Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  UNS vesti  |  Bivši urednici Brajović i Mišić: Vlast ostaje vlasnik „Večernjih novosti“
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

UNS vesti

10. 09. 2019.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

Bivši urednici Brajović i Mišić: Vlast ostaje vlasnik „Večernjih novosti“

Nekadašnji urednici Radisav Rade Brajović i Milan Mišić za Udruženje novinara Srbije (UNS) govorili su o prodaji „Večernjih novosti“. Brajović kaže da je prodaja odgovornost vlasti i zaposlenih, a Mišić da je manevar u kojem je Boban Rajić samo sporedni akter.

Brajović je za UNS rekao da je Kompanija Novosti bila ponos naroda i vlasti, da bi je neko sada srozao.

„Bilo bi pogrešno odgovornost tražiti van države ili vlasti, ali i onih kojoj su joj bili bliski i koji su se naglo bogatili. Ne može se zaobići i odgovornost zaposlenih u ‘Novostima’, onih koji su se vezivali za vlastodršce i novobogataše!“, kaže on i dodaje da su „Novosti“ od tada počele da slabe i siromaše.

„Jednostavno – uništavane su. Da, da, sa više strana. Dovoljno je da citiramo pitanje Sindikata novinara Srbije: ‘…kako je moguće da nacionalni brend za 300 miliona kupi firma osnovana prošle godine bez ijednog zaposlenog i da li iza vlasnika iz Vučaka stoje ljudi kojima su potrebne novine za širenje kontrole i uticaja?’“, kaže Brajović.

Naglašava da je „lako prepoznati te ljude“ i da „odgovornost ne mogu izbeći“.

Kaže da je neminovno, da bismo bolje razumeli „kakve žvale su zagrizle 'Novosti'", da podseti na generaciju „Večernjih novosti“ kojoj je pripadao i koja ga je prvi put u srpskom novinarstvu, izabrala na tajnim izborima za glavnog i odgovornog urednika.

„Duže od poslednje decenije prošlog veka ‘Novosti’ su bile najtiražniji dnevni list, ali i sva izdanja kompanije. Godišnji prosek ‘Novosti’ bio je više od 550.000 primeraka. Postignut je i rekordni tiraž od 720 hiljada primeraka. Bili smo u vrhu Evrope, u kojoj smo izdavali posebno izdanje za naše radnike“, kaže Brajović.

Dodaje da su finansijski održavali kuću „Borba“, pomagali i razvijali Štampariju, kupovali rotacione mašine i izgradili novu zgradu između zgrada u Kosovskoj i Trga Nikole Pašića, koju su koristili najviše radnici Štamparije.

„Novosti su imale najbrojniju dopisničku mrežu u Jugoslaviji, više od 300, a u svetu više od 30 stalnih dopisnika. Pomagali smo i druge novinske kuće i primali najuglednije novinare“, kaže Brajović.

Radisav Rade Brajović je u „Borbi“ radio od 1962, a u „Večernjim novostima“ od 1965. godine. Bio je urednik spoljnopolitičke i rubrike komentara, a zatim zamenik glavnog i odgovornog urednika i šef dnevne redakcije.

Glavni urednik „Večernjih novosti“ bio je 1987. do 1999. godine. Zadnje dve godine, 1998. i 1999. godine, bio je i generalni direktor Kompanije „Novosti“.

Mišić: Glavnu ulogu u prodaji „Novosti“ trebalo je da imaju zaposleni i novinarska udruženja

Nekadašnji urednik „Večernjih novosti“ i „Politike“  Milan Mišić rekao je za UNS da je kao i većina novinara bio neprijatno iznenađen vešću da su „Večernje novosti“ prodate čoveku bez ikakvog iskustva u novinskom poslu, bez prethodnog javnog postupka oglašavanja prodaje, uslova i sličnog.

„Sve mi liči na manevar u kojem je Boban Rajić samo sporedni akter“, navodi Mišić.

On kaže da „izdavanje novina danas svakako nije profitabilan posao, pa je teško zamisliti da bi ‘Novosti’ mogle da se nađu u okrilju neke moćnije medijske kuće“.

Na pitanje da li postoje bolje mogućnosti za prodaju, Mišić kaže da je „svakako moglo da se pronađe neko svrsishodnije i u svakom slučaju transparentnije rešenje“, za list čija je tradicija odmah posle one koju ima ”Politika”.

„U njegovom pronalaženju jednu od glavnih uloga trebalo je da imaju novinari ‘Novosti’ i novinarska udruženja“, kaže on.

Na pitanje UNS-a da li je država, kao vlasnik Štamparije Borba, trebalo da propiše uslove za prodaju Kompanije Novosti, Mišić kaže da se pokazuje da je prelazak „Novosti“ u ruke Štamparije bio samo privremen.

„Država je glavni vlasnik već više od jedne decenije i opravdana su strahovanja da će ostati glavni gazda i sa Bobanom Rajićem kao nominalnim vlasnikom“, kaže Mišić.

Prva pomisao na „Večernje Novosti“ za Mišića su popularne i sadržajno bogate novine, sa vrsnim novinarima tokom najvećeg dela svog postojanja.

Milan Mišić bio je od 1997. do 1999. godine urednik i komentator „Večernjih novosti“ i izvršni direktor Kompanije Novosti.

* Preuzimanje delova ili celokupnog teksta je dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora

Komentari (4)

ostavi komentar
ned

15.09.

2019.

Видоanonymous [neregistrovani] u 18:56

Re:

лажеш ко пас. Оно из Верана објављено је за време пере симића или Чукића, питај Течу који је сликао. А оно прво објавио је јоца кесар. Нисам фанрб, ово је истине ради. А ти си неки лажљиви вот. Радо бих ти се представио ако ти учиниш то!

Odgovori
sub

14.09.

2019.

Zale [neregistrovani] u 14:56

Pogrešno

Jeste u vreme glavnog urednika Brajovića objavljena fotografija slike Uroša Predića. Uzgred, bilo bi pošteno napisati da je potpis za tu fotografiju sročio, koliko se sećam, Brajovićev urednik Jovan Kesar, pa može biti - bez pretenzija da branim Brajovića - da on kao glavni urednik nije za to ni znao dok nije objavljeno.
Netačno je da je u vreme Brajovićevog urednikovanja objavljena montirana fotografija sa mitinga u Beranama. To je bilo u vreme kada je JUL oteo Večernje novosti i za glavnog urednika postavio dušana čukića. On, čukić je bio taj koji je tražio "da se poveća broj prisutnih na mitingu" a kada mu je s preloma rečeno da će se videti montaža, odgovorio je: "boli me....".
Posle Brajovića, glavnim urednik Večernjih novostio bio je Pero Simić, a pošto je JUL oteo Novosti, umesto Simića postavljen je čukić, danas - borac, predsednik SUBNOR (!!!???) koji je oteran motkom 5. oktobra.

Odgovori
čet

12.09.

2019.

Лале [neregistrovani] u 10:53

Брајовићу, ко те не зна...

Шта вели Раде, неко срозао Новости? Јао, Раде, ко те не зна... А за оне који те не знају: за ТВОГ мандата као главног уредника објављене су две највеће срамоте Новости - фотографије слике Уроша Предића којом је описано српско дете на "гробу мајке коју су убили Хрвати", и надограђена фотографија митинга подршке Милошевићу, из Берана, због које се Србија и дан данас смеје Новостима. Од свих запослених који су се везивали за властодршце и новобогаташе, ипак је најпознатији Раде Брајовић и његова веза с Мирјаном Марковић.

Odgovori
uto

10.09.

2019.

Zale [neregistrovani] u 22:26

!?

Na temu prodaje Novosti govori čovek koji je u Večernjim novostima proveo 2 (dve) godine, pošto je pobegao iz Politike i u Novostima našao privremeno utočište da bi se ponovo vratio u Politiku.
Od svih novinara i urednika koji su po 20 i više godina proveli u Novostima, koji su od 1980. do 1990. napravili dnevni prodati tiraž tog lista od 300.000 primeraka, koji su i kvalifikovani da govore o Novostima, i znaju sve činjenice, koji su učestvovali i u sudskim postupcima na strani Novosti, a koje su Novosti vodile dok nisu opljačkane i podržavljene, vi nađoste mišića, čoveka iz Politike!!!
A da je taj bio "izvršni direktor"..., pa pitajte da li to zna iko od novinara i urednika koji su u te dve njegove godine u Novostima radili u tom listu (godinama pre njega, a i posle njegovog odlaska).

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi