UNS vesti
19. 09. 2017.
REM o promeni B92 u O2 TV: Dozvoljeno je smanjiti količinu informativnog programa
Kada je prošle nedelje televizija B92 postala O2 TV promenila je vizuelni identitet, ali i programsku šemu, pa tako nova televizija ima manje informativnog, a više komercijalnog, odnosno zabavnog programa.
U Regulatornom telu za elektronske medije (REM) UNS-u su rekli da je to dozvoljeno i da pružaoci medijskih usluga mogu, u okviru programskog elaborata na osnovu kojeg su dobili frekvenciju, bez saglasnosti Regulatora menjati programsku šemu.
Elaborat je, kako kažu, okvirna programska šema koja se podnosi Regulatoru i zbog toga je povećanje količine komercijalnog na uštrb informativnog programa, ili ukidanje postojećih sadržaja i proizvodnja novih u okviru elaborata dozvoljena.
TV B92 je pružalac opšte medijske usluge, što znači da mora emitovati informativne, obrazovne, kulturne, naučne, sportske, zabavne i druge programske sadržaje, kažu u REM-u.
Ipak, Zakonom o elektronskim medijima nije tačno određeno koliko mora biti emitovano koje vrste programa.
Pravilnik o minimalnim uslovima za pružanje medijske usluge i kriterijumima za odlučivanje u postupku izdavanja dozvole za pružanje medijske usluge propisuje da su pružaoci medijskih usluga, pa tako i O2 TV, dužni da imaju 10 odsto informativnog programa, da svakodnevno emituju vesti, kao i da najmanje polovina emitovanog informativnog programa bude sopstvena produkcija.
“Regulatorno telo ima ovlašćenje da reaguje ukoliko se utvrdi odstupanje od Zakonom pripisanih udela pojedinih vrsta programa. Kontorlišemo ispunjavanje svih zakonskih obaveza pružalaca medijskih usluga, pa i B92. Shodno tome, učešće svih vrsti sadržaja u programu TV B92 prati se na godišnjem nivou. Tačne podatke o tome za 2017. godinu utvrdićemo i objaviti početkom 2018. godine, kao što smo činili svih prethodnih godina”, rekli su nam u REM-u.
Promena identifikacionog znaka TV B92, kako dodaju, ne smatra se promenom programskog elaborata. Nju je Savet regulatora odobrio na sednici održanoj 7. septembra.
Komentari (1)
ostavi komentar19.09.
2017.
Glavna svrha audio-vizuelne medijske usluge?
Iz definicije date u clanu 1. stav 1. tacka (a) Direktive 2010/13/EU proizilazi da je glavna svrha audio-vizuelne medijske usluge pružanje programa, radi informisanja, zabave ili obrazovanja sire javnosti. Saglassn sam sa autorom ovog teksta. Mislim da u sadasnje vreme glavna svrha audio-vizuelne medijske usluge nije vise informisanje, vec zabava, pa ovu cinjenicu treba imati u vidu prilikom odredjivanja ciljeva u novoj medijskoj strategiji.
OdgovoriZato vise nema smisla u medijskoj strategiji govoriti o sistemu javnog informisanja, vec o kombinovanom sistemu javnog informisanja, zabave i obrazovanja.