Naslovna  |  Aktuelno  |  UNS vesti  |  Na televizijama tokom kampanje Vučić 170, a SNS 68 sati
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

UNS vesti

05. 11. 2020.

Autor: V. D. Izvor: UNS

Na televizijama tokom kampanje Vučić 170, a SNS 68 sati

Tokom predizborne kampanje u programima su najzastupljeniji bili funkcioneri, a ne izborne liste, pokazuje izveštaj Službe za nadzor i analizu REM-a.

Emiteri, njih 12 koji su bili u fokusu ovog regulatornog tela, posvetili su 367 sati i 27 minuta svog programa funkcionerima, dok su na izborne liste utrošili 344 sata i 24 minuta. Sa 170 sati najzastupljeniji je bio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, dok je izbornoj listi SNS-a posvećeno 68 sati 9 minuta programa. Iza njega je premijerka Ana Brnabić sa 33 sata i 45 minuta učešća na svim programima.

Najuravnoteženiji predizborni program imala je Radio-televizija Srbije – listi Srpske napredne stranke pripalo je oko osam odsto ukupnog predizbornog programa, dok su se liste Socijalističke partije Srbije, Srpske radikalne stranke, Ujedinjene demokratske Srbije i Metla 2020 pojavljivali po šest sati. Slična je situacija i na Radio-televiziji Vojvodini.

Za predizborni program televizija Pink izdvojila je 50 sati i 45 minuta, a najviše je pred kamerama bila lista „Aleksandar Vučić – za našu decu” – 9 sati i 10 minuta. Toliko vremena zajedno su na ovoj televiziji bile prisutne liste Socijalističke partije Srbije, Srpske radikalne stranke, Metla 2020, Ujedinjena demokratska Srbija. Od funkcionera pred kamerama TV Pink ubedljivo najviše se pojavljivao predsednik Srbije Aleksandar Vučić – u 47 odsto priloga.

I kod drugih komercijalnih televizija, Hepi TV, B92, TV Prva, brojke pokazuju da je najviše prostora dato listi SNS-a. Na televizijama sa nacionalnom pokrivenošću uglavnom su objavljivane pozitivne informacije o predstavnicima vladajuće koalicije, a negativne mahom o političkoj opciji koja se zalagala za bojkot izbora.

Nasuprot njima, kablovska televizija N1 imala je pozitivan odnos prema Savezu za Srbiju, a negativan prema predstavnicima vlasti. Na ovoj  televiziji, na kojoj je emitovano 114 sati predizbornog programa, opozicionom bloku okupljenom oko Saveza za Srbiju, koji nije učestvovao na izborima, posvećeno je 36 sati ukupnog predizbornog vremena, a skoro 12 sati listi „Aleksandar Vučić – za našu decu”. Najzastupljeniji na ovoj televiziji bili su analitičari - čak 77 sati.

I televizija Nova S, koju je REM uz N1 prvi put ove godine pratio, polovinu od 73 sata predizbornog vremena ustupila je analitičarima. A 11 sati i 35 minuta ustupljeno je strankama koje su bojkotovale izbore. Kada je reč o učesnicima izbora najzastupljenija je bila lista „Sergej Trifunović – pokret slobodnih građana” – 3 sata i 22 minuta, dok je lista „Aleksandar Vučić – za našu decu” na ovoj televiziji bila prisutna 50 minuta.

Specijalizovane predizborne emisije, u kojima se predstavljaju sve izborne liste i kandidati, osim u programima javnih medijskih servisa, prikazivane su još samo na televizijama N1 i Pink koje, inače, nemaju zakonsku obavezu predstavljanja učesnika izbora na ovaj način.

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi