Naslovna  |  Aktuelno  |  Medijski konkursi - projektno sufinansiranje  |  Za medijske projekte 1,53 milijardi, 54 miliona više nego lane
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Medijski konkursi - projektno sufinansiranje

05. 08. 2019.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

Za medijske projekte 1,53 milijardi, 54 miliona više nego lane

Iz republičkog, pokrajinskog i budžeta lokalnih samouprava za sufinansiranje medijskih sadržaja u oblasti javnog informisanja za sedam meseci ove godine izdvojeno je 1.532.443.666 dinara, što je za 54 miliona više novca nego cele 2018. godine.

Iako je prošle godine bilo raspisano šest konkursa više nego za sedam meseci ove godine, za celu 2018. izdvojeno je manje novca za sufinansiranje medija, odnosno 1.479.757.542 dinara.

Ministarstvo kulture i informisanja je ove godine opredelilo 274 miliona za medijske projekte, što je 12 miliona dinara više nego prethodne godine.

Za četiri ovogodišnja konkursa Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama izdvojeno je 61.200.000 dinara, dok će na jesen za još dva konkursa biti izdvojeno oko 7,5 miliona dinara, što je na nivou prošlogodišnjeg sufinansiranja medija.

Za tabloide više od 27 miliona

Na konkursima za medije tabloidima je ove godine pripalo 27.425.750 dinara, uprkos tome što su ovi mediji u prošloj godini drastično kršili novinarski kodeks, o čemu je UNS pisao.

Listovima i portalima „Alo“, „Srpski telegraf“, „Kurir“, „Informer“ i „Srbija danas“ za projekte u prvoj polovini ove godine dodeljeno je 233 hiljade evra, iako je monitoringom Saveta za štampu od avgusta do kraja prošle godine u ovim medijima zabeleženo oko tri hiljade prekršaja Kodeksa novinara Srbiji.

Pravilnikom o sufinansiranju medijskih projekata propisano je da komisije prilikom dodele novce moraju da vode računa da li su u prethodnoj godini mediji koji konkurišu kršili zakon i novinarski kodeks.

Četiri milijarde za javne servise

U Zakonu o budžetu Srbije za 2019. godinu javnim servisima pripalo je četiri milijarde dinara, kao i prethodnih godina.

Od četiri milijardi dinara, Radio-televiziji Srbije (RTS) je za informisanje pripalo 3,1 milijarda, a Radio-televiziji Vojvodine 900 miliona dinara.

Za medije na jezicima nacionalnih manjina

Iz pokrajinskog budžeta ove godine izdvojeno je oko 312 miliona dinara za medije na jezicima nacionalnih manjina, što je za oko dvanaest odsto više novca za ove medije nego prošle godine.

Osnivači medija koje Autonomna pokrajina na ovaj način subvencioniše su nacionalni saveti nacionalnih manjina. Reč je o štampanim medijima: Mađar so, Het Nap, Hlas ljudu, Libertatea, Ruske Slovo, Hrvatska riječ, Ridne slovo, Bunjevački media centar - za „Bunjevačku rič“ i Makedonski informativni centar - za „Makedonsku videlinu“.

U odnosu na prošlu, u budžetskom fondu za nacionalne manjine ove godine izdvojeno je više od osam miliona za projekte medija, odnosno 30 miliona dinara.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi