Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Упркос свему штампани медији ће преживети
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

27. 11. 2009.

Извор: Блиц

Упркос свему штампани медији ће преживети


Појава дигиталних медија и онлајна који је у константном порасту за кратко време су потпуно променили медијску слику, али, како за „Блиц“ тврди Ричард Фон, један од водећих светских ауторитета на пољу мерења дигиталних медија, штампани медији ће преживети. Како каже Фон, иначе генерални директор „ABC Electronic“ Велике Британије, и ту се отварају нове могућности.


- У овом тренутку дешава се велика трансформација, која ствара нове изазове како за штампане, тако и за дигиталне медије.У Великој Британији, другом највећем онлајн тржишту планете, новац потрошен на оглашавање на интернету је већ превазишао суме које се улажу у оглашавање на телевизији. Због тога је ово велики тренутак, а технологија је стара само десет година. Нешто што је само десет година старо, има већ четвртину тржишта и веће је од телевизије“, каже Фон, који је јуче одржао изузетно посећено предавање на семинару „Стандарди и будућност нових медија“ у организацији „Audit Bureaux of Circulation Srbija“, уз подршку USAID и IREX.

Неки тврде да штампани медији одумиру?


- Апсолутно не. Постоје компаније где дигитални медији доносе већину прихода, али и даље има много оних које зарађују на штампи. Јасно је, ако имате публику и садржај, зарадићете новац. Људи желе да читају штампу која им се обраћа и желе да плате за ту привилегију. Разлика је што читаоци сада имају више избора и ту се постављају нови задаци за медије. Није уопште питање да ли ће штампа преживети, већ како ће се побринути за то да преживи.

Неки велики дневни листови у САД су се угасили?

- Доста тога зависи од људи који воде медијске куће и од тога да ли они препознају да се сада пита публика. Публика увек верује новинском бренду и због тога га и чита.

Да ли ће медијски магнат Руперт Мардок успети у намери да наплаћује садржај на интернету упркос конкуренцији и слободи самог медија?


- Кратак одговор је „да“. Питања су сада колико то кошта, који је то садржај, која количина садржаја и колико су људи спремни да плате. Он сада експериментише и то је добро и биће занимљиво пратити.

Да ли је то наредни велики корак у процесу трансформације?

Да, дефинитивно би могао да буде следећи корак или један од корака. Не могу да знам колики ће раст бити у бројкама, али је јасно да ће се наставити. Постоји критична маса, константан раст пенетрације широкопојасног интернета и долази нова, технолошки свесна генерација, која преферира да конзумира електронски.- Људи кажу да је „папир и даље папир“, постоји посебна навика читања новина.

Да ли и колико то утиче на ситуацију?

„Мислим да утиче. Тај „кафа моменат“ постоји, без обзира на разлике у генерацијама. Узмите генерације које тек долазе. Моја деца и њихови пријатељи и даље конзумирају штампу, јер имају исту потребу за садржајем као и ја. Они такође имају и навику да прочитају новине уз кафу, одвоје мирне тренутке за себе. Само они, за разлику од мене, имају већи избор места на којима ће наћи садржај и због тога мање читају.

Павле Златић

Опширнији разговор са Ричардом Фоном прочитајте на Блиц онлине - www.blic.rs

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси