Medijski konkursi - projektno sufinansiranje
08. 09. 2015.
Predsednik opštine Sjenica: Nema sredstava za sufinansiranje medijskih projekata
„Zbog izuzetno teške situacije u kojoj se nalazimo i započetih infrastrukturnih i drugih razvojnih projekata, budžetom opštine Sjenica za 2015. godinu nisu posebno predviđena sredstva za sufinansiranje u oblasti javnog informisanja, zbog čega do sad nije ni raspisan ni sproveden konkurs“, odgovorio je Koaliciji novinarskih i medijskih udruženja predsednik opštine Sjenica Hazbo Mujović.
Mujović je istakao da, „ni u samoj Opštinskoj upravi, prema do nedavno važećoj odluci i sistematizaciji, nije postojala posebna organizaciona jedinica koja bi se bavila tim poslovima i bila podrška drugim opštinskim organima u realizaciji važnih poslova, kakvo je i informisanje“.
Mujović u odgovoru Koaliciji dodaje i da je opština Sjenica svesna da bez pravovremenog, kvalitetnog i objektivnog informisanja građana o svim stvarima bitnim za društvenu zajednicu nema ni javnosti rada, ni uspešnog poslovanja i upravljanja.
„Upravo zbog toga, odnosno nepostojanja medija na lokalnom nivou naša opština se nalazi u potpunom ’medijskom mraku’“, rekao je Mujović.
Podsetimo, Koalicija novinarskih i medijskih udruženja (UNS, NUNS, NDNV, ANEM i Lokal pres) pozvala je lokalne samouprave koje to do sada nisu učinile da raspišu konkurse za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja, u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima.
U pismu upućenom predsednicima opština i gradonačelnicima u Srbiji, Koalicija je podsetila da novi medijski zakoni predviđaju povlačenje države na svim nivoima iz vlasništva nad medijima, ali nikako ne i ukidanje odgovornosti republike, pokrajine i lokalne samouprave za informisanje građana.
“Ta odgovornost se sada realizuje kroz projektno sufinansiranje medijskih sadržaja i nezavisne komisije za vrednovanje predloga projekata”, navela je Koalicija.
Novinarska i medijska udruženja pozvala su lokalne samouprave da sredstva koja budu opredeljivale za medijske sadržaje po konkursima ne budu simbolična, već u onom obimu koji će obezbediti ostvarenje javnog interesa u sferi informisanja na teritoriji lokalne samouprave, ali i omogućiti da građani budu informisani o stvarima od lokalnog značaja.
Koalicija je preporučila da lokalne samouprave za javno informisanje putem konkursa izdvajaju minimalno dva odsto ukupnog budžeta opštine ili grada.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.