Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  2% za medije  |  Nakon upozorenja REM-a, RTV Pančevu rekordan iznos na medijskom konkursu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

2% za medije

24. 06. 2019.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

Nakon upozorenja REM-a, RTV Pančevu rekordan iznos na medijskom konkursu

Uprkos izrečenim merama Regulatornog tela za elektronske medije (REM) na ovogodišnjem konkursu za sufinansiranje medijskog sadržaja u Pančevu Radio-televizija Pančevo (RTV Pančevo) je direktno i preko produkcija dobila rekordnih 139.000 evra.

U Rešenju o raspodeli novca projektima, koje je 13. juna ove godine potpisao gradonačelnik Pančeva Saša Pavlov, navodi se da je RTV Pančevo za projekat pod nazivom „Hronika dana“ dobilo 6.510.000.

Produkcije "Wagner Production" iz Pančeva i „VI Production", vlasnika Vladimira Ilića su za medijski sadržaj koji će biti emitovan na RTV Pančevu dobile ukupno 9.750.000 dinara.

Podsetimo, Savet REM-a u martu ove godine RTV Pančevu izrekao je dve mere upozorenja zbog sadržaja koji je objavljen na ovoj televiziji, kao i portalu ove medijske kuće.

U Pravilniku za sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja navodi se da komisija koja ocenjuje projekte treba da se vodi kriterijumom da li su učesniku konkursa u poslednjih godinu dana izrečene mere od regulatornih tela, odnosno od REM-a i Saveta za štampu.

Osim u Pančevu, RTV Pančevo je ove godine novac dobilo i na konkursima za medije Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama (milion dinara), Kovina (600.000 dinara) i Plandišta (pola miliona dinara).

Inače, Grad Novi Sad je za člana komisije za ocenjivanje medijskih projekata imenovao glavnog i odgovornog urednika RTV Pančeva Miroslava Milakova.

Podsetimo, RTV Pančevo je lane na konkursu u ovom Gradu dobilo šest miliona, a dve  produkcije čiji će se sadržaj emitovati preko ove medijske kuće ukupno 8.250.000 dinara.

Novac u Pančevu dodeljen za tek osnovan medij i glasilima koji krše novinarski kodeks

Komisija za ocenjivanje medijskih projekata u Pančevu u sastavu Darina Grčić (Asocijacija elektronskih medija Vojvodine), Miloš Lazić (Udruženje elektronskih medija "ComNet" i Ana Kekerić (medijski stručnjak), osim RTV Pančevu, novac su dodelili portalima i listu koji krše novinarski kodeks.

Na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata u Pančevu portali republika.rs (portal lista „Srpski telegraf“) i epancevo.rs, kao i list „Informer“ za koje je Savet za štampu utvrdio da su u prethodnih godinu dana kršili Kodeks novinara Srbije, dobili su ukupno 4.390.000 dinara.

Inače, novac na medijskom konkursu u Pančevu, dobio je i portal www.abcsport.rs, koji je registrovan 20 dana pre raspisivanja ovog konkursa.

Projekti pod nazivom „Pančevački sport“ i „SPORT“, koji će biti realizovani na portalu www.abcsport.rs, dobili su ukupno 1,2 miliona dinara.

Nakon upozorenja, REM RTV Pančevu dodelio veću teritoriju za emitovanje programa

Nakon reagovanja novinarskih udruženja i medijskih organizacija, Savet REM-a izrekao je u martu dve mere upozorenja RTV Pančevu zbog povreda odrebi Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga.

REM je saopštio da je prva mera upozorenja izrečena „zbog objavljenih programskih sadržaja RTV Pančeva povodom kojih su u Regulatorno telo stigli dopisi iz redakcije sajta Pančevo Si Ti, kao i od desetina građana“.

Kako stoji u obrazloženju ovog upozorenja RTV Pančevo je emisijama u februaru ove godine emitovalo „uvredljive komentare“ na račun novinara sajta Pančevo Si Ti Nenada Živkovića.

U obrazloženju REM-a navodi se da u emisijama RTV Pančeva „činjenično izveštavanje nije bilo odvojeno od mišljenja i komentara“, „nije pružena mogućnost Živkoviću da odgovori na objavljene informacije“, „prikazivani su jednostrani napadi na njega“, odnosno „vođena je dugotrajna kampanja“.

Drugo upozorenje Saveta REM-a izrečeno je RTV Pančevu po prijavi predsednice Višeg suda iz ovog grada Stanke Simonović zbog toga što su na internet stranici ove televizije objavljeni tekstova „u kojima su iznošeni navodi o nestručnosti, nemoralnom i nezakonitom“ postupanju Simonović.

Kako navodi REM u obrazloženju upozorenja ovoj televiziji, Simonović nije pružena mogućnost da odgovori na ove kvalifikacije.

Inače, „jednostrani tekstovi“ usledili su nakon što je Simonović ukinula presudu Osnovog suda u Vršcu protiv Stefana Cvetkovića, koji je po tužbi funkcionera SNS-a osuđen na dve godine i tri meseca zatvora, kao i na novčanu kaznu od 2,15 miliona dinara.

Podsetimo, RTV Pančevo je nakon što mu je Savet REM-a izrekao mere upozorenja, dobio  regionalnu televizijsku dozvolu za pokrivanje u zoni Crveni Čot, o čemu je UNS pisao.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi