UNS vesti
01. 10. 2010.
Pokrenut savetodavni portal Help desk
Organizacije Access Info i n-ost predstavile su na Međunarodni dan slobodnog pristupa informacijama svoj novopokrenuti savetodavni portal Help Desk. Ovaj portal pružaće savete novinarima kako da u celoj Evropi ostvare pravo na slobodan pristup informacijama i kako da informacije traže od državnih institucija i organizacija. Ovom onlajn savetovalištu mogu se obratiti novinari iz svih 56 država članica OEBS-a.
Savetodavni portal Ligal Liks Help desk novinarima nudi:
- praktične savete za ostvarivanje prava na slobodan pristup informacijama
- ideje kako da dođu do informacija koje državne institucije odbijaju da im pruže
- uputstva kako da vode upravne postupke da bi došli do informacija koje su im uskraćene
- kontakte sa pravnim stručnjacima u svim zemljama članicama OEBS-a, koji im mogu pružiti dodatnu pomoć
- podršku kada traže pristup dokumentima Evropske unije.
Sedište savetodavnog portala Ligal Liks Help desk nalazi se u kancelariji organizacije Accesss Info u Madridu. Tim stručnjaka tamo odgovara na raznovrsna praktična pitanja vezana za pravo novinara na slobodan pristup informacijama.
Portal Ligal Liks Help desk deo je dugoročnog projekta koji integriše elemente obuke, savetovanja i lobiranja.
Projekat Ligal Liks pruža savete novinarima iz čitave Evrope kako da formulišu zahteve institucijama i organizacijama. Želja projekta Ligal Liks je da vremenom preraste u dugoročnu opšteevropsku mrežu koju će pored novinara koji se bave istraživačkim novinarstvom poznavati i koristiti i novinari regionalnih i lokalnih medija.
Kontakti portala Help Desk:
Telefon: + 34-91-366-5344
E-mail: helpdesk@legalleaks.info
Na internet adresi http://www.legalleaks.info može se naći aktuelna verzija priručnika Ligal Liks Tulkit koji daje uputstva za ispravno slanje upita, a nudi i studije slučaja uspešnih istraživanja u različitim zemljama.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.