Medijski konkursi - projektno sufinansiranje
15. 10. 2015.
U Jablaničkom okrugu pola opština bez podrške medijima u 2015. godini
LESKOVAC - Na području Jablaničkog okruga (Leskovac, Lebane, Medveđa, Bojnik, Vlasotince i Crna Trava), tri opštine ove godine neće izdvojiti sredstva za sufinansiranje medijskih projekata.
U Medveđi, Bojniku i Crnoj Travi konkursi nisu još raspisani iako iz ove tri nerazvijene sredine najavljuju da će to uraditi ili do kraja ove ili na početku 2016. godine.
Sredstva su već raspodeljena u Leskovcu i Vlasotincu, a u Lebanu konkurs je još u toku i, kako se očekuje, uskoro bi trebalo da se objave detaljni podaci o odobrenim projektima.
U Leskovcu je za deset projekata odobreno oko deset miliona dinara i već su potpisani ugovori. Kako smo već pisali, „Televiziji Leskovac“ odobreno je 2.300.000 dinara, Televiziji „K-1“ 2.149.000, Televiziji „ Studio MT“ 1.400.000, Televiziji „4 S“ 900.000, Televiziji „Klisura“ 500.000, nedeljniku „Nova naša reč“ 794.000, portalima „Jugpres“ i „Jugmedia“ 760.000 i 720.000 dinara, a Radio 016 dobio je 400.000 dinara.
Opština Vlasotince je prva u Jablaničkom okrugu koja je realizovala ugovore za projektno sufinansiranja medija. Konkursna komisija je odobrila sedam projekata. Najviše novca, 700.000 dinara, odobreno je lokalnoj TV, koja posluje u sastavu Preduzeća za radio i TV difuziju „Gaga“. TV Leskovac je dobio 470.000, Jugmedija 250.000, TV Kopernikus 200.000, Južne vesti 30.000, a Novoj Našoj reči, jedinom nedeljniku koji izlazi na području Jablaničkog okruga i portalu Jugpres i Centru za demokratiju i razvoj juga Srbije odobreno je 350.000 dinara.
Komentari (1)
ostavi komentar17.10.
2015.
Nerazumevanje
Ovaj tekst je dokaz koliko ne razumemo suštinu - ne bi trebalo da Država, Gradovi i Opštine "pomažu" medijima. To bi trebalo da bude ZABRANJENO i direktno dovodi medije u zavisan položaj, odnosno pod kontrolu vlasti.
OdgovoriNovac poreskih obveznika bi vlast trebalo da koristi samo za, kako i Zakon kaža, "sufinansiranje javnog interesa u javnom informisanju".
Dakle, novac poreskih obveznika bi trebalo da se koristi samo za sufinansiranje sadržaja koje npr. mediji ne mogu sami da finansiraju iz komercijalnih prihoda.
Ovakvi tekstovi idu u prilog onome što vidim kao jedino rešenje trenutnog problema - da se zabrani bilo kakvo davanje novca poreskih obveznika medijima - bez izuzetka.