Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Nema cenzure u medijima
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

18. 07. 2019.

Izvor: Fonet

Nema cenzure u medijima

U štampanim medijima ne postoji cenzura, kao ni tema koja ne može biti obrađena, pokazalo je istraživanje sedamnaestog broja Kvartalnog Medijametra u kom su obrađeni tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina i nedeljnika.

Na današnjoj konferenciji za štampu u Medija centru, prikazani su metod, uzorak i rezultati istraživanja za period od januara do aprila ove godine.

Autor analize i politički analitičar Dejan Vuk Stanković koji je uradio diskurzivnu analizu nedeljnika (Vreme, NIN, Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat), rekao je da je opšti zaključak istraživanja da postoji pluralizam kao i sloboda misli i izražavanja i da mu smeta kada neko govori da nema slobode medija u Srbiji.

Nedeljnici su u kontinuitetu aktivni učesnici političkog života u Srbiji i učestvuju u direktnoj promociji stavova opozicionih stranaka, izjavio je Vuk Stanković.

On je rekao da postoji izrazito negativna, kontinuirana, vrlo sveobuhvatna negativna kampanja gde se predsednik Srbije identifikuje sa političarem koji ne poštuje Ustav, ne poštuje zakone, vlada autoritativno prema svom hiru, a prema potrebi, dodao je Vuk Stanković, zarad podizanja političke temperature, u javnosti se često uvode i novi elementi koji još više radikalizuju političku scenu, pa se Vučićeva vlast poistovećuje sa nekim nenormalnim stanjem i neretko identifikuje sa fašističkom.

„Taj kritički diskurs ne obiluje samo racionalnim argumentima već ima za cilj pre svega da podstakne revolt, bes, indignaciju kod čitalaca i da se da neka vrsta podrške čitavoj opozicionoj stvari“, istakao je Vuk Stanković i dodao da je pored „konstantno dominantne negativne opsesije predsednikom Aleksandrom Vučićem, izražen i negativan odnos prema važnim društveno-sociološko-ekonomskim pitanjima, procesu evro-integracija, kosovskom dijalogu, regionalnoj politici.“

U uzorku od 2.251 teksta sa naslovnica dnevnih novina, rezultati istraživanja i zaključci analize kažu da je senzacionalističko izveštavanje sve prisutnije u svim štampanim medijima.

Medijska analitičarka Danica Laban rekla je da naslovi u skoro 40 odsto tekstova ne zadovoljavaju standarde profesionalnog izveštavanja i sadrže formulacije koje nisu u skladu sa sadržajem teksta.

Ona je izjavila da je najzastupljenija reč u naslovima Srbija, potom Vučić, slede Kosovo i Putin.

Kada je reč o pojedinačnim akterima, najveći broj tekstova na naslovnicama dnevne štampe u posmatranom periodu, imao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, izjavila je Laban.

Ona je objasnila da je Vučić najprisutniji u dnevnom listu Danas, a najmanje u Politici. Od opozicionih lidera najviše je zastupljen Dragan Đilas.

Laban je istakla da od svih političkih aktera najviše negativnih tekstova je napisano o Vučiću i da su ti tekstovi najzastupljeniji u Danasu, dok je najveći broj pozitivnih tekstova sada prvi put zabeležen u listu Večernje novosti.

Ona je ocenila da istraživačko novinarstvo u dnevnim štampanim medijima praktično ne postoji.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi