Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Privatizacija medija od 2014. godine

26. 09. 2015.

Autor: I. Mićević Izvor: Večernje novosti

Pada cena medijima

Novosadski "Dnevnik" prvi je medij koji je juče dospeo u treći krug privatizacije.

Posle dva neuspešna pokušaja da "Dnevnik" dobije gazdu, Agencija za privatizaciju objavila je juče poziv za prodaju po ceni od blizu 2,5 miliona evra.

Prva cena bila je 7,4, a druga 3,7 miliona evra, ali se niko nije javio. Ukoliko se do 26. oktobra ne pojavi kupac, besplatne akcije biće ponuđene zaposlenima, a četvrti scenario je gašenje medija.

U drugom krugu neuspešna je bila još i prodaja Radio Sečnja, a "Kopernikus" je kupio jagodinski "Novi put".

Ostali tek čekaju otvaranje ponuda. Rok za privatizaciju curi, a i dalje je neizvesna sudbina desetina medijskih kuća. Od ukupno 72 medija koji su čekali privatizaciju, postupak je pokrenut za 50 medijskih kuća, a nove gazde našle su 22. Ukupno 28 dospelo je u drugi krug prodaje, a "Dnevnik" i u treći.

Akcije onih koji ne nađu kupce do 31. oktobra, biće besplatno ponuđene zaposlenima, a ako se država ni na taj način ne oslobodi vlasništva, mediji će biti ugašeni. Krajnji rok je 31. oktobar i on neće biti pomeran,  kaže za "Novosti" Saša Mirković, državni sekretar Ministarstva kulture i informisanja.

Važno je i da se razreši nesporazum Agencije za privatizaciju i Ministarstva privrede o tumačenju pravila o podeli besplatnih akcija, kako bi država u potpunosti izašla iz medija. Očekujemo da će se to rešiti u što kraćem roku. Iako su 22 medija dobila nove kupce, nijedan do sada nije i formalno promenio gazde. Još traju provere i procedure. Očekujemo narednih dana da prvi mediji dobiju nove vlasnike.

Agencija za sprečavanje pranja novca ima rok od 15, a Regulatorno telo za elektronske medije 20 dana kažu u Agenciji za privatizaciju. Kada stignu sve saglasnosti, i ugovori će biti potpisani. Signal su već ugasila tri medija RTV Ćuprija, Radio Leskovac i Radio Jugoslavija. Pet medijskih kuća odmah se opredelilo za podelu besplatnih akcija radiotelevizije Vranje, Bor i Preševo, kao i TV Tutin i TV Smederevo.

Iako bi država trebalo da izađe iz medija potpuno, Agencija za privatizaciju odlučila je da zaposleni u RTV Vranje, prema godinama staža, imaju pravo samo na trećinu akcija, a ostale je preusmerila u Akcijski fond, pa su opet ostale u rukama države. Ministarstva kulture i privrede traže da se sve akcije proslede zaposlenima. 

Prazne redakcije 

Od ukupno 2.300 zaposlenih u 72 medija u vlasništvu države, pokrajine ili lokalnih samouprava, otpremninu je uzelo i napustilo radno mesto čak 870 novinara i drugih zaposlenih. Tako da, kada nove gazde preuzmu firme, suočiće se s praznim redakcijama. Iz poslednjeg prodatog medija, "Novog puta" iz Jagodine, samo jedan od ukupno 72 zaposlena ostao je da radi, a svi ostali napustili su firmu uz otpremninu. Sličan je bio scenario i u mnogim drugim medijima.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi