Naslovna  |  Aktuelno  |  Medijski konkursi - projektno sufinansiranje  |  Kontroverze u vezi s medijskim konkursima i dalje aktuelne
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Medijski konkursi - projektno sufinansiranje

03. 11. 2017.

Izvor: N1

Kontroverze u vezi s medijskim konkursima i dalje aktuelne

Konkursi za medije i dalje izazivaju kontroverze. Dva novoosnovana internet portala ove godine su od lokalnih samouprava u Vojvodini dobila blizu 280.000 evra na ime konkursnog sufinansiranja, pokazalo je istraživanje Cenzolovke.

I jedan i drugi nepoznati su široj javnosti ali su i pored toga bili najzastupljeniji mediji u Vojvodini kada se novac delio iz državne kase.

U zabačenom uglu jednog novosadskog tržnog centra nalazi se redakcija jednog od najuspešnijih medija u Vojvodini. Ne dozvolite da vas skroman izgled i činjenica da su prostorije prazne zavara. Pokrajinske i lokalne komisije su na sedam konkursa portalu Brif dodelile više novca nego bilo kom tradicionalnom mediju – više od 13 miliona dinara, i to svega par meseci od kako je osnovan.

Firma sličnog naziva, mesec dana mlađi Brifing Banat još bolje je prošla – na osam konkursa su dobili blizu 20 miliona dinara, skoro četvrtinu ukupno predviđenog novca. Tim koji za portal radi nigde nije naveden, dok redakcijiski telefon ne radi.

Osim sličnog imena, ova dva portala povezuje i činjenica da među tekstovima nema ni slova kritike prema aktuelnoj vlasti, a vesti najvećim delom čine saopštenja ili preneti tekstovi sa drugih sajtova. Činjenicu da su toliki novac građana dobili potpuno nepoznati mediji, novinar koji je istraživao rad tih portala smatra vrlo neuobičajenom.

„Mi ne znamo ko su ljudi, i da li ti novinari, na kraju krajeva – postoje. Ako postoje, zbog čega ih kriju? Tekstovi se potpisuju redakcijskim potpisom, i to je ono što, od svega, treba najviše da nas brine – na osnovu čega su konkursne komisije davale ne mala sredstva, u rasponu od 975.000 do pet miliona“, kaže Denis Kolundžija, novinar Cenzolovke.

U pomenutim konkursnim komisijama, čiji sastav aminuju predsednici opština, uglavnom nema članova prepoznatih novinarskih udruženja, već uglavnom ili ljudi koji su nepoznati medijskoj javnosti ili onih bliskih aktuelnoj vlasti, poput analitičara Dragomira Anđelkovića, koji odlučuje o raspodeli novca za medije u Novom Sadu.

„Tu je reč o nekih desetak ljudi koji, doslovno, kao nekakav putujući cirkus kruže po Vojvodini kao članovi komisija i dodeljuju novac na besraman način. Ta dodela novca se može definisati kao raspodela novca između njih samih“, rekao je Dinko Gruhonjić, programski urednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV).

Pored navedenih portala, novac namenjen medijima lokalnih samouprava u Vojvodini često je odlazio i na beogradske i novosadske adrese – u Informer, SrpskI telegraf i novosadski Dnevnik.

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi