Privatizacija medija od 2014. godine
28. 09. 2015.
„Treća sreća“ za Dnevnik AD
Agencija za privatizaciju je u petak, 25. septembra objavila treći Javni poziv za prodaju Dnevnika AD iz Novog Sada po početnoj ceni od 2.465.670,87 evra, što je trećina prvobitne cene. Da li će najstarija novinsko-izdavačka kuća u Vojvodini dobiti novog vlasnika u trećem krugu privatizacije, saznaćemo 28. oktobra 2015. godine kada je zakazano otvaranje ponuda.
Ovo je presedan u dosadašnjem procesu privatizacije medija. Praksa je bila da se, ukoliko se u drugom krugu ne pojavi kupac, kapital privatizuje prenosom akcija zaposlenima bez naknade.
Po objavljivanju trećeg Javnog poziva, direktor Dnevnika AD Svetozar Karanović za UNS je rekao: „Borili smo se za treći krug i tražili od Agencije za privatizaciju, Ministarstva kulture i Ministarstva privrede da nam to omoguće. Tačno je da je ovo specifičan slučaj jer se Zakonom ne predviđa treći krug, ali se ni ne zabranjuje. Smatram da je cena i dalje visoka uzimajući u obzir velike dugove koje imamo, ali se nadam da ćemo dobiti novog vlasnika“.
Na pitanje UNS-a kako komentariše to što su jedini medij kome je omogućen treći krug privatizacije, kao i da li će to uticati na ostale medije koji ne budu prodati u drugom krugu da i oni traže svoju treću šansu, Karanović je odgovorio: „Mislim da država nije htela zaposlenima da prepusti ni kapital ni dugove koje imamo jer su više od milion evra. Sa druge strane, ima nekoliko zainteresovanih za kupovinu našeg medija, a neki od njih su čak i otkupili privatizacionu dokumentaciju pa imaju pravo da se pojave u trećem krugu. Uostalom, zašto država ne bi uzela novac od prodaje kad to i dalje može. Smatram da ovaj potez neće uticati na ostale medije da postupe kao i mi tražeći treći krug jer nemaju neki značajan kapital“.
Karanović je dodao i da, iako je treći krug bio njegova ideja, ne zna da li će Dnevnik AD opstati dok se ne završi procedura oko privatizacije jer su im računi u blokadi od juna, kao ni da li će i kako potencijalni kupci koji su van novinarskog sveta biti zainteresovani da nastave delatnost ove novinsko-izdavačke kuće u narednih pet godina.
Jedan od medija koji nije prošao drugi krug privatizacije je Radio Sečanj. UNS je pitao direktora ovog radija Bratislava Šulovića kakav je njegov stav po pitanju dozvoljenog trećeg kruga za Dnevnik AD, kao i da li će oni tražiti isto: „Ako Dnevnik AD može da ostvari pravo na treći krug privatizacije, zašto ne bi mogli i ostali mediji koji ne budu prodati u drugom krugu. Naravno da ćemo zahtevati treći krug jer niko ne sme da bude privilegovan, a siguran sam da će i ostali mediji isto reagovati. Ukoliko budemo stavljeni u neravnopravan položaj, to će biti kršenje elementarnih, pravnih i medijskih normi“.
„Dnevnik“ postoji od 1942. godine, a od 2002. godine je akcionarsko društvo u vlasništvu autonomne pokrajine Vojvodine koja je većinski vlasnik i Republike Srbije. Novinska i izdavačka delatnost „Holdinga“ koncentrisana je u dva preduzeća: „Novine i časopisi“ i „ Poljoprivrednik“.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.