Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  BIRODI: Biltenizacija medija dokaz kraha medijske tranzicije
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

05. 05. 2014.

Izvor: BIRODI

BIRODI: Biltenizacija medija dokaz kraha medijske tranzicije

Dvogodišnji monitoring medija koji je na različite teme sproveo Biro za društvena istraživanja (BIRODI), kao i istraživanja koja su sprovedena sa novinarima i predstavnicima medija govore da je medijska tranzicija u ćorsokaku. Pored (auto) cenzure i tabloidizacije u Srbiji je na delu“ biltenizacija“ medija koju karakteriše:

- Pozitivno i  i neanalitičko predstavljanje državnih funkcionera i vodeći političkih partija (i do preko 80% od ukupnog vremena/prostora). 

- Niska relevantnost i autonomnosti medija u kreiranju tematskog okvira koji je najčešće dirigovan programom vlade ili dominantnih političkih stranaka, dok su teme koje su relevantne za građane po strani.

- Obim i vrsta izvora i aktera u medijima stvara utisak da se radi o promociji i propagandi, a ne analitičkom i kritičkom sagledavanju kreiranja i sprovođenja vladinih politika.

- Učestali slučajevi „nestajanja“ iz programskih šema retkih emisija analitičkog i kritičkog karaktera u odnosu na postojeću političku scenu.

- Nerazjašnjene vlasničke strukture u medijima i situacije oko dobijanja nacionalnih frekvencija za emitere.

Ovako opisanom stanju doprinose: pasivno postupanje mehanizama regulacije (RRA) i samoregulacije (Savet za štampu), nedovoljan uticaj strukovnih udruženja koji i pored podrške novinarske profesije ne uspevaju da se nametnu kao subjekti u procesu medijske tranzicije/reforme i odustvo efektivnog sindikalnog organizovanja koje treba da obezbedi poštovanje elementarnih prava u oblasti sveta rada što je pretpostavka za slobodan novinarski angažman.

Preporuka Biroa za društvena istraživanja je da se, umesto dosadašnjeg insistiranja na političkoj volji, koja je dokaz odustva vladavine prava i autonomnih institucija, uspostavi koalicija profesionalnih udruženja i civilnog društva kao suštinski zainteresovaniih aktera za slobodne medije, medije koji će biti „advokati javnosti“ (izraz novinarke Danice Vučinić), koji „zapitkuju“ i analiziraju, a ne samo informišu i promovišu.

Komentari (1)

ostavi komentar
pon

05.05.

2014.

novinarka [neregistrovani] u 18:19

Odlican nalaz

Zasto ne pokazete detaljnije ta istrazivanja koja je BIRODI radio? Ili bar linkovima uputite na izvor. A izraz "advokati javnosti" je star bar 1 vek.

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi