UNS vesti
04. 11. 2024.
Zekić: Izveštaj o medijskom praćenju decembarskih izbora će sačekati novi saziv REM-a
„Za objavljivanje Završnog izveštaja o medijskom praćenju decembarskih izbora moraćete da sačekate novi saziv REM-a“, rekla je UNS-u predsednica Saveta Regulatornog tela za elektronske medije Olivera Zekić.
Na pitanje UNS-a zbog čega REM odmah ne objavi Izveštaj, s obzirom na to da je od izbora prošlo skoro jedanaest meseci, ona je izjavila: „Zato što ja tako kažem“.
Savet REM-a usvojio je na sednici održanoj 15. jula Završni izveštaj o medijskom praćenju decembarskih izbora, sedam meseci nakon održanih izbora.
Olivera Zekić rekla je tada za UNS da će on biti objavljen „nakon što se na narednoj sednici usvoji zapisnik sa te julske sednice“.
Zapisnik je usvojen na sednici održanoj tek 28. oktobra, ali javnost i dalje nema uvid u njegov sadržaj.
Završni izveštaj, kako je Zekić ranije rekla za UNS, obuhvata sve praćene emitere - komercijalne televizije za koje izveštaj do sada nije objavljen, kao i javne servise i kablovske emitere za koje je REM 26. decembra prošle godine objavio Izveštaj o nadzoru programa tokom izborne kampanje.
„Ovaj izveštaj je opširan, obuhvata i narativni i statistički deo i sadrži, videćete, više podataka od onog objavljenog krajem decembra za javne servise i kablovske emitere“, rekla je Zekić.
Na pitanje UNS-a zašto REM kasni sa objavljivanjem podataka za komercijalne emitere, Zekić je u junu rekla da „REM ne kasni i da se ovakvi izveštaji uvek rade šest do sedam meseci“.
„Uopšte ne kasnimo. To što Evropa zamišlja da to može da se uradi za dve nedelje, to može da zaboravi. Ovakvi izveštaji su obimni i zahtevaju mnogo vremena“, rekla je ona.
Podsetimo, prema informacijama do kojih je ranije došlo Udruženje novinara Srbije (UNS), stručna služba REM-a je monitoring o izveštavanju komercijalnih televizija (TV Pink, TV B92, TV Prva i TV Hepi) za vreme izborne kampanje završila još 20. decembra prošle godine.
REM je 26. decembra objavio Izveštaj o nadzoru programa tokom izborne kampanje za period od 1. novembra do 14. decembra, u kojem se nalaze osnovni izvodi iz monitoringa medijske kampanje za izbore za RTS 1 i 2, RTV 1 i 2, N1, Novu S, Al Džaziru i K1, ali ne i za komercijalne emitere sa nacionalnom frekvencijom.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.