Naslovna  |  Desk  |  Akcija 2% za medije  |  Četiri miliona produkciji koja nema dokaz da će emitovati proizvedeni serijal
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Akcija 2% za medije

05. 07. 2018.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

Četiri miliona produkciji koja nema dokaz da će emitovati proizvedeni serijal

Na upravo završenom Konkursu Ministarstva kulture i informisanja (MKI) za televizije i produkcije agencija za usluge reklame i marketinga „RayDream production“ dobila je četiri miliona dinara za projekat, iako nema dokaza da će ga realizovati putem medija, utvrdilo je Udruženje novinara Srbije (UNS). Uz prijavu na konkurs u koju je UNS imao uvid agencija „RayDream production“ dostavila je dopis RTV-a kao potvrdu da će projekat „Tragom vremena“ biti realizovan na ovoj televiziji.

 „Povodom Vašeg predloga za poslovnu saradnju, obaveštavamo Vas da postoji programski interes za emitovanje na našem programu“, navodi se u odgovoru RTV-a ovoj agenciji, koju je potpisao glavni i odgovorni urednik Prvog programa RTV-a Nenad Ćaćić.

Ćaćić: Nismo se obavezali da ćemo emitovati, Vlasnik agencije: RTV zainteresovan

Na pitanje UNS-a da li će serijal „Tragom vremena“ biti emitovan na RTV-u Nenad Ćaćić je prvo upitao UNS o kojoj agenciji se radi.

„Dokument koji smo poslali toj agenciji nije obavezujući, već samo nagoveštava mogućnost da će serijal biti emitovan“, rekao je UNS-u Ćaćić i dodao da je iznenađen što je agencija „RayDream production“ dostavila taj dokument MKI kao potvrdu da će serijal biti emitovan na RTV-u.

Agencija „RayDream production“ je u prijavi na konkurs u koju je UNS imao uvid, pored dopisa RTV-a u kojem se navodi da postoji „interes za emitovanje“, kao medij preko kojeg će projekat „Tragom vremena“ biti realizovan navela i aplikaciju „za mobilne uređaje (Google Play, Aplle App Store), Jutjuba, Fejsbuka, Vimea, 2D televizijskog sadržaja, VR sadržaja“.

Nakon što je objavljeno Rešenje o raspodeli novca televizijama i produkcijama, vlasnik agencije „RayDream production“ Aleksandar Jovanić rekao je UNS-u da je „RTV dao generalno mišljenje za zainteresovanost“ kao medij preko kojeg će projekat „Tragom vremena“ biti emitovan.

Podsetimo, Pravilnik za sufinansiranje medijskih projekata propisuje da, osim medija upisanih u Registar medija, na konkursu može učestvovati isključivo „pravno lice, odnosno preduzetnik, koji se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja i koji ima dokaz da će sufinansirani medijski sadržaj biti realizovan putem medija koji je upisan u Registar medija".

Ipak, ova agencija nije dostavila dokaz da će proizvedeni medijski sadržaj biti realizovan putem medija, što je UNS-u potvrdio glavni i odgovorni urednik Prvog programa RTV-a Nenad Ćaćić.

Na sajtu Agencije za privredne registre (APR) agencija „RayDream production“ upisana je 2005. godine, a kao pretežna delatnost navodi se „reklamne agencije“.

Uz prijavu na konkurs vlasnik ove agencije Aleksandar Jovanić priložio je i izjavu da se ova agencija bavi i proizvodnjom medijskog sadržaja.

Vlasnik agencije „RayDrem production“: Ne želim da objašnjavam tvrdnje da smo nepoznati

Nakon što je objavljeno Rešenje MKI o sufinansiranju projekata proizvodnje  medijskih sadržaja namenjenih televizijama, mediji su pisali da je novac dodeljen nepoznatim produkcijama, među kojima je i „RayDream production“.

Komentarišujući te navode, vlasnik agencije „RayDream production“ Aleksandar Jovanić rekao je UNS-u da ne želi da objašnjava šta su oni radili i da „ko zna-zna“.

„Bilo je projekta za lokalne televizije i za RTV. Trenutno radimo na projektu Grada Novog Sada“, rekao je Jovanić tada UNS-u.

On je dodao da projekat „Tragom vremena“ za koji je dobio četiri miliona dinara na konkursu MKI, obuhvata 200 emisija od po pet minuta o „istorijskim obeležijima i lepotama delova Srbije“ i da novac koji su dobili nije visok, s obzirom na obim posla koji projekat zahteva.

Kako je predviđeno trošenje novca za serijal „Tragom vremena“

U prijavi na konkurs agencije „RayDrem production“ navodi se da poseduje „kompletnu video opremu za snimanje i za postprodukciju materijala“.

Ipak, kao troškove projekta novosadska agencija navela je „najam video opreme, audio opreme, hroma studija, montaže, studija za animacije i postprodukcije i troškove transporta“.

Kao broj zaposlenih, agencija u prijavi na konkurs, navodi da ima jednog stalnog zaposlenog i jednog honorarnog saradnika na projektu.

Ipak, kao troškove projekta „RayDream production“ navodi i novac za reditelja, naratora, snimatelja, snimatelja zvuka, montažera, animatora, IT stručnjaka i producenta.

Agencija „RayDream production“ na APR-u nema finansijskih izveštaja kao i broj zaposlenih.

Nagrada agencije „RayDream production“ namenjena turističkim organizacijama

U prijavi na konkurs vlasnik „RayDream production“ naveo je da je ova agencija za proizvedene medijske sadržaje osvojila „drugo mesto u kategoriji audio-video publikacija na međunarodnom festivalu publikacija u Kruševcu“.

Međutim, u pitanju je festival na kojem se takmiče turističke organizacije sa promotivnim, a ne sa medijskim sadržajem.

 

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi