Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Не може ретроактивно
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

01. 03. 2012.

Извор: Вечерње новости

Не може ретроактивно

Удружење потрошача у Кикинди о принудној наплати РТВ претплате

Кикинда - Сви дужници за радио-телевизијску претплату при принудној наплати ове обавезе не могу се ставити у исти кош.

Неопходно је претходно да се установи када су претплатници тужени, јер намирење преко суда мора да има законски основ и временски рок - упозорава председник Удружења потрошача у Кикинди Александар Кораћ, реагујући на информацију из кикиндског Основног суда да су на кућне адресе 82 највећих дужника који нису измирили претплату за пет година послата судска решења о принудној наплати.

- Претплата може да се судом наплати само за период од последњих годину дана од момента подношења тужбе, јер дуговања одраније аутоматски застаревају, односно, нема ретроактивне наплате. Из самог решења о принудном намирењу петогодишњег потраживања онима који претплату игноришу од њеног увођења, лако се закључује да су тужбе поднете пре неколико месеци. Неплатиши, пре него што бива утужен, мора да добије опомену - упозорава Кораћ, уз напомену да се његовом удружењу због овог проблема јавило више грађана.

Кораћ указује и на, по њему, спорну, нелогичну чињеницу у вези са самом наплатом радио и ТВ претплате. Како, наиме, „Електропривреда“, као посебан правни субјекат, може у оквиру свог рачуна за струју да има наплатну ставку за радио-телевизијску претплату, јер РТС није њена организациона јединица, већ посебна државна установа?

Кораћ каже да је, с тим у вези, нејасно како се обрачунава и разлучује колико је, примера ради, грађанин као потрошач платио за струју, а колико за радио и ТВ претплату, односно, колико појединачно по та два основа дугује повереницима „Електропривреди“ и Радиодифузној установи РТС.

Антрфиле : Искористити право жалбе


Кораћ саветује оне који су добили решења о принудној судској наплати да искористе право жалбе с роком од пет дана. Уједно, препоручује дужницима да одмах измире претплату за последњих годину дана и суду приложе признаницу, уз позивање на застарелост претплате за претходне четири године. Морају, уз то, да плате и судске трошкове.

М. Иветић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси