Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  UNS vesti  |  REM: Pink i Hepi u martu 619 puta prekršili Zakon o oglašavanju
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

UNS vesti

03. 06. 2019.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

REM: Pink i Hepi u martu 619 puta prekršili Zakon o oglašavanju

Protiv televizija Pink i Hepi, zbog 619 prekršaja Zakon o oglašavanju u martu ove godine, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) podnelo je Prekršajnom sudu zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka.

Zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv preduzeća za informisanje i marketing „Pink international company“, vlasnika Pinka, podnet je zato što je u televizijskom programu bilo 376 prekršaja Zakona o oglašavanju.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka REM-a navodi se da je na televiziji Pink u emisiji „Žikina šarenica“ bilo prikrivenog oglašavanja, a u emisijama „Zadruga“ i „Premijera“ upućivano je na kupovinu časopisa „Svet“ i „Skandal“, što je zabranjeno Zakonom o oglašavanju.

U  emisijama „Novo jutro“, „Zadruga“, „Žikina šarenica“, „Kuća od srca“, „Amidži šou“ i „Pinkove zvezdice“ u okviru programskih sadržaja u kojima se plasira proizvod bilo je neprimerenog pojavljivanja proizvoda, naročito u krupnim kadrovima, što je protivno Zakonu o oglašavanju, navodi se u zahtevu REM-a.

Regulator u zahtevu navodi da je TV Pink, suprotno Zakonu o oglašavanju kojim je propisano da TV oglašavanje i TV prodaja moraju biti lako prepoznatljivi i jasno i uočljivo zvukom, slikom ili prostorno odvojeni od ostalih programskih celina, emitovao blok oglasnih poruka bez odjavne špice.

Televizija Pink je u emisiji „Nacionalni dnevnik“ prekršila član 33 Zakona o oglašavanju u kojem se navodi da se emitovanje igranog filma, televizijskog filma i emisije vesti može prekinuti zbog emitovanja TV oglašavanja, odnosno TV prodaje jednom u emisiji čije predviđeno trajanje iznosi najmanje 30 minuta, navodi u zahtevu REM.

REM u zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka navodi i da je TV Pink u martu prekršio član 35 stav jedan ovog Zakona u kojem se navodi da „u okviru jednog punog sata emitovanog programa komercijalnih pružalaca medijske usluge, TV oglašavanje i TV prodaja ne mogu zauzimati više od 20 odsto vremena (12 minuta u jednom punom satu)“.

U emisijama „Žikina šarenica“, „Magazin in“ i „Novo jutro“ na TV Pinku emitovana je TV prodaja kao poseban programski sadržaj, što je suprotno Zakonu koji propisuju da se „TV prodaja kao poseban programski sadržaj ne može emitovati u okviru druge emisije, već samo između pojedinih emisija“.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka REM-a navodi se da je u emisijama „Pinkove zvezdice“, „DNK“ i „Državni službenik“ promotivno upućivano na proizvod sponzora, suprotno Zakonu o oglašavanju.

Zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv preduzeća za marketinga, izdavaču delatnost, radio i televiziju Hepi TV, izdavača ove televizije, podnet je zato što je u televizijskom programu bilo 243 prekršaja Zakona o oglašavanju.

U emisiji „Bolja zemlja“ neposredno je pozivano na kupovinu proizvoda, što je suprotno Zakonu o oglašavanju, navodi se u zahtevu za pokretanju prekršajnog postupka REM-a protiv televizije Hepi.

U zahtevu REM-a navodi se da je u emisijama TV Hepi „Parovi“, „Posle ručka“, „Ćirilica“, „Prelo u našem sokaku“, „Goli život“ i „Rano jutro“ bilo pojavljivanja proizvoda (žigovi), čime je prekršen Zakon o oglašavanju.

Televizija Hepi je u emisijama „Vesti“ i „Telemaster“ prekršila član 33 Zakona o oglašavanju u kojem se navodi da se emitovanje igranog filma, televizijskog filma i emisija vesti može prekinuti zbog emitovanja TV oglašavanja, odnosno TV prodaje jednom u emisiji čije predviđeno trajanje iznosi najmanje 30 minuta, navodi u zahtevu REM.

REM u zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka ističe i da je TV Hepi u martu prekršio član 35 stav jedan ovog Zakona u kojem piše da „u okviru jednog punog sata emitovanog programa komercijalnih pružalaca medijske usluge, TV oglašavanje i TV prodaja ne mogu zauzimati više od 20 odsto vremena (12 minuta u jednom punom satu)“.

U emisijama na TV Hepi „Dobro jutro, Srbijo“ i „Rano jutro“ emitovana je TV prodaja, kao poseban programski sadržaj, iako se u Zakonu o oglašavanju navodi da se „TV prodaja kao poseban programski sadržaj ne može emitovati u okviru druge emisije, već samo između pojedinih emisija“, navodi se u zahtevu REM-a.

Suprotno Zakonu o oglašavanju, TV Hepi je u emisiji „Vremenska prognoza“ prikazanoj u okviru sadržaja „Rano jutro“, „Vesti“, „Telemaster“ i „Dobro jutro, Srbijo“ obaveštavao o sponzoru koristeći pokretnu sliku sponzora, navodi REM u zahtevu.

Podsetimo, REM je protiv televizija Prva i O2, zbog 263 prekršaja Zakona o oglašavanju u martu ove godine, već podneo Prekršajnom sudu zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka.

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi