Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Рекордан пад жеље за вестима - откуд дилема информације или живот
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

18. 06. 2024.

Аутор: РТС/Ројтерс Извор: РТС

Рекордан пад жеље за вестима - откуд дилема информације или живот

Људи широм света избегавају да пратe вести, показало је истраживање Института Ројтерс Универзитета Оксфорд у којем је учествовало близу 100.000 испитаника из 47 земаља. Како до директног односа са публиком?

Проценaт испитаника који су навели да понекад или честo активно избегавају вести порастао је са 29 одсто из 2017. године, на 39 одсто, показало је истраживање Института Ројтерс Универзитета Оксфорд.

Презасићеност информацијама

Екстремна заинтересованост за вести пала је са 63 на 46 одсто. Главни аутор истраживања, Ник Њуман сматра да је томе значајно допринео рат у Украјни, као и тешка ситуација у свету.
Проценaт испитаника који су навели да понекад или честo активно избегавају вести порастао је са 29 одсто из 2017. године, на 39 одсто, показало је истраживање Института Ројтерс Универзитета Оксфорд.

Презасићеност информацијама

Екстремна заинтересованост за вести пала је са 63 на 46 одсто. Главни аутор истраживања, Ник Њуман сматра да је томе значајно допринео рат у Украјни, као и тешка ситуација у свету.

"Имали смо пандемију и ратове, тако да је прилично природна реакција људи да се окрену од вести, било како би заштитили ментално здравље или просто као жеља да се настави са животом", објашњава Њуман.

Главни аналитичар навео је да се неки људи осећају презасићено и збуњено због количине доступних вести, док су неки и уморни од политике.

Поверење у вести остало је на уобичајених 40 одсто. Веће поверење било је евидентирано само у време пандемије ковид вируса.

Када је реч о друштвеним мрежама, за највећи проценат испитаника најважније је приступање платформи Фејсбук, иако је већ дуго у стабилном паду, док су Јутјуб и Воцап такође важни извори вести.

Редакције треба да изграде директан однос са својом публиком

Ривалитет популарних инфлуенсера и медијских организација све је већи у пласирању вести на друштвеним платформама, а ТикТок је значајно напредовао у привлачењу читалаца.

У истраживању више од 5.600 корисника ТикТок-а који су рекли да користе апликацију за вести, 57 одсто је рекло да углавном обраћају пажњу на индивидуалне личности, наспрам 34 одсто који су рекли да углавном прате новинаре или новинске брендове.

Њуман је у истраживању истакао да редакције треба да изграде директан однос са својом публиком, али да они то раде у погрешном смеру јер медијске организације покушавају да се повежу преко платформи са младим људима до којих је теже доћи.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси