Naslovna  |  Novinari na sudu  |  Izveštavanje sa suđenja  |  Odloženo ročište u postupku Lazić protiv države
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Izveštavanje sa suđenja

05. 11. 2016.

Autor: Lj. Simović Izvor: UNS

Odloženo ročište u postupku Lazić protiv države

Glavni pretres na suđenju po tužbi bivšeg vlasnika i direktora Televizije Stil iz Topole, Radosava Lazića protiv Republike Srbije, odloženo je za decembar zbog nedostatka dokaza da je tužena strana uredno obaveštena.

Lazić tužbom protiv države Srbije traži povraćaj sredstava koja su mu naplaćena od strane filijale Poreske uprave u Svilajncu i naknadu štete zbog nezakonitog postupanja ovog državnog organa, jer je Rešenje po kojem su sredstva naplaćena ukinuto presudom Upravnog suda 2013. godine.

Na prethodno održanom ročištu, sudija Višeg suda u Kragujevcu Amela Babović, odredila je veštačenje veštaka finansijsko-ekonomske struke, čiji je zadatak bio da utvrdi visinu štete koja je pričinjena tužiocu. Ovlašćeni veštak sačinio je izveštaj, ali će njegovo izlaganje, kao i saslušanje dva svedoka koje poziva Lazić, morati da sačeka 16. decembar, za kada je zakazano novo ročište.

Podsećanja radi, Poreska uprava je 2007. godine blokirala račun i zaplenila osnovna sredstva za rad Televizije Stil, kada je bez posla ostalo 35 radnika ove medijske kuće. Dodatno, Lazić je, po nalogu koji je kasnije osporen pred Ustavnim sudom, još dve godine o svom trošku morao da čuva opremu u iznajmljenom prostoru, nakon čega je ona trajno oduzeta i prodata od strane svilajnačke filijale Poreske uprave.

Tužena strana se u odgovoru na tužbu pozvala na zastarelost slučaja i navela da u njenom postupanju nije bilo nezakonitosti, jer je "Ustavni sud načinio grešku" kada je ukinuo rešenje državnog organa, odnosno Poreske uprave.

Radosav Lazić pravdu pred Višim kragujevačkim sudom potražio je devet godina nakon učinjene štete, a čak pet godina se borio da dokaže da je nezakonito Rešenje o blokadi računa i zapleni imovine Televizije Stil, u čemu je na kraju i uspeo.

Po rešenju Upravnog suda, Televizija Stil je trebalo da svoj novac dobije nazad, ali ni tri godine kasnije to se nije dogodilo. 

Udruženje novinara Srbije je prateći slučaj zaključilo da je blokada ovog medija jedan od najdrastičnijih slučajeva dugogodišnjeg pritiska i finansijskog uništavanja medija, jer je do sporne intervencije Poreske uprave došlo nakon emitivanja TV duela između tadašnjeg predsednika opštine Svilajnac Dobrivoja Budimirovića Bidže i predsednika opštine Batočina Radiše Miloševića.

Postupak pred Višim sudom u Kragujevcu počeo je pripremnim ročištem održanim 17. juna ove godine, a glavni pretres bio je zakazan za juče, 4. novembar. Nastavak suđenja zakazan je za 16. decembar.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi