Vesti
29. 05. 2020.
Predstavnik IREX: Podkasti su nov način da mediji u Srbiji dođu do publike
Predstavnik međunarodne organizacije Ajreks (IREX) Ajvan Trač izjavio je danas da su i za tradicionalne i za nove medije u Srbiji "podkasti" nov način da dopru do publike, a doprinose i razvoju medija.
Trač, direktor Projekta jačanja okruženja za održivost medija Agencije SAD za međunarodni razvoj (USAID), koji sprovodi IREX (International Research & Exchanges Board), rekao je na onlajn konferenciji "Razvoj podkasta u Srbiji" da je jedan od ciljeva pomoć medijima da se razvijaju uz primenu inovacija i da nalaze nove načine finansiranja.
"Podkaste su pokrenule i medijske kuće kao što su Danas, BETA, Fonet, Vreme, portal Pištaljka. Oni doprinose diversifikaciji i sve većoj profesionalizaciji ponude na tržištu podkasta", kazao je Trač.
U okviru Projekta jačanja okruženja za održivost medija (USAID Strenghtening Media Systems Project) razvijeni su platforma Podcast.ts, na kojoj je i podkast agencije BETA "Važno je da znaš", kao i danas predstavljene aplikacije za njeno korišćenje na IoS i Android platformama.
Trač je naveo da je projekat započet pre godinu dana, kada su okupili "podkastere" da vide šta može da bude urađeno na jačanju razvoja te forme u Srbiji i dodao da pokretanje "podkasta" treba da postane održivo i profitabilno i za tradicionalne i za nove medije.
"Tu je reč o povezivanju kreatora, tehnologije, biznisa, partnera iz različitih aspekata oko medijskog tržišta. Impact Hub, Projekat jačanja okruženja za održivost medija USAID-a i IREX imaju zajedničku misiju i viziju u podržavanju održivih modela za demokratizaciju medija u digitalnoj ekonomiji", rekao je Trač.
"Podkast" je nova medijska forma koja obuhvata decentralizovani audio sadržaj koji je široko dostupan putem interneta. Postao je jedan od najbrže rastućih segmenata tržišta i neizbežan format velikih medijskih kuća, ali i izvor informacija i zabave za čak do 70 odsto stanovništva u mnogim zemljama.
Zahvaljujući platformi Podcast.rs koja okuplja više od 70 domaćih i regionalnih "podkasta", mnogobrojne skušaoce, kreatore i ljubitelje te forme, domaći "podkasti" od danas su dostupni i putem mobilnih aplikacija za IoS i Android platforme.
Uz nove aplikacije, na onlajn konferenciji predstavljeni su i globalni trendovi i uspešni domaći primeri "podkasta", a predavanje je održao stručnjak Erik Nuzum koji je pomogao globalni proboj "podkasta" kao što su Invisibilia i TED Radio Hour.
Nuzum je "podkasterima" u Srbiji rekao da nikako ne odustaju, iako je domaće tržište i dalje veoma malo.
"Dobri podkast autori imaju dve stvari zajedničke: nešto važno što žele da ispričaju i strast koja ih vodi da to stalno rade", rekao je Nuzum.
Jedan od osnivača udruženja "Podkast podrška" i pokretača inicijative Podcast.rs Vladimir Radinović pozvao je domaće oglašivače da se oprobaju u reklamiranju u domaćim "podkastima", jer im to daje priliku da dođu do verne publike sa veoma specifičnim interesovanjima.
Onlajn konferencija o razvoju "podkasta" u Srbiji organizovana je u okviru skupa "ReCap" (Regional Capital Market) 2020 koji Impact Hub organizuje 25. do 29. maja.
"Podkast" je "digitalna audio-datoteka" dostupna na internetu za preuzimanje na računar ili mobilni uređaj. Obično je to serija zvučnih fajli, za slušanje, nalik kratkim radio-emisijama, uz mogućnost pretplate. Izraz "podkast" je spoj naziva "iPod" (prenosivi uređaj firme "Epl" za emitovanje slike i zvuka) i termina "Broadcast" (emitovanje).
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.