da se unaprede propisi i proces sufinansiranja medijskih sadržaja.
Komentari (2)
ostavi komentar25.02.
2016.
Sta se cudite?
Sta se cudite? Naravno da nije dovoljno sredstava iz lokalnih budzeta za finasiranje medija. Kada ste podrzali nove zakone o javnom informisanju i privatizaciji medija jeste li stavrno mislili da ce da ih bude ? Ako jeste , onda ste politicki i novinarski nepismeni,bar oni koji su u tome direktno ucestvovali. Ima gradova koji uopste nisu ni raspisali konkurse ni prosle ni ove godine.Zakon ih na to ne obavezuje, a mediji u tim gradovima se zatvaraju. Jeste li uopste nesto mislili?
Odgovori25.02.
2016.
Tja
Ha, ha ha... Nema love drugari "neformalni partneri". A sada nešto što nije smesno. Ni malo. Zbog vaše gramzivosti i patološke pohlepe je ogroman broj novinara i medijskih radnika ostao bez posla širom Srbije, a i onima koji ga kao imaju (ugovori na tri meseca), zarade se ne isplaćuju. Tja...
Odgovori