Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Лоша заштита личних податка у електронским комуникацијама
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

02. 07. 2015.

Извор: Бета

Лоша заштита личних податка у електронским комуникацијама

Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности, Родољуб Шабић изјавио је данас да је стање заштите податка о личности у области електронске комуникације у Србији незадовољавајуће и врло забрињавајуће, због чега је поднео низ предлога надлежним органима за унапређење прописа.

 

Шабић је ту своју оцену саопштио поводом данас представљеног Извештаја о надзору над спровођењем и извршавањем Закона о заштити података о личности од стране оператора електронских комуникација који пружају услуге приступа интернету и интернет услуге.

"Надзор је потврдио и раније изнете процене Повереника о незадовољавајућем, врло забрињавајућем стању заштите података о личности у области електронске комуникације, посебно интернет услуга, за чије је главне узроке нормативну неуређеност и одсуство адекватних мера, одговорна држава", навео је Шабић.

Он је казао да је надзор који је трајао од краја 2013. до јуна 2015. године и у почетној фази обухватио 184 оператера интернета, а потом 26 оператера изабрана по заступљености на тржишту, врсти и броју услуга, географском простору који покривају, као и квалитету одговора на питања из достављеног упитника.

Како је Шабић навео, због лошег стања у области електронске комуникације, он је указао да су неопходни нова Стратегије заштите података о личности и Акциони план за њено спровођење, као и нов Закон  о заштити података о личности.

Предложио је и измене и допуне Закона о електронским комуникацијама и ефикаснији инспекцијски надзор његове примене.

Шабић је казао да су измене прописа неопходне да би се омогућило и формирање јединственог националног центра којем би сви надлежни државни органи овлашћени за законито пресретање и приступ задржаним подацима, у реалном времену достављали захтеве за пресретање комуникација, односно за приступ задржаним подацима, поткрепљене судским одлукама.

"Национални центар ујединио би постојеће паралелне техничке могућности различитих агенција и полиције у једну, националну агенцију која би, као својеврсни провајдер, пружала техничке услуге за пресретање комуникација и других сигнала свим ауторизованим корисницима, као и приступ задржаним подацима", објаснио је Шабић.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси