Naslovna  |  Aktuelno  |  Medijski konkursi - projektno sufinansiranje  |  Beogradski konkurs ranije raspisan, pet miliona manje za medije
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Medijski konkursi - projektno sufinansiranje

03. 02. 2020.

Autor: J. P. Izvor: UNS

Beogradski konkurs ranije raspisan, pet miliona manje za medije

Beogradski konkurs za medijske sadržaje za 2020. godinu raspisan je znatno ranije nego prethodnih godina, kao i većina lokalnih konkursa, Ministarstva kulture i Pokrajinskog sekretarijata. Za izdavače medija i produkcija predviđeno je 85 miliona, što je pet miliona dinara manje nego prošle godine.

Inače, u bazi UNS-a medijski konkurs Grada Beograda je, uključujući i konkurse Ministarstva kulture i Pokrajinskog sekretarijata, stoti raspisan za 2020. godinu. Ukupna sredstava izdvojena za te konkurse iznose 1.495.871.000 dinara.

Grad Beograd je 2019. raspisao konkurs u aprilu, a ranijih godina u avgustu i septembru. Iz budžeta glavnog grada je prošle, 2018. i 2016. godine bilo opredeljeno po 90 miliona, 2017. 74 miliona, a 2015. 45 miliona dinara za medijske projekte.

Prethodnih godina raspodela novca projektima i odabir članova komisije koji su ocenjivali projekte po konkursu Grada Beograda bili su sporni.

UNS se lane, ali i 2018. godine, odrekao 420 hiljada dinara dobijenih na konkursu zato što su milione dobili mediji rekorderi u kršenju Kodeksa novinara Srbije, a u komisiju za ocenjivanje projekata nisu imenovani predstavnici reprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja, niti poznati medijski stručnjaci.

U komisiji za ocenjivanje medijskih projekata Grada Beograda 2017. godine nije bilo mesta za predstavnike UNS-a, reprezentativnih udruženja, niti javnosti poznatih medijskih stručnjaka. Jedan od članova komisije je te godine bio u sukobu interesa. Tada su većinu novca dobili TV Studio B i povezane firme, kao i firme koje su registrovane posle raspisivanja konkursa.

Grad Beograd je 2016. godine na medijskom konkursu više od trećine novca dodelio firmama i preduzetnicima koji se ne bave informisanjem javnosti i od kojih su pojedine osnovane neposredno pre raspisivanja konkursa ili čak po njegovom raspisivanju. U komisiji, i tada, nije bilo predstavnika reprezentativnih medijskih i novinarskih udruženja. 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi