Сајам туризма
Сајам туризма
Naslovna  |  Desk  |  Akcija 2% za medije  |  Novac i za medije koji se ne vide u Dimitrovgradu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Akcija 2% za medije

10. 02. 2018.

Autor: Z. M. Izvor: Danas

Nastavlja se poništavanje medijskih konkursa u Srbiji

Novac i za medije koji se ne vide u Dimitrovgradu

Predsednik opštine Dimitrovgrad Vladica Dimitrov poništio je ove sedmice konkurs za budžetsko sufinansiranje medijskih projekata, nakon čega je raspisan novi, na kojem se umesto 15 miliona dinara, koliko je bilo predviđeno na prethodnom, medijima iz opštinskog budžeta deli milion dinara manje.

Dimitrov je poništio konkurs nakon što je predsednica Komisije za ocenu projekata Zorica Milev podnela ostavku zbog „sumnje“ da će raspodela sredstava koju su predložila preostala dva člana komisije „zadovoljiti javni interes u oblasti javnog informisanja“.

Prema podacima internet portala Far, na poništenom konkursu je oko 83 odsto sredstava dobila Radio-televizija Caribrod, u vlasništvu Radojice Milosavljevića, kao i mediji čiji su osnivači, rukovodioci ili „povezana lica“ zaposleni u RT Caribrod ili im je vlasnik Milosavljević.

Učesnici konkursa još nisu dobili pisano rešenje o podeli sredstava, ali im je usmeno saopšteno da je RT Caribrod za tri projekta sa kojima je aplicirala dobila ukupno 4.120.000 dinara, dok su tri portala i časopis u kojima su povezana lica sa RT Caribrod dobila 8.350.000, a Radio televizija Pirot, čiji je vlasnik takođe Milosavljević – 400.000 dinara.

Među onima koji su dobili sredstva su i tri medija iz Niša, kojima je dodeljeno ukupno 1.180.000 dinara, od kojih je 680.000 pripalo RTV Zona plus, čiji je vlasnik sin direktora BIA Bratislava Gašića.

– Verujem da ovakva raspodela novca ne zadovoljava potrebe građana Dimitrovgrada za informisanjem. Uverena sam da su RT Caribrod i internet portal Far trebalo da dobiju bar onoliko sredstava koliko su imali prošle godine, kako zbog toga što ispunjavaju sve profesionalne kriterijume, tako i zbog toga što ne bi smelo da se dopusti da se oni ugase, pošto su potrebni građanima Dimitrovgrada. Isti je slučaj i sa RTV Pirot, koju građani gledaju. Mislim da nije u redu, ni sa profesionalnog ni sa etičkog aspekta, da se ionako mala budžetska sredstva raspodeljuju medijima koji građanima Dimitrovgrada nisu ni dostupni, kao što su, recimo, neke televizije. Takođe verujem da bi trebalo drugačije regulisati sastav komisija za ocenu projekata jer nas dosadašnje iskustvo uči da tu ima sve više onih koji guraju neke svoje interese – rekla je Milev za Danas.

U Komisiji za ocenu projekata su osim nje, koja se, kako je navedeno u rešenju, „samostalno kandidovala“, bili i Miodrag Miljković, kao predstavnik Društva novinara Niša i Slađana Aleksić, ispred PROUNS-a. Na poništenom konkursu, na kojem je dva miliona dinara bilo predviđeno za medijske sadržaje na srpskom, a 13 miliona za takve sadržaje na bugarskom jeziku, apliciralo je 29 medija. Prijave na novom konkursu podnose se do 19. februara.

Na poništenom konkursu odbijen je i projekat Danasa. Projekat se ticao izveštavanja o gradnji i ostalim aspektima istočnog kraka Koridora 10.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi