Naslovna  |  Desk  |  UNS vesti  |  REM godinu dana ne dodeljuje nacionalnu frekvenciju za televiziju
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

UNS vesti

15. 03. 2019.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

REM godinu dana ne dodeljuje nacionalnu frekvenciju za televiziju

Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) skoro godina dana od raspisivanja konkursa za dodelu nacionalne frekvencije za televizijsko emitovanje nije doneo odluku ko će je od prijavljenih dobiti.

Na pitanje UNS-a kada će konkurs koji je na sajt REM-a postavljen 26. aprila prošle godine biti sproveden, kao i da li je po bilo kojoj stavci on završen, REM nije odgovorio.

UNS-u je u REM-u u oktobru prošle godine rečeno da će na narednoj sednici Savet Regulatora odlučivati koja televizija će dobiti ovu dozvolu, a da do tada nije odlučeno zbog bolesti članova Saveta. Međutim, odluka nakon više od 30 sednica Saveta REM-a nije doneta.

Na sajtu REM-a u avgustu prošle godine objavljena je lista prijavljenih za dodelu nacionalne frekvencije na kojoj su: Radiodifuzno preduzeće „Studio B”, RTV “BK Telekom” d.o.o. iz Beograda, “LTR” mediji i komunikacija d.o.o. iz Beograda i “Kopernikus Cable Network” d.o.o. iz Niša.

Inače, u konkursu REM-a stoji da će se u roku od najkasnije 60 dana nakon objavljivanja ove liste odlučiti ko će dobiti nacionalnu frekvenciju za televizijsko emitovanje.

Da li će braća Milovanović imati još jednu televiziju sa nacionalnom frekvencijom?

Suvlasnik firme “Kopernikus Cable Network” d.o.o. iz Niša, koja poseduje više kablovskih televizijskih kanala, a koja je u trci za nacionalnu frekvenciju je poverenik SNS-a za Niš Zvezdan Milovanović.

Zvezdan je brat niškog biznismena Srđana Milovanovića koji je u decembru prošle godine kupio od Antena grupe nacionalne televizije Prva TV i O2. Antena grupa je Milovanoviću ove televizije, ali i Plej radio sa nacionalnom frekvencijom, Prvu TV Crna Gora, šest kablovskih kanala i tri portala Prva.rs, O2tv.rs i B92.net, prodala za 180 miliona evra.  

Za kupovinu TV Prva i O2 javnost je saznala mesec dana nakon što je kablovski operator Kopernikus Corporation, tada u vlasništvu Milovanovića, prodat kompaniji Telekom Srbija, koja je inače većinski u vlasništvu države, za, kako je objavljeno, 190 miliona evra.

Ukoliko “Kopernikus Cable Network” dobije ovu frekvenciju, braća Milovanović će imati tri televizije za nacionalnom pokrivenošću.

Na pitanje UNS-a da li će koncentracija ukoliko “Kopernikus Cable Network” d.o.o. iz Niša dobije nacionalnu frekvenciju biti narušena, u Komisiji za zaštitu konkurencije odgovorili su da to nije u njihovoj, već u nadležnosti REM-a.

Inače, u Zakonu o javnom informisanju i medijima stoji da „nije dozvoljeno objedinjavanje osnivačkih odnosno upravljačkih prava u dva ili više izdavača koji pružaju audio, odnosno audio-vizuelne medijske usluge, čiji zbirni udeo u slušanosti, odnosno gledanosti prelazi 35% od ukupne slušanosti, odnosno gledanosti u zoni pokrivanja“.

BK TV i RTL nisu u konkurenciji za dodelu nacionalne frekvencije?

U međuvremenu privredno društvo „LTR“, iza kojeg stoji nemačka medijska kuća „RTL“ i televizija BK, nisu više u trci za nacionalnu frekvenciju.

Medijska kuća „RTL“ odustala je od trke za dozvolu. Inače, „RTL“ je i 2006. godine učestvovao na konkursu REM-a za dodelu nacionalne frekvencije.

Nakon poziva REM-a na javni razgovor 7. septembra prošle godine, „LTR“ odgovorio je dopisom da odustaje od konkursa.

U televiziji BK četvorica zaposlenih i glavni i odgovorni urednik BK TV Miodrag Popov dobili su otkaz, zbog čega ova medijska kuća ne ispunjava uslov (broj zaposlenih) iz Pravilnika REM-a za pružanje medijske usluge. Navodi se da je za ispunjenje minimalnih kadrovskih uslova za pružanje televizijskog emitovanja „potrebno 15 lica koja učestvuju u stvaranju programa...u zoni pokrivanja na kojoj prema zvaničnim statističkim podacima živi preko 500.000 stanovnika“.

U konkursu REM-a sem nacionalne frekvencije za televizijsko emitovanje, predviđena je i dodela regionalnih televizijskih frekvencija (12 zainteresovanih kandidata), kao i frekvencija za medijske usluge radija (20 zainteresovanih kandidata). I ove frekvencije do danas nisu dodeljene.

Inače, podnosioci prijave za dodelu frekvencije kako stoji u konkursu REM-a, dužni su da uplate depozit „u iznosu tromesečne naknade za dobijeno pravo na pružanje medijske usluge“, a koji se vraća ukoliko oni ne dobiju dozvolu. Ovo znači da su u REM-u skoro godinu dana više od 30 plaćenih depozita prijavljenih kandidata, iako frekvencije nisu dodeljene.

Komentari (1)

ostavi komentar
sub

16.03.

2019.

anonymous [neregistrovani] u 00:03

Ispravka

Istine radi, Miodrag Popov, bivši glavni i odgovorni urednik RTV BK nije dobio otkaz u RTV BK, već je dao otkaz istog dana kada je četvoro novinara te televizije dobilo iznenadni otkaz, u znak solidarnosti sa njima, o čemu je UNS više puta pisao i izveštavao.

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi