Privatizacija medija od 2014. godine
29. 10. 2015.
UNS na Media marketu održao panel o privatizaciji medija
Udruženje novinara Srbije (UNS) danas je, kao učesnik "Media marketa" - prvog Sajma informisanja, komunikacija i marketinga, na Beogradskom sajmu održalo panel – „Da li se nazire kraj privatizacije“.
U diskusiji o privatizaciji medija učestvovali su vlasnica i osnivač kompanije Maximmedia i nova vlasnica Studija B Ružica Krdžić, bivši direktor RTV Vranje Zoran Veličković, direktor Radija Subotica Ljubiša Stepanović i generalni sekretar UNS-a Nino Brajović.
Nino Brajović podsetio je da je rok za završetak privatizacije 31. oktobar, a da je od 73 medija u javnom vlasništvu, Javni poziv za prodaju objaljen za njih 50.
„Do sada je prodato 35 medija, od čega je sa kupcima potpisano tek 19 ugovora. Praktično, ako se bude poštovao Zakon, od 73 medija, zaposleni u više od polovine medija imaće pravo na prenos kapitala bez naknade“, rekao je Brajović.
Bivši direktor RTV Vranje Zoran Veličković naveo je da „nije zakonski definisano šta se podrazumeva pod završetkom privatizacije jednog medija. Ako je to, na primer, raspodela akcija zaposlenima bez naknade, po Zakonu o privatizaciji, čak i da se početkom novembra krene u raspodelu akcija, za to je potrebno najmanje 65 dana (zakonski rokovi) i još 30 dana za konstituisanje novog privrednog društva i preregistraciju u Agenciji za privredne registre, što znači da ovaj proces neće biti gotov do kraja oktobra“.
Veličković je podsetio na problem sa raspodelom akcija zaposlenima u RTV Vranje i istakao da je ovaj medij naišao na podršku svih novinarskih udruženja, Ministarstva kulture i informisanja, Ministartsva privrede, ali da se Agencija za privatizaciju na to oglušuje i umesto Zakona o javnom informisanju i medijima, akcije zaposlenima u RTV Vranje deli u skladu sa Zakonom o privatizaciji.
Nova direktorka beogradskog Studija B Ružica Krdžić istakla je da je „saradnja Agencije za privatizaciju sa njenom kompanijom bila korektna, ali da veliki problem predstavlja loša procena kapitala medija. Mediji su procenjivani isključivo po opremi koju imaju, a ime, uticaj i tradicija nisu uzimani u obzir“.
„Planiramo da uložimo veliki novac i zamenimo zastarelu opremu, modernizujemo televiziju i krenemo sa novom programskom šemom. Ne verujem da će ceo proces biti gotov za manje od tri meseca“, rekla je Krdžić.
Direktor Radija Subotica Ljubiša Stepanović istakao je da „Agencija za privatizaciju nije odobrila treći krug privatizacije ovog medija, zbog čega će se 1. novembra, simbolično, baš na Dan mrtvih, ugasiti. Ovaj medij emituje program na pet jezika. Nisam siguran da li neko od bivših zaposlenih ima pravo na akcije, ali ne verujem da će se iko upustiti u koštac sa tolikom redakcijom“, rekao je Stepanović.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.