Naslovna  |  Aktuelno  |  Privatizacija medija od 2014. godine  |  Treći krug prodaje šansa za opstanak Radio Subotice
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Privatizacija medija od 2014. godine

03. 10. 2015.

Autor: B. Vučković Izvor: Blic

Treći krug prodaje šansa za opstanak Radio Subotice

Radio Subotica našao se pred gašenjem pošto nije bilo zainteresovanih kupaca u dva kruga prodaje kapitala.

 

U prvom krugu prodaje kapitala početna cena bila je 40.000 evra, u drugom 28.000 evra, a za treći krug zakon dozvoljava cenu nižu za jednu trećinu, a to je 13.500 evra. Iako nije bilo zainteresovanih kupaca za subotički radio, jedinstvena programska šema sa emisijama na jezicima manjina, ustaljen rad 47 godina i poslovanje bez dugova dovoljan su osnov da grad i država forsiraju treći krug, nadaju se zaposleni.

- Prisiljeni smo da koristimo poslednju zakonsku mogućnost, da stvorimo uslove za treći krug prodaje, što je mnogo bolje nego da pustimo da skoro 50 godina ulaganja ode u likvidaciju ili stečaj. Uslov za novi pokušaj je da Skupština po hitnom postupku donese odluku o početnoj ceni i uputi je Agenciji za privatizaciju, mada u slučaju radija nije cena odvraćala kupce, već je u pitanju trošak koji bi kupac imao narednih pet godina i koji je mesečno oko 30.000 evra. To je neisplativo, kao da ste poklonili nekome gradsku rasvetu - kaže Ljubiša Stepanović, direktor Radio Subotice.

Stepanović smatra da je problem odavno mogao biti rešen formiranjem konzorcijuma u kome bi bilo najmanje 10.000 ljudi koji bi uložili po 1.000 dinara i stvorili početni kapital.

- Ako nema kupca, moramo da ga stvorimo, iniciramo. To je već trebalo biti urađeno. Sigurno imamo potencijal u gradu, ljude, koji bi uložili po hiljadarku da spasu svoj javni servis. Moja ideja je da se nakon toga sredstva obezbede mesečnom pretplatom koja bi bila ispod minimalne cene rada, oko 80 dinara. Funkcionisali bi i bili svima na usluzi, ali je veliko pitanje da li nekome ko donosi kapitalne odluke u ovom gradu to odgovara - kaže Stepanović.

Posle objave da u drugom krugu nije bilo kupaca zaposleni su se jednoglasno odlučili za socijalni program.

Bajić: Gašenje atak na prava manjina

Mirko Bajić, zamenik predsednika Skupštine grada i predsednik IO Nacionalnog saveta Bunjevaca, kaže za „Blic“ da onaj ko sada bude hteo da kupi radio kupuje samo stanicu, nema teret zaposlenih.

„Treba obavezno ući u treći krug. Kupac sada može organizovati program po svojoj meri bez tereta 40 ljudi. Moja sugestija je da se napravi konzorcijum od predstavnika za informisanje na jezicima nacionalnih zajednica, srpskom, mađarskom, hrvatskom, nemačkom i bunjevačkom jeziku, i da oni imaju obavezu da u skladu sa potrebama obezbede javni servis koji bi se opstajao projektnim finansiranjem. Gašenje ovog radija je atak na prava manjina“, zaključuje Bajić.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi