Naslovna  |  Aktuelno  |  Privatizacija medija od 2014. godine  |  "Izlazak države iz medija ne sme da bude fiktivan"
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Privatizacija medija od 2014. godine

14. 08. 2015.

Izvor: B92

"Izlazak države iz medija ne sme da bude fiktivan"

Ponude su otvorene, a blizu četiri stotine zaposlenih u Tanjugu i Studiju B sačekaće još koji dan dok ne budu znali ko će im ubuduće biti vlasnici.

 

Za profesora Fakulteta političkih nauka i nekadašnjeg glavnog urednika Radio Beograda Radeta Veljanovskog nema dileme da se u privatizaciju moralo ući, ali ga brine mogućnost da izlazak države iz medija ne bude samo fiktivan.

"Ovo se radi između ostalog da bi se presekao direktan uticaj vlasti odnosno političkih struktura koje vrse vlast. Moguće je da kad se privatizuje neki medij, da preko vlasnika tog medija koji može da bude u vrlo bliskim odnosima sa nekim političkim strankama ili sa vlašću, da se ti uticaji ne preseku“, naveo je Veljanovski.

Kada neko od preduzetnika po Srbiji, koji se prethodno bavio proizvodnjom mleka, građevinskom industrijom ili je držao kafanu, naprasno odluči da uđe medijske vode, koje su pri tome u velikoj krizi, postavlja se pitanje - zašto?

Nekadašnji dopisnik Tanjuga iz Atine i Stokholma Jovo Vuković kaže da ne vidi društveni interes da jedna tako ugledna agencija poput Tanjuga završi na dobošu ili postane tabloidna igračka za nekog biznismena.

“Mi idemo da izvedemo drzžvu, ali garancije, vraćamo se na početak, garancije da će to doneti poboljšanje u ovom trenutku teško da može neko da da. Udruženje Evropskih novinskih agencija, kad su počele rasprave o ovom našem zakonu, direktno se založilo da Tanjug opstane, i to Tanjug čak kao njihov oslonac“, rekao je Vuković.

Veliki deo od stotinak lokalnih medija po Srbiji koji su privatizovani u poslednjih nekoliko godina danas više ne postoji.

Poslednji prodat medij je Radio-televizija Pančevo, u kojoj se za socijalni program prijavilo 59 od 63 zaposlena. Da li će samo poslovni prostor i rijaliti programi biti mamac za nove kupce?

“Kad im donosi novac i profit, onda oni verovatno manje brinu o onome što se zove opšti interes“, kaže Vuković.

Rok za izlazak države iz medija je 31. oktobar, a ukoliko do tada ne bude kupaca, akcije će besplatno biti podeljene zaposlenima u tim medijskim kućama.

Agencija za privatizaciju saopštila je da je uslovno odobrena ponuda za prodaju imovine i kapitala Javnog radio-difuznog preduzeća Studio B.

Postupak prikupljanja ponuda za privatizaciju Novinske agencije Tanjug iz Beograda proglašen je neuspešnim.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi