Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Правилник о регистрацији медија стиже на време
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

15. 09. 2009.

Извор: Политика

Правилник о регистрацији медија стиже на време


Регистар јавних гласила треба да одговори на питање колико медија има у Србији. Правилник о регистрацији јавних гласила биће донет у законом предвиђеном року, односно у року од 30 дана од ступања на снагу Закона о изменама и допунама закона о јавном информисању.

Управо радимо на том правилнику, још немамо финалну верзију па не можемо да говоримо о конкретним решењима. Непрекидно смо у контакту са Агенцијом за привредне регистре која ће убудуће водити и регистар јавних гласила, каже Наташа Вучковић Лесендрић, помоћница министра културе за медије.

Закон је ступио на снагу 8 септембра што значи да министарство поменути правилник треба да донесе најкасније до 7. октобра. Помоћница министра каже да је то крајњи рок и рачуна да ће посао бити завршен и раније. Правилником ће бити тачно наведено шта је гласилима потребно за упис у регистар, али то неће бити, како каже наша саговорница, „ништа спектакуларно, то су само неки основни подаци почев од назива, оснивача, места где се дистрибуира”. Процедура неће бити превише компликована, а главни циљ овог посла јесте „да сазнамо колико јавних гласила има на нашој територији и ко иза тих гласила стоји, јер тек кад то буде познато, и грађани ће моћи објективно да суде о садржини појединих медија”.

У том послу креће се од нуле, јер сада нико нема поуздане податке колико има гласила у Србији, ни дневних ни периодичних ни колики су им тиражи, а без тих сазнања, наводи помоћница министра, тешко да се може направити медијска стратегија коју ово министарство припрема. Када правилник буде сачињен, оснивачи штампаних дневних јавних гласила дужни су да пријаву за упис у регистар поднесу у року од 30 дана, а за осниваче других гласила рок је 90 дана.Ако издаје новине које нису уписане у регистар, оснивач таквог гласила ризикује да плати казну од једног до двадесет милиона динара, као и меру забране обављања делатности.

Наташа Вучковић Лесендрић каже да ће максимално бити искоришћени подаци који већ постоје у Агенцији за привредне регистре. Постоје, међутим, и таква гласила која се редовно појављују на тржишту, а нису регистрована. Тачније, регистровани су њихови оснивачи, често фирме које се можда баве и неком сасвим другом делатношћу, која није ни у каквој вези са медијима. Непостојање података о броју медија, њиховим тиражима, власницима последица су својеврсног отпора да се регистар установи Законом о јавном информисању 2003. године.

М. П.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси