Medijski konkursi - projektno sufinansiranje
02. 09. 2015.
Predsednik opštine Ljubovija: Medijski konkurs tek kad opština obezbedi sredstva
„Prilikom usvajanja budžeta opštine Ljubovija, prethodno rukovodstvo nije poštovalo zakonske odredbe koje se odnose na planiranje sredstava za projektno sufinansiranje, a od maja ove godine, kada je došlo do smene vlasti, moramo sprovoditi već započete projekte. Prepoznali smo potrebu sufinansiranja medijskih projekata i čim se stvore uslovi, raspisaćemo konkurs za sufinansiranje“, odgovorio je Koaliciji novinarskih i medijskih udruženja predsednik opštine Ljubovija Miroslav Mićić.
Mićić je Koaliciji naveo da opština Ljubovija spada u manje lokalne samouprave i da njen budžet za ovu godinu iznosi 645.041.650 dinara.
„Sadašnje rukovodstvo mora da sprovodi projekte koji su započeti u ranijem periodu u skladu sa zakonima koji uređuju izvršenje preuzetih obaveza i nismo bili u mogućnosti da deo sredstava preusmerimo za sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja“, rekao je Mićić.
Podsetimo, Koalicija novinarskih i medijskih udruženja (UNS, NUNS, NDNV, ANEM i Lokal pres) pozvala je lokalne samouprave koje to do sada nisu učinile da raspišu konkurse za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja, u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima.
U pismu upućenom predsednicima opština i gradonačelnicima u Srbiji, Koalicija je podsetila da novi medijski zakoni predviđaju povlačenje države na svim nivoima iz vlasništva nad medijima, ali nikako ne i ukidanje odgovornosti republike, pokrajine i lokalne samouprave za informisanje građana.
“Ta odgovornost se sada realizuje kroz projektno sufinansiranje medijskih sadržaja i nezavisne komisije za vrednovanje predloga projekata”, navela je Koalicija.
Novinarska i medijska udruženja pozvala su lokalne samouprave da sredstva koja budu opredeljivale za medijske sadržaje po konkursima ne budu simbolična, već u onom obimu koji će obezbediti ostvarenje javnog interesa u sferi informisanja na teritoriji lokalne samouprave, ali i omogućiti da građani budu informisani o stvarima od lokalnog značaja.
Koalicija je preporučila da lokalne samouprave za javno informisanje putem konkursa izdvajaju minimalno dva odsto ukupnog budžeta opštine ili grada.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.