Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  UNS vesti  |  Zaposleni u „Sportu“ na rubu egzistencije, zamenik direktora ih naziva neradnicima
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

UNS vesti

11. 02. 2016.

Autor: K. K. Izvor: UNS

Zaposleni u „Sportu“ na rubu egzistencije, zamenik direktora ih naziva neradnicima

“Nas 18 zaposlenih u listu ‘Sport’, koji su prodati uz brend, ujedno i naše porodice, dovedeni smo na ivicu egzistencije, izigrani i prevareni. Novi vlasnik lista od samog početka saradnje ne ispunjava većinu ugovorenih obaveza, pa ovom prilikom i apelujemo da nadležni što hitnije pronađu rešenje”, stoji u današnjem pismu zaposlenih uu dnevnom listu „Sport“ upućenom UNS-u. Povodom navoda novinara “Sporta”, UNS je razgovarao sa zamenikom generalnog direktora lista Tomicom Žugićem koji potvrđuje da “plate kasne mesec i po dana, ali da će biti isplaćene”.

 

“Ne vidim u čemu je tu problem, sve će biti isplaćeno, sve obaveze koje je firma Beoton preuzela kupovinom ‘Sporta’ biće ispoštovane”, rekao je Žigić UNS-u i dodao da “ne može da kaže kada će to biti jer je to pitanje poslovne politike”.

U oktobru 2015. godine zaposleni u dnevnom listu „Sport“zaključili su Ugovor o radu na neodređeno vreme sa privrednim društvom BEOTON R d.o.o, kupcem ovog lista.

“Ovim ugovorom, navedene su obaveze poslodavca Beoton R d.o.o. da se odriče prava da zaposlenom otkaže Ugovor o radu u periodu od dve godine od dana preuzimanja i da obezbedi zaposlenom zaradu najmanje u iznosu zarade koju je ostvario kod prethodnog poslodavca. Slučajan ili nameran pokušaj “Beotona” da u novom Ugovoru o radu zanemari stavke poput minulog rada, toplog obroka, plaćenog rada na državni praznik i dužine godišnjeg odmora (sa ranijih 25,26 dana linearno su smanjili na 20) i troškova prevoza, osujetili smo samo po pitanju nivelacije plate”, navode zaposleni.

Oni dodaju da su do sada od novog poslodavca dobili samo dve plate, za oktobar i početkom januara drugi deo novembarske plate.

“Tokom pet meseci, niko od nas nije dobio ni naknadu za prevoz. Za to vreme, zaposleni u ‘Sportu’, uprkos svim problemima, visoko profesionalno izvršavaju sve radne obaveze i list svakodnevno izlazi. U redakciji postoji samo jedna telefonska linija, pa smo prinuđeni da službene razgovore obavljamo i o svom trošku. Nezadovoljni honorarni saradnici nas svakodnevno napuštaju, ostalo ih je samo dvoje, troje”, stoji u saopštenju zaposlenih.

Na navode zaposlenih Žugić odgovara optužbama.

“Oni moraju da rade. Tiraž je katastrofa, to su sve učmali neradnici, škart koji je došao iz 'Novosti'. Oni dolaze na posao bez teme, bez ideja, bez ičega. Ponašaju se kao da 'Sport' nije ničije vlasništvo. Njima neko treba da kaže da je komunizam gotov i da treba da rade, a ne samo da sede”, rekao je Žugić.

On ističe da uslovi u kojima sada novinari rade jesu loši, ali da firma već tri meseca renovira prostorije koje treba da budu otvorene za nekoliko dana.

“Opremili smo redakciju najsavremenijom opremom, internetom, imaju pristup svim svetskim servisima. Tačno je da trenutno imaju jedan telefon, ali to je zato što se telefonske mreže i nove instalacije još uvek rade. Imaju mnogo bolje uslove rada nego što su imali u ‘Novostima’”, ističe Žugić.

Novinar lista “Sport” Srađan Stamenković za UNS ističe da zaposlenima najviše od svega smeta ovakav odnos vlasnika prema njima.

“Kad god zovemo da pitamo kada će plata jer smo na rubu egzistencije, Žugić počinje da vređa i viče. Govori kako samo zovemo za pare i ništa ne radimo, iako je ‘Sport’ trenutno jedan od najboljih sportskih listova”, kaže Stamenković i dodaje das u zaposleni nakon prodaje “Sporta” “bili puni nade da ovo neće biti novi slučaj prevare jer je najavljivano kako će biti nova i moderna redakcija, ali da su se prevarili”.

 

Komentari (8)

ostavi komentar
uto

16.02.

2016.

anonymous [neregistrovani] u 16:38

lilit

Prljave estradne pare sada uvlače i u novine, Srbijo došao je kraj i novinarstvu.

Odgovori
pet

12.02.

2016.

Max [neregistrovani] u 11:32

Užas

Katastrofa kakav je sada Sport. Tu sam proteklih meseci čitao lažne intervjue sa Grujićem i Vidićem. Od tad više ne kupujem novine. A gde je među potpisnicima škart iz Alo, koji je sada urednik fudbala?

Odgovori
pet

12.02.

2016.

anonymous [neregistrovani] u 10:12

Re:

Zaposleni u Sportu su jedinstveni jer su potpisali svi koji su u njemu radili i pre promene vlasnika.

Odgovori
pet

12.02.

2016.

anonymous [neregistrovani] u 10:11

Re:

Izbor je bio prihvatate li ili ne prelazak kod novog poslodavca (Beoton R). Ako ne, onda na biro.

Odgovori
pet

12.02.

2016.

mamaanonymous [neregistrovani] u 09:59

Re: vladajuca garnitura

Naravno da ih nema jer ih dvoje novinara ako se mogu nazvati tako jedan je medijum koji preko kvazi urenika sprovodi *afere* koje su i dovele do ovoga i totalnoj degradaciciju sportskog lista i oni nisu skart i neradnici preuzeti iz Novosti

Odgovori
čet

11.02.

2016.

Pobratim iz kraja [neregistrovani] u 22:56

Klasika

Pogledajte samo sta rade sa tim sportskim listom. Pretvorili su ga u tabloid naslovnim stranama tipa ko je koga prebio ko je sa kojom pevaljkom ili spinovanjem afera na relaciji zvezda - partizanom. Klasicno dovodjenje u zabludu nas citalaca tih novina. I cena vaam to pokazuje. Kada su videli da sa 35 dinara ne mogu da prodaju novine nikome, onda spustaju na 20 dinara kao najgori tabloid. Priupitajte kolike su plate tih direktorcica u ``sportu`` i ja sam siguran da su cifre enormne. Na kraju krajeva ako nesto ne fukncionise treba istupiti javno i reci, ali iza brega se valja nesto drugo... I koliko vidim novinari nisu ujedinjeni jer medju potpisnicima nema ljudi koji su podobni vladajucoj garnituri u ``Sportu``..

Odgovori
čet

11.02.

2016.

anonymous [neregistrovani] u 20:36

neobavešteni

Trebalo je da se informišu o tome ko je i kakav vlasnik Beotona. Mogu pitati nekadašnje novinare zaječarske Best televizije, kako su i koliko primali plate, koliko njih je pobeglo "glavom bez obzira" od gazde i koliko ih trenutno radi na ovom mediju. Nekada je, pre dolaska čuvenog Beotonca, zaječarske televizija po kvalitetu programa i kadru, bila lider u istočnoj Srbiji. Danas... Pogledajte njihov informativni program (ima ga na kablu) i sve će vam biti jasno. Tako se u Srbiji privatizuju, čitaj uništavaju, mediji.

Odgovori
čet

11.02.

2016.

bibi [neregistrovani] u 15:01

bibi

to je bolja i uspesnija srbija

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi