Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Lokalne vesti vrti internet
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

31. 01. 2019.

Autor: M. Miljenović Izvor: Dnevnik

Lokalne vesti vrti internet

Nedavnom prodajom na javnoj licitaciji poslednjih ostataka opreme nekadašnjeg Radio Sombora, koji je sa odlaskom u likvidaciju 2015. godine prestao i sa emitovanjem programa, ovaj grad i njegova okolina „spali” su na svega dva elektronska medija koji se emituju na zemaljskim frekvencijama.

Tačnije, Somborci imaju priliku da slušaju samo dve radio stanice - Radio „Fortunu“ i „BB Radio“, koje se prevashodno bave emitovanjem muzičkog programa, dok su za ostale informacije zaduženi mediji koji se emituju u virtuelnom, internet prostoru.

Sa žalom za boljim vremenima Somborci su ispratili vest iz Centra za licenciranje stečajnih upravnika u Novom Sadu, da je za 200.000 dinara izvesni Darko Živanović iz Beograda pazario već dobrano zastarelu miksetu i još neke delove opreme utihnulog Radio Sombora. Preostaje im jedino da čežnju za lokalnom radio-stanicom ublažavaju realno oskudnom programskom šemom Novog Radio Sombora.

Iza ovog elektronskog medija koji svoj program emituje isključivo posredstvom interneta stoji nekadašnji novinar „originala" Siniša Stričević, a društvo u virtuelnom internet prostoru mu pravi nekoliko portala koji imaju ambiciju da budu lokalna glasila. 

Pored najpoznatijeg portala „SoInfo", čije su, kritičke po svaku vlast, napise često preuzimale i daleko veće medijske kuće koje program emituju na nacionalnom nivou, Somborci o vestima u svom gradu mogu da se informišu i na portalima „SomborNjuz" ili „025.rs“ koji ima ambiciju proizvodnje video- vesti. 

Ekonomski zanemoćala somborska sredina, očigledno, ne može da „servisira" iz sve manjeg marketinškog kolača plaćanje frekvencija i za „zemaljske" televizije, pa dve ovdašnje medijske kuće, RTV „Sreće“ i TV „K54“ svoj televizijski program emituju posredstvom kablovskih operatera SBB i MTS. 

Mada su svojevremeno imali iste startne pozicije, utisak je, nakon što je u stoprocentno vlasništvo RTV „Sreće“ ušla ovdašnja uspešna kompanija „Meteor komerc“ koja se bavi poljoprivrednom proizvodnjom i trgovinom, program ove kuće je znatno kvalitetniji i raznovrsniji, zahvaljujući između ostalog i daleko većem broju stvarno zaposlenih novinara, prezentera i tehničara, kao i tehnici i adekvatnijem prostoru u kojem se proizvodi i emituje program. 

Slovo palo na „Somborske novine” Svega godinu dana posle gašenja Radio Sombora u ropotarnicu medijske istorije otišao je i somborski list „Dunataj", štampano glasilo mađarske nacionalne manjine. Takvu sudbinu, odnosno gašenje nakon skidanja sa budžetskih jasli izbegle su „Somborske novine". Ovaj list, osnovan još 1954, uspešnije je privatizovan od Radio Sombora.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi