Privatizacija medija od 2014. godine
19. 11. 2015.
SINOS i PROUNS: Dešavanja oko Tanjuga su dokaz kriminalizacije srpske medijske scene
Sve što se od 31. oktobra događa sa Nacionalnom novinskom agencijom Tanjug dokaz je kriminalizacije srpske medijske scene.
Tanjug je na osnovu dva zakona – Zakona o javnom informisanju i medijima i Zakona o Tanjugu prestao da postoji 31. oktobra. Predsednik Vlade je potpisao odluku o gašenju Tanjuga koja je u Službenom glasniku objavljena 5. novembra, na 72 rođendan nacionalne drzavne agencije i Evropski dan odbrane novinarstva. Direktorka Branka Djukić, u pisanoj izjavi RTS navela je da je “sve urađeno u skladu sa zakonom”. Javnost je u tim danima mogla da prati predstavu u vrhu vlasti u kojoj je premijeru pripala uloga dobrog policajca koji želi da, “podmetanjem svojih ledja“ nađe najbolje rešenje i od otkaza spasi 188 zaposlenih. Ministar Ivan Tasovac “igra negativca” koji dosledno brani zakon, što, u ovom slučaju, znači da Tanjug ne postoji.
Nađeno je polovično rešenje. Direktorka Agencije (koja pravno ne postoji) zaposlenima (!?) je saopstila da će raditi do kraja meseca, da bi pre dva dana polovini kolega (90) bio onemogućen pristup računarima i ugašeni radni nalozi. Oni su u ponedeljak (telefonski) obavešteni da više ne dolaze na posao, jer je firma ugašena.
Druga polovina nije dobila tu informaciju. Oni rade, emituju vesti i, svi su izgledi da će dobiti strateškog partnera (!?) baš kako im je obećao premijer lično. Biće deo ružičastog medijskog sistema, preciznije Pinkova nacionalna agencija. Još samo da ministar informisanja potvrdi da je sve urađeno po zakonima za koji su se, što Tasovac ne propušta priliku da istakne , zalagala “sva reprezentativna medijska udruženja i asocijacije”.
Sindikat novinara Srbije (SINOS) i Profesionalno udruženje novinara Srbije (PROUNS) apeluju na srpsku javnost da reaguje i spreči potpunu medijsku kataklizmu. Pozivamo poslanike da HITNO zatraže izmenu seta medijskih zakona i njihovo prilagođavanje evropskim standardima. To podrazumeva postojanje državne novinske agencije, formiranje regionalnih javnih servisa i uspostavljanje socijalno-ekonomskog dijaloga čiji je cilj profesionalna i radna zaštita zaposlenih u medijima. Takođe, neophodno je drastično oporezivanje ''rijaliti'' programa i zakonsko obavezivanje medija da budu emitovani isključivo posle ponoći u jedinom prikladnom terminu za takav program (od 00. do 06. časova).
Ukoliko se to ODMAH ne uradi Srbija ce, kao u živo blato, potonuti u medijski mrak.
 
         
         
        
 
         
         
         
         
         
         
         
         
         
        
Komentari (1)
ostavi komentar20.11.
2015.
nedostatak sluha i savesti
Kad bi oni koji sede u skupštinskim klupama imali sluha, savesti i svest o značaju medija, nikad ne bi ni izglasali set medijskih zakona, koji potpuno urušavaju sve što se naziva ''javni interes''. Nažalost, oni su samo stranačke glasačke mašine, bez sopstvenog mišljenja, servilni stranački vojnici, dizači ruku, poslušnici. Ne očekujemo valjda od njih da budu protiv onoga što nameće Brisel, a ''velike novinarske asocijacije'' se u to zakljinju kao u Sveto pismo i uvek prete Evropskom komisijom. Da je bilo pameti, ovakvi medijski zakoni ne bi bili ni doneti. Ali, ucene i pritisci su nadjačali !
Odgovori