Naslovna  |  Aktuelno  |  UNS vesti  |  Akcioni plan za primenu Medijske strategije: Menja se 13 zakona, država izlazi iz Politike, Tanjug se briše iz APR-a
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

UNS vesti

11. 12. 2020.

Autor: J. P. Izvor: UNS

Akcioni plan za primenu Medijske strategije: Menja se 13 zakona, država izlazi iz Politike, Tanjug se briše iz APR-a

Akcioni plan za primenu Medijske strategije od 2020. do 2025. godine, čiji je cilj unapređenje sistema javnog informisanja koji garantuje slobodu izražavanja, slobodu medija, bezbednost novinara, medijski pluralizam, razvijeno medijsko tržište i osnaženu novinarsku profesiju, juče je objavljen u Službenom glasniku.

Vlada Srbije je istovremeno na jučerašnjoj sednici formirala radnu grupu za praćenje sprovođenja Akcionog plana za primenu Strategije razvoja sistema javnog informisanja u zemlji do 2025. godine (Medijska strategija), kojoj će Ministarstvo kulture i informisanja tromesečno dostavljati izveštaj o aktivnostima koje su predviđene ovim planom.

U Akcionom planu je dat niz mera za unapređenje bezbednosti, socio-ekonomskih i profesionalnih uslova za rad novinara, zaštitu novinarskih izvora, profesionalne autonomije novinara i urednika u odnosu na unutrašnje pritiske, funkcionalnost i ažurnost Registra medija, obezbeđivanje nezavisnosti javnih medijskih servisa i Regulatornog tela za elektronske medije...

U meri koja se odnosi na smanjen i učinjen transparentan uticaj države na medijsko tržište, predviđen je potpuni izlazak države iz vlasništva Politike AD do četvrtog kvartala 2021. godine. Prvi kvartal sledeće godine rok je za okončanje privatizacije novinske agencije Tanjug, kao i bez odlaganja podnošenje prijave za brisanje agencije iz registra privrednih društava, odnosno medija.

Akcionim planom predviđena je izmena 13 zakona u naredne dve godine, među kojima se najviše promena odnosi na Zakon o javnom informisanju i medijima, zatim Zakon o elektronskim medijima i Zakon o javnim medijskim servisima.

Za razliku od Medijske strategije koja važi za period od 2020. do 2025. godine, Akcioni plan za njenu implementaciju, koji je Vlada Srbija usvojila 3. decembra, odnosi se na period od 2020. do 2022. godine. U dokumentu je objašnjeno da Strategija predviđa donošenje dva akciona plana, te da će se pre isteka važenja prvog, pristupiti izradi izveštaja o rezultatima sprovođenja.

„Na osnovu rezultata o sprovedenim aktivnostima, a pre isteka prvog akcionog plana, započeće se sa procesom izrade drugog akcionog plana koji treba, zajedno sa realizovanim aktivnostima iz prvog akcionog plana, da dovede do realizacije opšteg i posebnih ciljeva na nivou Strategije“, piše u Akcionom planu.

Medijska strategija je, podsetimo, usvojena 30. januara 2020. godine. Na njenom nacrtu je radila radna grupa od 18 članova, koju su činili predstavnici države i novinarskih i medijskih udruženja.

U prilogu je Akcioni plan za sprovođenje Strategije razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji za period 2020–2025. godine, u periodu 2020–2022. godine.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi