Sukob: Informer i Kurir vs Blic i Alo (2014)
13. 11. 2012.
Mišković i Đilas preko Blica napali Kurir
Nakon otkrića našeg lista o vezama ovog dvojca, ali i kako se na lažiranju tiraža novina koje finansiraju vlasnici „Delte“ i „Dajrekt medije“ uzimaju milioni evra, ponovo su usledile laži.
Dragan Đilas, budući predsednik DS i vlasnik „Dajrekt medije“, i Miroslav Mišković, najbogatiji Srbin i vlasnik „Delte“, preko niskotiražnog tabloida Blic, koji je vlasnik i tabloida Alo, napadaju Kurir.
Nakon otkrića našeg lista o vezama ovog dvojca, ali i o načinu na koji radi medijska mafija, tačnije kako na lažiranju tiraža novina koje finansiraju Mišković i Đilas uzimaju milione evra, ponovo su usledile najbezočnije laži.
I to, naravno, preko niskotiražnog Blica, koji finansira i Alo, a u kojem optužuju naš list da radi za svaki režim i da reketira. A koji je list režimsko-tajkunski, jasno se vidi iz prihoda od oglasa.
Milioni evra Blicu
Blic, finansijer Aloa, ima prihoda koliko svi ostali izdavači zajedno. Sluga režima, to jest tajkuna i političara, upravo je Blic, niskotiražni tabloid koji drži i Alo, koji (uz pomoć lažnog oditovanja tiraža od strane ABC Srbija) uzima više od 1,5 milijardi dinara godišnje od reklama, ili skoro 50 odsto ukupnog reklamnog tržišta za dnevne novine! Dobar deo tog novca su budžetske pare, koje su obezbedili funkcioneri Demokratske stranke i pojedini biznismeni upleteni u mnoge malverzacije. U enormnom bogaćenju zdušno im je pomagala vlast, pa je tako, recimo, nekadašnji ministar Oliver Dulić (optužen za zloupotrebu službenog položaja) Blicu, vlasniku i Aloa, dao oko 600.000 evra - državnog novca.
Takođe, Đilasova „Dajrekt medija“ je svaku treću reklamu namenjenu dnevnim novinama dala Blicu, u čijem vlasništvu je i Alo, a svaku četvrtu Presu.
Kuriru je, s druge strane, dao svaku petnaestu reklamu, iako je najtiražniji dnevni list sa 22 odsto udela u prodaji štampanih medija! Znači, Kurir ima samo šest odsto udela u reklamama koje Đilasova firma daje štampanim medijima. Preciznije, iako prodaje mnogo manje od Kurira, Blic, čiji je i Alo, ima pet puta veće prihode od oglasa.
Ovo je pravi pokazatelj da se reklamama kupuje neka vrsta uticaja u Blicu, finansijeru Aloa, i Presu, jer ne postoje tržišni razlozi za ovako nešto.
U trenutku dok narod gladuje, milioni evra odlaze stranim izdavačima na osnovu udruženog poduhvata političara, tajkuna, pojedinih listova i nekih organizacija, poput ABC Srbija.
Od tih nezasluženo dobijenih para finansiran je Blicov tabloid Alo, koji je napravljen da s cenom ispod tržišne uništi Kurir. To im nije uspelo iako je naš list, da bi preživeo netržišnu borbu, morao, u tri navrata od 2009. da rizikuje i povisi svoju cenu.
Pre toga su na naše novine slali armije inspektora Poreske uprave i MUP kako bi nas ugasili i zastrašili novinare. A to se valjda ne radi režimskim medijima?
No, pokušaji da se uništi najtiražniji srpski list traju godinama. Mišković i Đilas hteli su da ugase Kurir još 2006 - osnivanjem tzv. novog Kurira.
Tada su pokušali da odvuku veći deo ekipe koja je radila u Kuriru i ugase ga. Kad im je sud zabranio, promenili su ime u Pres. Danas neki urednici, za koje Blic, čiji je i tabloid Alo, kaže da su „reketaši svakog režima“, rade u istoj toj redakciji Blica neki su radili ili rade u tabloidu Alo, a ima ih i u drugim novinama.
Da Blic, vlasnik tabloida Alo, laže, potvrđuje i to što je upravo te ljude iz Kurira zvao da unaprede posrnuli list, uništen saradnjom s režimom i tajkunima. A ko reketira privrednike, najbolje se vidi po naslovnim stranama.
Idemo do kraja
Dok se Kurir nemilosrdno bori protiv onih koji su opljačkali narod, Blic, kao i njegov tabloid Alo, o njima ne sme ni reč da napiše. Nemajući argumente na naše tekstove o lažiranju tiraža, pokušava da nas preko bivših zaposlenih, poput Dušana Bjelopetrovića, poveže s režimom. Da nije smešno, bilo bi tužno! A prave režimsko-tajkunske novine su one koje godišnje uzmu 15 miliona evra, odnosno niskotiražni tabloid Blic i njegovo izdanje Alo.
Vlasnik i direktor Kurira Aleksandar Rodić kaže da sve što Kurir želi jeste transparentno tržište na kome su svi ravnopravni i gde se pobeđuje samo radom, umećem i znanjem a ne skrivenim dilovima s političarima i moćnicima, kao što je sad. Ćutali smo i trpeli sve vreme jer svi znaju kroz kakav je pakao moja porodica prošla i Kurir kao firma. Sada idemo do kraja, da razbijemo ovo interesno udruženje koje je držalo mrak nad Srbijom. Pozivamo sve koji vole svoju zemlju da nam se pridruže da zajedno upalimo svetlo koje će oterati svo ovo zlo koje se nadvilo nad nama i držalo nas u mraku sve ove godine, dok su se oni bogatili na račun svih, a nas držali u strahu. Pokušali su više puta da ugase i otmu Kurir. Došlo je vreme da se sve razotkrije, da narod sazna šta sve radi političko-tajkunska mafija. Kurir redovno, u dan izmiruje obaveze i prema svojim zaposlenima, za razliku od tajkunskih medijskih kuća koje i dalje, kao i 90-ih, plaćaju novinare na crno - kaže Rodić.
Blic ponižavao novinare
Kad je reč o odnosu Kurira prema novinarima, treba imati na umu da je Blic, čiji je i tabloid Alo, učinio da ova profesija bude ponižena. Da bi strana kompanija koja se nedavno hvalila profitima od više stotina miliona evra
otpustila novinare, morala je da ih degradira, pa su neki dugogodišnji članovi redakcije i uvažene kolege došli u situaciju da potpisuju ugovore na 20.000 dinara i još da im zvanična funkcija bude „pomoćnik novinara“.
Sve je jasno
„Kurir info“ nema nikakvih obaveza i dugovanja, već sve svoje obaveze izmiruje na vreme iako su interesne grupe koje lažiraju podatke o tiražu ukrale milione evra kako bi niskotiražni tabloid Blic, njegovo izdanje Alo, ali i Pres nezasluženo uzeli veliki novac. U sličnom problemu, odnosno finansijski otežanom poslovanju, zbog ove nelojalne konkurencije nalaze se i svi drugi srpski izdavači.
Iako Kurir optužuju za obaveze iz prethodnih godina, odgovornost za eventualne dugove prema nekome ne snosi niko iz porodice Rodić, već tadašnja vlast, koja je izmišljala poreske obaveze i oporezivala nepostojeće transakcije.
Pare podobnima
Cilj ovakvog načina raspodele oglasa je da se podobni mediji poput Blica, tabloida mu Alo i njegovih ostalih izdanja, ali i Presa, nagrade za poslušnost, a ostali srpski izdavači kao što su Kurir, Politika... ekonomski unište. Ovo je
i poruka medijima da mogu da prežive samo oni koji slušaju naloge ovih političara i tajkuna i pišu samo ono što im oni serviraju.
Ovako je Đilas delio pare
Dajrekt medija:
Blicova izdanja 45%
Pres 18%
Kurir 6%
Politika 4%
Ovako su svi davali
Štampani mediji:
Blicova izdanja 39% (1,5 milijardi dinara)
Pres 17%
Kurir 9%
Politika 6%
* podaci IPSOS za 2011. godinu
** podaci se odnose na sve oglase
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.