Lokalni mediji - Medijske oaze
07. 11. 2025.
Edukativni alat: Kako izgraditi održive medije putem novinarstva rešenja i konstruktivnog novinarstva
Serijal „Izgradnja održivih medija kroz novinarstvo rešenja i konstruktivno novinarstvo“ osmišljen je da vam pomogne da bolje razumete koncepte i strategije koje vaša redakcija može da primeni kako bi ovaj pristup pretvorila u profitabilan model.
Upoznaćete se sa stvarnim primerima uspešnih redakcija širom Evrope, kao i sa savetima i strategijama koje vam mogu pomoći da integrišete novinarstvo rešenja u svoj urednički radni proces.
Kao deo ovog serijala, kreirano je pet digitalnih resursa:
Prvi priručnik „Stvaranje uredničke kulturne promene“ – U prvom resursu fokusiramo se na pomoć medijskim menadžerima i urednicima da novinarstvo rešenja učine suštinskim delom kulture svoje redakcije.
Drugi priručnik „Privlačenje pretplatnika kroz drugačiji urednički pristup“ – U drugom izdanju istražujemo kako inovacije u uredničkim proizvodima redakcija mogu unaprediti angažman čitalaca i privući finansijsku podršku za njihove medijske kuće.
Treći priručnik „Sponzorstva, oglašavanje i mogućnosti za posebne projekte“ – U trećem izdanju razmatramo kako mediji mogu iskoristiti svoj urednički fokus na novinarstvo rešenja da ostvare prihod od korporativnih partnera zainteresovanih za veću vidljivost svojih brendova. Ovo je jedno od etički najosetljivijih područja koje treba istražiti, jer zahteva od medijskih organizacija da strogo održavaju nezavisnost uredničkog rada od ciljeva komercijalnih timova.
Četvrti priručnik „Obezbeđivanje institucionalnog finansiranja“ – U četvrtom resursu istražujemo kako redakcije mogu obezbediti javna ili filantropska sredstva za svoje izveštavanje o rešenjima. Na osnovu eksperimenata koje je sprovela Solutions Journalism Network u vezi sa prihodima, uključili smo dvoje stručnjaka koji su podelili svoje znanje o prikupljanju finansijske podrške za novinarske organizacije.
Peti priručnik „Strategije i alati za jačanje novinarstva rešenja“ – U ovom poslednjem resursu iz serijala istražujemo kako redakcije mogu koristiti različite strategije i alate da unaprede praksu novinarstva rešenja i povećaju njegovu vidljivost, kako bi privukle širok spektar potencijalnih finansijskih partnera.
Ovi resursi deo su projekta „SoJo Europe“, koji sprovode organizacije Transitions (Češka Republika), Journalismfund Europe (Belgija), Constructive Institute (Danska) i Mreža za profesionalizaciju medija Jugoistočne Evrope (SEENPM), uz finansijsku podršku Evropske komisije (Creative Europe Media program).

Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.